Baby blijft hongerig

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Smokey11, Oct 20, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Smokey11

Smokey11 Actief lid

Jan 20, 2013
    274
    23
    18
    Female
    Hoi allemaal,

mijn dochter van nu 6 weken oud (4150 gram) blijft erg hongerig.
    Ze krijgt uit een difrax S-fles met S-speen per fles 135 cc (120 water en 4 schepjes) voor de nacht krijgt ze de 2 laaste flessen 2 flessen van 165 cc (150 water en 5 scheppen).
    Het probleem is dat ze hier gemakkelijk eigenlijk 5 flessen per dag moet kunnen halen.
    Alleen haal ik er als ik geluk heb 6 flessen maar meestal 7.

Of ze nou 135 cc of 165 cc drinkt volgens mij maakt het niet uit voor de verzadiging.
    Ze doet gemiddeld 15/20 min over een fles.

Ze krijgt al friso extra (hongerige baby voeding) en Nutriton kan ik haar niet geven want daar krijgt ze heel erge buikkrampjes van.

Het vreemde is dat ze het over het algemeen overdag netjes doet om de 3 tot 4 uur een fles maar zo rond 7uur begint ze erg huilerig te worden en wil ze snel de fles.
    Een tutje proberen we ook maar deze wil ze niet altijd soms wel en dan zijn we opgelucht want kunnen we het misschien weer 15 min rekken.

ze heeft netjes 1 poepluier per dag en elke keer een plasluier.

Het vreemde is dat ze soms na 2 uur na de fles ineens de hik heeft of nog flink moet boeren terwijl ze dat na de fles ook heeft gedaan.
    Maar vaak is ze gewoon ontroostbaar en kan ik niets voor haar doen als haar alleen maar troosten en vasthouden.Ook gebeurd dit vaak na de 1na laatste fles of tijdens de fles voor de nacht waardoor we dus de hele nacht met een huilende baby zitten want ook niet goed is voor haar en onze nachtrust.

CB weet ook niet goed wat ze hiermee aan moeten dus wordt ik ook niet veel wijzer van.
    Heeft iemand tips en/of eigen ervaring hiermee deze zijn zeer welkom.

wat ik ook lastig vind is of om een tijdschema aan te houden of om haar te voeden op verzoek.
    Ben bang bij het laatste dat het einde dan zoek is.

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    1,094
    1
    0
    Beste Smokey11,

Veel kindjes zijn 's avonds onrustig en huilerig. Dit komt omdat zij dan alle prikkels van de dag moeten verwerken.
    Want is het echt honger wat jouw dochtertje heeft of wil zij getroost worden? Je kunt haar na haar flesje een een speentje aanbieden en ook als zij onrustig wordt.

Wat ook kan helpen is om haar in te bakeren. Ik weet niet of jij deze methode kent? Je kunt het cb hierover om advies vragen.

Groet,
    Anne

Share This Page