Vragen over potjes.

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Prissie1983, 3 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prissie1983

Prissie1983 Actief lid

6 feb 2008
    237
    0
    0
    Hallo!

Voor mijn zoontje van bijna 6 maanden maak ik tot nu toe alles zoveel mogelijk vers.
    Op 2 dagen dat ik tot later moet werken eet hij bij mn ouders.
    Zelf eten mn ouders pas laat, rond half 8 ivm het werk van mn vader.
    Er moet dus voor hem iets aparts gemaakt worden en aangezien het voor mn moeder makkelijker is wil ze die 2 dagen dan graag een potje geven.
    Nou heb ik daar helemaal geen problemen mee verder, maar wel nog wat vraagjes over.
    Tot nu toe krijgt ie die dagen de 4 maanden potjes met enkele smaken.
    Vandaag keek ik eens rond tijdens de boodschappen welke potjes er straks zijn als ie over kan gaan naar de 6 maanden potjes, maar daar zit allemaal aardappel in, pasta's, vis, vlees en de meest vreemde dingen kom je er tegen :(
    Nu vraag ik me af wat hij daarvan mag hebben, want volgens mij mogen ze toch helemaal nog geen aardappel, pasta, vis, vlees, enz?
    Er zijn ook potjes met tomaat, mogen ze dat?
    Af en toe is het zo verwarrend...
    Als ze dat allemaal nog niet mogen dan geeft het ook niet, dan ga ik eten voor m invriezen en krijgt ie dat gewoon mee.
    Tot nu toe maak ik het steeds gewoon vers.
    Kun jij me misschien uitleggen wat ze met 6 maanden wel en niet mogen?

Ook de fruitpotjes zit van alles in zag ik, ik kijk er wel eens op om te zien wat ie nu mag hebben, dat krijgt ie zoiezo altijd vers, maar het is een handige indicatie, alleen weet ik nu niet meer of ik er wel op moet kijken.
    Er stond kiwi tussen en ananas bijvoorbeeld...

Ook lagen er "koekjes" voor baby's vanaf 6 maanden, een soort liga's, langwerpig zodat ze goed in het vuistje passen, maar is dat niet hartstikke gevaarlijk?
    Of zijn die dingen er speciaal voor en zijn ze zacht?

Alvast hartelijk bedankt voor je tijd en je antwoord.

Groetjes Priscilla.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Vanaf 6 maanden kun jegeleidelijk groente en aardappelen of witte rijst of macaroni of spaghetti introduceren. 2 à 3 keer per week 1 eetlepel gemalen mager vlees, kip, vis, ei en1 theelepel (dieet)margarine/ olie .
    Je kindje mag ook koekjes, het is vaak even wennen, eventueel kun je deze wat zachter maken met melk of rooibosthee om mee te beginnen.
    Vanaf 7 maanden wordt er vaak een begin gemaakt met brood.

Groetjes Eveline

3. Prissie1983

Prissie1983 Actief lid

6 feb 2008
    237
    0
    0
    Ok, hartstikke bedankt!
    Het is zo wisselend, hier lees je dat ze dit mogen en daar weer dat dat absoluut niet mag, je word er geen wijs uit af en toe.
    Dan lees je weer dat ze tot zeker 9 maanden ofzo geen vlees mogen, maar vervolgens zit het dan weer wel in de potjes hahaha.
    Hatstikke bedankt voor je antwoord hoor, volgende boodschappenronde kan ik wat potjes halen... :D

Groetjes Priscilla.

Deel Deze Pagina