rijstebloem en nutriton johannesbroodpitmeel samen?

Discussie in 'Voeding' gestart door ingping, 17 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ingping

ingping Lid

15 jun 2008
    7
    0
    0
    mijn dochtertje heeft verborgen reflux en op aanraden vd ka heeft ze nu schepjes nutriton door haar voeding om het wat in te dikken (tevens heeft ze losec). maar nu vroeg ik me af of ik dan toch rijstebloem van nutrix mag gebruiken..
    dus en de nutriton en de rijstebloem? of zou ik in die laatste fles gewoon alleen rijstebloem moeten doen omdat dit ook al indikt en niet makkelijk omhoog komt? kan iemand me helpen? ik kan het wel bij het bureau vragen maar naar mijn idee weten die ook vaak niet veel (is gebleken helaas).
    bedankt alvast! gr inge

2. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Ik gebruik het wel gewoon samen.
    Nutriton (johannesbroodpitmeel) zorgt ervoor dat de voeding indikt en minder snel omhoog komt, het maakt de voeding in de maag wat slijmeriger.
    Nutrix (rijstebloem) verdikt ook de voeding, maar onder invloed van enzymen uit het speeksel wordt de voeding ook gewoon weer dun in de maag.
    Het is dus meer een bijvoeding, het zorgt er niet voor dat de voeding minder makkelijk terug komt.
    Hoe oud is je dochtertje? Ik ben zelf begonnen met nutrix vanaf 4 maanden, het advies is om met 6 maanden te beginnen met bijvoeding. Het werkt iig niet tegen reflux voor zover ik weet, maar ik weet wel dat er soms bijvoeding geadviseerd wordt bij reflux.
    Anders misschien de ka om advies vragen?

3. Jmr

Jmr Niet meer actief

hallo,

Mijn dochtertje krijgt Nutrilon A.R., dus ook speciaal voor spugen!
    (zit ook nutriton in, alleen is het dan al door de fabriek gemengd hihi)
    Ik heb altijd gewoon de rijstebloem erdoor gedaan! Dat ging heel goed!
    Daar werd het natuurlijk nog wat dikker van, waardoor het er weer
    minder snel uit kwam!

succes!

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik gebruik het ook beiden. 5 schepjes nutriton ipv 6 en 3 theelepels nutrix.

5. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Ik zou gewoon alleen die Nutrix doen, weet niet hoe het zit precies, maar volgens mij dikt dat ook wel genoeg in toch ? En 's nachts zijn ze niet echt actief dus dan spugen ze zowieso al minder, een handoek onder het matras (gevouwen) zodat ze ietsje omhoog ligt, doet wonderen (heb ik gehoord)

-x-x-x-

6. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Een handdoek onder het matras? NOOIT DOEN, zo slecht voor de rug van je baby! Beter is om de poten van het hoofdeinde te verhogen met een telefoonboek.

Anyway, dat was niet de vraag; Joey krijgt op een fles van 200 ml 8 schepjes Nutriton en 1,5 eetlepel Nutrix. Huppa samen in de fles en dan de L speen van Difrax. Nergens problemen mee hier hoor!

7. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    En dat is niet slecht ?
    Volgens mij is dat hetzelfde idee..?
    Je moet ook niet een hele stapel eronder leggen !

;)

8. ProudMum

nee dat is idd niet slecht. dit omdat het matrasje gewoon plat blijft liggen en dan word het rugje goed ondersteund. de kinderarts verteld mij dit toch niet voor niets.
    Google maar eens naar reflux, dan zie je zelf ertussen staan dat het hoofdeinde verhoogd moet worden ter hoogte van een telefoon boek

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Als je een handdoek onder het matras legt krijgt het matras een kromming zeg maar. Een beetje zoals in de maxi cosi maar dan minder... :) Als je het hoofdeind met boeken verhoogd, blijft het matras wel recht...

Wat betreft het mengen van nutrix en Jbpm: Waarom wil je Nutrix gaan geven? Pap eten is geen moeten, hoor. ;) Je kunt di efase ook gewoon overslaan en tzt met brood beginnen... Nuritx word idd weer dunner in de maag, en ik vraag me af of het dan wel toegevoegde waarde heeft. Misschien dat iemand anders dat weet?

10. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Als eerst ben hartstikke blij dat m'n zoontje het niet heeft...
    In het begin spuugde Damani ook vaak, dus dat was zijn tip ! Dan mag mijn ha wel eens een opfris cursusje doen :)
    Een telefoonboek lijkt mij trouwens erg hoog, en glad, als je laminaat hebt ofzo glijd toch dat bedje eraf ofzo..?

Maar goed, iedereen wil het beste voor z'n kind!
    Gelukkig maar, zou een beetje raar zijn als je je kindje bewust kwaad zou willen doen !

-X-

11. ProudMum

is het ook Mirella, dus hebben we antislip spul onder de pootjes en onder de telefoonboeken gelegd.

12. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ondanks dat het niet over het omhoog zetten van t bedje ging ben ik toch blij met je tip!
    Wij hebben het matras indd verhoogd en niet de poten.
    Zullen we morgen meteen veranderen!

En hier ook nutrix en nutriton in de fles hoor.

13. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    wij hebben 3 dikke boeken onder de pootjes van het bedje liggen, blijft prima staan hoor!

Aan de nutrix kan je gewoon nog de nutriton toevoegen, heb ik hier ook gedaan (toen ik het eventjes gaf, moest er weer mee stoppen alleen), anders bleef het ook te dun.

Deel Deze Pagina