Hallo, Ik heb een vraag. Amber slaapt al 6 weken door, meestal tot 8:00-8:30. De laatste fles is dan tussen 20:30 en 22:00. Ze krijgt 4 flessen van 210/7 (hypoallergeen). Sinds een paar dagen wordt ze 's nachts weer al kletsend wakker, dus hebben we 2 eetlepels rijstebloem door de fles gedaan. Nu vroeg ik me af of dat eigenlijk wel kan met hypoallergene voeding? Op de verpakking hebben ze het ook over eetlepels. Bedoelen ze dan afgestreken eetlepels? Verder gebruiken we sinds 2 dagen ook johannesbroodpitmeel, omdat Amber vrij veel spuugde, soms nog wel ruim 2 uur na de voeding. Dat doet ze nu niet meer, dus dat werkt. Dit doen we niet in de laatste fles met de rijstebloem. Kan dit wat wij doen? Groetjes
Hallo, De darmpjes van je kindje kunnen vanaf de leeftijd van 4 maanden rijstebloem verteren. Wanneer een kindje een verhoogd risico heeft op een allergie, wordt er geadviseerd om ook met rijstebloem te wachten totdat je kindje 6 maanden is. Rijstebloem bevat geen koemelk, in overleg met je consultatie bureau kun je kijken of jouw kindje al eerder met rijstebloem kan beginnen. Het toevoegen van johannesbroodpitmeel is geen enkel probleem, fijn dat dit ook werkt voor Amber. Groeten Eveline