Hoi allemaal, Onze dochter Benthe is een heerlijke baby. Ze woog bij de geboorte 2530 gram. Ze was te vroeg geboren. De borstvoeding lukte niet en daarom ben ik overgegaan tot flesvoeding. Ze dronk meteen al erg veel. Maar nu zit ze al op 120 CC (per voeding, om de 3 uur). En ze is nog niet eens drie weken oud. Ze kreeg eigenlijk meteen al 95 CC toen we thuis kwamen uit het ziekenhuis (na 5 dagen) en is sinds vandaag naar 120 CC. Eerder werd ze om de 4 uur wakker, maar nu om de 3 uur. Ik dacht zelf dat het misschien ook een beetje met het weer te maken heeft, dat ze meer behoefte heeft aan drinken. Maar goed, daar heb ik natuurlijk helemaal geen verstand van. Is dit veel te veel en moet ik me zorgen gaan maken? Of zijn er mensen wiens kindjes ook zoveel dronken?
hoeveel weegt ze nu? je rekent uit: 150cc x het gewicht in kilo's en dat gedeeld door het aantal flesjes is wat je ongeveer mag geven, mijn meisje zit er iets boven, ze weegt 6 kilo en krijgt 5 keer 180/6.
ik ken de berekening ook en als die ook telt bij te vroeg geboren baby's (geen idee of daar andere dingen zijn waar je rekening mee houd) dan zou ik denken dat ze inderdaad erg veel al drinkt! Ik zou even overleggen met cb (ook al ben je er nog niet geweest) of met ziekenhuis (als je van daaruit nog begeleiding hebt misschien) .
Hier ook een meisje die al op 140cc zit. Ze is 3680 gram en krijgt dus teveel. Ze krijgt 7 voedingen op een dag gemiddeld want komt om de 3 a 4 uur. Soms 6 voedingen op een dag. Het cb vond het geen probleem als je zelf maar erkend dat het teveel is. Dus als ze een keer niet de fles leegdrinkt.. lekker zo laten. Vooral niet proppen. Onze kleine meid had gisteren een dag dat ze om de 3 uur kwam. De laatste voeding dronk ze maar ongeveer 30cc.... En heeft daar 6 uur op geslapen in de nacht. Dus ze heeft zelf aangegeven dat ze al genoeg gehad had die dag. Ze hoefde gewoon niet meer. We zitten op voeding voor spugende baby's dus voeding voor hongerige baby's is geen optie. Toch is ze trouwens in 9 dagen tijd maar 120 gram aangekomen
Meestal geven ze het zelf wel aan. gaat ze spugen>? Dan geef je teveel. Zit er netjes 3-4 uur tussen? Dan lijkt me het prima. Komt ze eerder dan om de 2,5 uur, dan heeft ze het blijkbaar nodig! Drinkt ze in ca 20 minuten? Prima! als ze er echt 30-45 minuten over doet dan geef je haar wrs te veel. wij hadden ook zo'n hongerlapje. we gaven met 4 weken 120cc en dat vond het CB al te veel. 1 dag 100cc geprobeerd: krijsen!!! En heel snel weer terug gedraaid! Uiteindelijk ben ik ook overgestapt naar fortevoeding voor hongerige babys.
/kun je hetzelf niet rekken? dat ze eerder wakker wordt hoeft niet meteen te betekenen dat ze eten wil. Misschien wat rondlopen,in de box o.i.d. Je kan altijd zelf een beetje sturen
Ff off-topic ps prettymommytobe: .je kan overstappen naar voeding voor hongerige baby's en dan nutriton in de fles doen toch?? Nutriton in namelijk tegen het spugen en los verkrikjgbaar.
@ silly Ik weet niet hoevel jouw dochter nu weegt (wat een leuke naam trouwens...was hier ook een optie), maar Jasmine weegt nu iets boven de 4 kilo en krijgt 5 x 120+4 en 1 x 90+3 (dit is de nachtvoeding, waarbij ik haar wat minder aanbied) Gemiddeld komt zij zo na 3,5 uur weer voor een voeding, maar soms laat ze er ook 4 of 4,5 uur tussen zitten. Ik zou gewoon even goed kijken idd of Benthe al echt honger heeft, of dat je het nog even kunt uitstellen. Hier wordt Jasmine namelijk ook wel eens wakker, maar merk ik uit niks dat ze al wil eten. Vaak leg ik haar dan even in de box, totdat zij hongersignalen laat zien/horen. Dit duurt soms nog wel een half uur tot 1 uur. En mocht ze toch zoveel honger hebben, dan is idd voeding voor hongerige baby's misschien een optie.
Ik weet niet precies wat ze nu weegt. Het zal zo rond de 6 pond zijn denk ik. Ik ga haar maandag wegen. Ze heeft echt honger als ze wakker wordt. Begint meteen met haar mondje te zoeken en te huilen, zodra het te lang duurt. Wat ik vergeten was te zeggen is dat ze hypo allergeen drinkt. Volgens mij is dat ook sneller verteerbaar en niet zo zwaar op de maag. Heb je die voeding voor hongerige baby's ook in hypo allergeen? Bedankt trouwens voor al jullie reacties
Nee, er is geen voeding in hypo-allergeen voor hongerige baby's. Wij stonden voor hetzelfde dilemma. Uiteindelijk hebben wij gekozen om dan maar voeding voor hongerige baby's te geven. Thijs werd meteen een vrolijk mannetje!