Hi dames, Inmiddels bevallen van een prachtige dochter, Nonah! Geboren met 39.4 weken, 3500gram en 50cm, netjes dus! Ze drinkt momenteel tussen de 70/90cc per fles. We bieden 90 aan, maar vaak drinkt ze niet alles op, geen probleem heb ik mezelf voorgenomen! Als ze honger heeft, zal ze het wel opdrinken. Nu heb ik alleen een vraagje..? (Kan het me niet meer echt herinneren hoe dit bij mijn zoon ging) Vooral overdag moeten we haar bijna voor iedere voeding wakker maken. Dit is dan als er 3uur tussen de flessen zit. Het komt sporadisch voor dat ze zelf eerder komt! Nu had ik zitten denken om er 4 uur tussen te laten, maar dan kom je niet uit op 7 flessen per dag. Maar misschien dat ze dan wel sowieso die 90cc opdrinkt en misschien zelfs dan naar 100cc kan gaan. (Mochten verhogen tot 100cc tot de wijkVP langs is geweest) De nacht fles was bij mijn zoon vrij snel al eraf, maar hij dronk dat ook al meer als wat zij nu opdrinkt. 'S nachts geef ik haar de fles wanneer ze komt, de ene keer pas om 5uur, de andere keer al om half 3. Zolang ze wakker wordt zal ze deze fles 's nachts nog nodig hebben denk ik dan! Ik snap nu ze nog zo klein is, dat echt een vast schema nog moeilijk is. Dat komt met de tijd wel.. Maar ik twijfel dus een beetje over de hoeveelheid cc en het aantal uur tussen de flessen. Graag jullie ervaringen en/of adviezen!
Wat ik deed was als volgt; Overdag liet ik er maximaal 4 uur tussen zitten. Oudste kon dit wel aan, jongste absoluut niet en kwam zelf rond 3 uur na elke voeding. Na de avondfles van ongeveer 19 uur, echt hoe het uitkwam, liet ik ze zelf komen. De jongste kwam echt elke 3 uur, dag en nacht. Maar al snel liet hij er snachts steeds iets langer tussen. En dan mochten ze zelf bepalen hoe lang. Enige waar je dan wel rekening mee moet houden is hoe ze wakker worden. Dit mag niet versuft etc zijn. Dan zal je haar wel wakker moeten maken. Kijk gewoon wat er gebeurd als je er 4 uur tussen laat.
Ik zou ook gewoon kijken wat er gebeurt en op verzoek gaan voeden. Wel een max van 4 uur aanhouden. Ik zou dan gewoon 90+3 aanbieden, dus 100cc is dat dan. Mijn zoontje kwam met 90+3 ook elke 3 uur zelf. Toen we overgingen op 120+4 werd dat 4 uur.
Kijken wat je kindje doet. Ik heb mijn beide dochters nooit wakker gemaakt voor de fles , maar ze kwamen zelf. Zat wel max 4 uur tussen en in de nacht zelfs 5 uur. Ze komen echt wel als ze honger hebben !