Rijstebloem in fles: welke speen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door poema, 29 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    #1 poema, 29 jun 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jul 2009
    Als ik rijstebloem in de fles wil gaan doen (denk over een maandje ofzo) welke speen van Avent moet ik dan gaan gebruiken? Melk drinkt ze nu met speentje 2. Moet je met rijstebloem dan speentje 3 gaan gebruiken?

2. thewiz

thewiz Actief lid

27 jun 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Wij hadden ook de avent fles maar toen wij met rijstebloem wilden beginnen lukte het niet met speentje nr.3. De gaatjes zijn te klein. Ik heb een difrax fles gekocht met speentje M en L. Speentje M gebruikten wij voor de Rijstebloem en nu gebruiken wij speentje L voor pap. Als het niet lukt kun je natuurlijk altijd proberen er zelf een groter gaatje in te prikken met een hete naald.

Groetjes!

3. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Voor avent heb je ook een 3 standen speen, die is goed (en speciaal) voor dikkere voeding. Het is ook een nr. 3. Maar let goed op dat er staat 'voor dikkere voeding' ipv de 3 gaatjes.

4. thewiz

thewiz Actief lid

27 jun 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    De 3 standen speen werkte hier niet. Ze kreeg steeds grote golven voeding binnen. Hoe ik hem ook draaide.

5. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Voor de pap/rijstebloem gebruiken wij ook de Difrax fles en dan de 123 speen of de M speen.

6. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik gebruik bij de avondfles (210+7 + 3 lepels bambix fijne granen) de 3 standenspeen. Bij andere voeding kan ik deze speen niet gebruiken dan verslikt ze zich, maar bij de papfles werkt het perfect voor mijn dochter....

7. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    De aventspeen nummer 3, gebruikte ik hier al met 3 maanden. Moet je dochtertje niet nummer 4 hebben gezien haar leeftijd (maanden)?

Bestaat er niet zoiets als een papspeen, volgens mij moet ik die hebben voor de pap of rijstebloem als ik die ga geven.

8. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Ik gebruik ook de Avent fles, en voor de papfles gebruik ik de 3-standen speen van Avent. Dat gaat prima! Voor de gewone (melk)fles gebruik ik trouwens nog steeds speen 2, bij speen 3 heeft ze de fles al binnen 5 minuten leeg:$

Wat je trouwens ook kan proberen is om bij een speen een gaatje bij te prikken. Dat hebben wij ook gedaan, en werkte ook goed. Het ging dan net iets minder snel dan bij stand 1 van de 3 standen speen. Nu gebruiken we die speen met dat extra gaatje trouwens niet meer. Na een tijdje ging dat te langzaam voor haar. Maar misschien is het wel een idee voor je? Dan kan ze even wennen.

9. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    De Avent 1-2-3, ideaal.

10. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hier hebben we de grootste Aventfles met speciale papspeen. Kost geloof ik iets van 8,00 maar dan heb je ook wat.

11. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Ik heb nunde drie standen speen. Maar op welke stand moe ze dan drinken? Op 1, 2 of 3? Het leek wel of ze zich bij stand 3 verslikte en bij stand 2 ging het wel maar heel snel leeg. Denk zo'n vijf à tien minuten (fles van 180/6 met 3 maatschepjes rijstebloem). Gaat dit dan wel goed?

12. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Ik zou het dan op stand 1 proberen. Moet zeggen dat het bij Tess in het begin (nu ook nog best wel) ook snel ging. Daarom had ik toen een gaatje bijgeprikt in een andere speen. Dan ging het wat langzamer.

13. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Aha, ik dacht dat stand 1 overeen kwam met speentje 1 en stand 2 met speentje 2. Dom dus ;) Vanavond dan maar eens stand 1 proberen. Kijken of dat beter gaat!

14. pas

pas Lid

4 jul 2009
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb net voor het eerst rijstenbloem gegeven aan mijn zoontje van bijna 9 maanden in de hoop dat hij nu langer slaapt. Hij kreeg 210/7 met 3 lepels rijstenbloem en de 3 standen speen van Avent. Heb niet heel goed op mijn klok gekeken...., maar volgens mij had hij de fles binnen 3-4 min leeg.
    Is dit niet veel te snel. Er liep verder geen voeding lang zijn mond.

15. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.720
    3.152
    113
    Vrouw
    Hier de dodie 123 pap speen en werkt perfect :) ik begin op 1 en eindig op 2 soms 2.5 ( hij krijgt 5 nutriton en 1 rijstbloem erdoor )

Liefsz

16. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Pas: hoe is het gegaan?

Ik vind het altijd maar een drama dikkere voeding en spenen pffff wij hebben ook al zoveel soorten spenen geprobeerd. Die van ons drinkt nu ook gewone melk uit Avent nr. 2 gaat perfect. Straks als wij er rijstenbloem door gaan doen gaan we ook de 123 speen gebruiken. Vrees nu al dat die te snel gaat. Anders ga ik nr 3 proberen

17. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier is het ook een heel gepuzzel met soorten spenen ivm Nutriton gebruik en rijstebloem. Wij gebruiken nu voor speen 3 van avent voor de gewone melk en voor de nacht geven we 210/7 + 4 scheppen rijstebloem met de 1,2,3 speen. Meestal op stand 1 is het in ca 8 minuten leeg. Wanneer het iets begiont in te dikken gebruik ik stand 2 of 3. Maar dan gaat t echt in 4 minuten ofzo... Lijkt me best erg snel, maar mn zoontje heeft er geen last van!

Deel Deze Pagina