Ons meisje is een hongerige baby en krijgt al het maximale aan voeding wat ze mag hebben, overdag kan ik haar goed afleiden maar snachts niet... Wij willen ook slapen. Zou het een optie zijn om nu toch al bij de laatste fles een beetje rijstebloem te doen in de hoop dat ze dan verzadigd is, dus niet standaard bij elke fles. Of hebben jullie andere tips...
Ze krijgt al weken voeding voor hongerige baby's op advies van cb en als het aan haar ligt komt ze om de 3 uur en dan het liefst 120cc + 4 schepjes voeding en een schepje johannesbroodpitmeel... Ze weegt nog geen 4 kg....
En de nachtvoeding geven vind ik ook niet erg maar ze wil vaak niet meer slapen omdat ze voeding wil...
En als je de flessen wat groter maakt, dus meer cc? Neem aan dat je met de max geen liter bedoelt, maar het maximale wat ze met haar gewicht mag hebben. Is ze verder wel vrolijk?
Ze zit al over het maximale voor haar gewicht... Verder doet ze het goed en is vrolijk.... Behalve als ze nog meer wilt na haar flesje... En kan moeilijk haar altijd bij me houden...
Misschien wil ze een grotere fles en laat ze er eentje vervallen. Ik denk niet dat het erg is om eventjes een beetje meer te geven dan ze eigenlijk mag. Hoeveel flesjes krijgt ze op een dag?
Ik heb al geprobeerd om grotere flesjes te gevende die lust ze dan ook wel 8 keer per dag.... En het is niet zo dat ik het naar een dag of 2 heb geprobeerd, maar wel een week... Anders maandag op het cb maar eens vragen
8 keer per dag willen drinken is heel normaal op deze leeftijd, en afhankelijk van hoe lang jij slapen wilt, dat valt dan meestal ook twee keer 's nachts. Heb je al eens geprobeerd om hongerlapjesvoeding en standaardvoeding te mengen of af te wisselen? Het klinkt misschien gek, maar bij sommige kinderen werkt fortevoeding averechts, en lijken ze hongeriger te worden. Je mag trouwens per fles zo'n 15-20cc extra water doen. Dan heeft je kind eenwat vollere buik na een fles zonder dat je belastend over het maximum aantal schepjes per dag komt (30 schepjes).
Weet je zeker dat het nog honger is na de fles? Heeft ze geen zuigbhoefte? Is ze tevreden met een speentje? Toen mijn zoontje net zo oud als was als jouw dochtertje ging hij net een beetje zijn dag- en nachtritme goed regelen. Misschien regelt jouw kindje het ook vanzelf uiteindelijk.