Mijn zoontje van 8 maanden tijgert de hele kamer rond en heeft de grootste lol om de wereld de ontdekken. Het is geweldig om naar te kijken zeker als hij ondertussen gaan 'zingen' (rrrrrrrr, llalalalalalaa, mmmmm, mememememe). Wat me nu opvalt is dat hij eigenlijk het meeste 'werk' bij het tijgeren met zijn armen doet en dat hij één voetje gebruikt voor het afzetten. Dat arme voetje heeft nu zelfs een blaartje gekregen (ik geloof niet dat hij er last van heeft). Beide beentjes doen het prima maar hij vindt het duidelijke het prettigst om met één voet af te zetten. Na een tijdje is hij het zat en gaat hij of op z'n rug liggen of zitten en dan flink klappen voor zichzelf! =D> Hij kan prima op knieen en handen zitten maar kruipen op die manier lukt hem nog niet (gebruikt die stand wel om te kunnen gaan zitten). Wilde gewoon even de trotse mama uithangen Ondanks het feit dat ik wel snap dat sommige mama's het jammer vinden dat het zo snel gaat, vind ik al die ontwikkelingen en die stappen naar zelfstandigheid helemaal geweldig. Ik kijk echt uit naar praten en lopen. Nu hoeft dat natuurlijk niet morgen maar het feit dat het komt geeft me een fijn en spannend vooruitzicht.
Heerlijk he . Ik had nooit verwacht, dat ik iedere dag weer, zo vaak per dag, zo ontzettend zou genieten van m'n dochter. Natuurlijk wel dat het leuk zou zijn en af en toe zwaar, maar dat trotse gevoel, bij bijna alles wat ze doet en gewoon het lol hebben om wat ze doet, echt heerlijk! Hier is dat nu vooral om het continue kletsen, wat bijna zingen wordt af en toe. Vooral tatatata . En ook dat ze tegenwoordig zelf haar speentje in haar bedje laat vallen als we uit bed gaan en al als automatisch nog even er naar zwaait, zoals ik voor gedaan had . Ik kijk er ook wel naar uit dat ze zich gaat verplaatsen hoor... lijkt me echt super .
wat knap!! tuurlijk is het leuk om al die ontwikkelingen te zien en te delen met de wereld hihi, doe ik ook
ow haha.. ze verplaatst wel.. zit ik te typen en telkens naar haar te kijken, is ze ineens even uit zicht.. op zij geschoven . Ze heeft inmiddels door dat laatjes helemaal geweldig zijn. Oke, niet praktisch voor mij, maar ook iets wat ik toch wel erg leuk vind om te zien, dat ze het zo ontdekt allemaal, ook al betekend dat, dat ze af en toe met haar vingers klem komt te zitten...
wat goed zeg wou dat Tyrell dat ook pas deed als hij wat ouder was. hij tijgert een maandje of zo en zit al uitzichzelf sinds een paar dagen. consult. bureau vindt het heel snel ik ook. ik zit nu niet op te scheppen of zo. vind het aan een kant wel leuk maar had toch liever dat hij het wat (lees veel later) deed. heb nu het idee dat hij minder baby is en niet meer echt alleen van mij jennefer
@Athina... wacht maar tot ze echt in beweging komt hahahahah... Hier heb ik inmiddels maar provisorisch wat hekjes gemaakt. Zo staat de poef voor tussen de tafel en de luie stoel zodat hij niet bij de kabels van de radio en telefoon kan en de box staat tussen de twee banken zodat hij niet richting de katten en keuken kan . Ach, de ruimte is nog groot genoeg om lekker op avontuur te gaan maar het scheelt mij wel een paar ogen aan de zijkant van mijn hoofd (in mijn achterhoofd heb ik ze al...) @Jennefer... je zal zien dat jouw kindje met sommige dingen (heel) snel is en met andere langzamer.. ieder z'n eigen tempo en het maakt hem niet minder jouw mannetje! Geniet maar lekker van die goede motoriek want dat is toch fijner dan een kindje waar je je zorgen om gaat maken omdat het allemaal zogenaamd te langzaam zou gaan. Zo, Teletubbies zijn bijna voorbij... dus tijd om het mannetje even naar bed te brengen (van al dat getijger, zitten en klappen =D> word je wel moe hihi)
Heerlijk he! Ik sta elke dag ook weer versteld wat ons meissie allemaal wel niet doet. In een paar weken is het zo snel gegaan! Gisteren had grote broer een ijsje en daar had madam ook wel zin in, heb haar nog nooit zo snel zien kruipen. Ze kroop boven op hem en stopte zo het ijsje in haar eigen mond. Ze is nu ook heel erg bezig met klanken en klets de hele dag maar door. Wat zijn kinderen toch heerlijk!
@Jennefer... je zal zien dat jouw kindje met sommige dingen (heel) snel is en met andere langzamer.. ieder z'n eigen tempo en het maakt hem niet minder jouw mannetje! Geniet maar lekker van die goede motoriek want dat is toch fijner dan een kindje waar je je zorgen om gaat maken omdat het allemaal zogenaamd te langzaam zou gaan. daar heb je wel gelijk in. maar nu hij toch zich voorbeweegt en de wereld verkend vind ik het toch zo weet niet mijn oudste begon pas met 11 manden wat te doen, maar toen ging het in een keer hard. en ik zal er zeker van genieten en hard achter hollen( de kilo zullen er nu eerder vanaf vliegen denk ik) jennefer
Ja leuk he al die ontwikkelingen. Patrick rolt van links naar rechts de kamer door en kan zich sinds kort een beetje tijgerend verplaatsen. Hij komt waar hij wezen wil . Als je hem zittend neerzet, blijft hij gerust zittend spelen. Zal niet lang meer duren voordat hij door heeft hoe hij zelf kan gaan zitten en daarna lopen .....