Uit eten met baby.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by kleinmonster, Jul 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    1,112
    0
    36
    gelderland
    Zoals het onderwerp al een beetje aan geeft zouden jullie met je baby uit eten gaan en bij welke leeftijd dan?

2. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    4,246
    682
    113
    Ja hoor wij wel! Zolang ze nog in de bak slapen is het ideaal! zodra ze moe worden leg je ze gewoon in de bak om te slapen.. als ze wat ouder zijn dus vanaf 6 maanden ongeveer wordt het lastiger.. de meeste kinderen zitten dan al in de kinderwagen en ja slapen gaat dan niet echt lukken, maar dan gewoon niet al te lang gaan!

3. Puma82

Puma82 Bekend lid

Aug 4, 2011
    840
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het ligt er aan waar je heengaat. Toen Xander klein was zijn we wel eens naar een pannenkoeken restaurant geweest. Hij lag heerlijk te slapen in z'n wagen.
    Met wintersport (ong 5 mnd) twee keer uit eten gegaan de ene keer ging t super. Hij viel snel in slaap. De andere avond was geen succes. Hij moest heel hard huilen omdat hij niet in slaap kwam. Toen heb ik snel m'n eten opgegeten en hem erbij gepakt.
    In Spanje (ong 8 mnd) heel vaak op terrasjes gegeten ging ook prima. Maar toen at hij zelf ook dingen zoals brood, soepstengel of olvarit.
    Nu gaan we wel vaak ergens lunchen of ontbijten. Dan nemen we ook wat voor hem mee. Gaat prima.
    Maar laatst gingen we echt naar een chique restaurant dan laten we hem thuis.

Mijn advies: gewoon doen zorg dat je ergens heengaat waar je geen uren bezig bent. Als je kindje wat ouder is zorg dat je wat speelgoed en eten en drinken meehebt. En kies een restaurant waar het een beetje rumoerig is. Dan valt het niet zo op als je kindje moet huilen.

4. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Hoe jonger hoe makkelijker!
    Als ze klein zijn slapen ze nog overal, als ze wat groter worden doen veel kindjes dat niet meer.

5. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,740
    1,061
    113
    Hier v 3mnd tot nu..wel de tijden en rest keus aangepast aan de kleine.

6. Marvb

Marvb Fanatiek lid

Dec 17, 2012
    1,518
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja hoor! Toen hij klein was eerst wandelen zodat hij sliep en nu gewoon niet te lang en in de periode dat hij wakker is!

7. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,862
    0
    36
    Kan gewoon niet hier !
    In de wagen slapen doet hij niet meer en zijn avond ritueel begint rond 6 uur .

We kiezen wel is iets wat 4 uur al open is . Bijvoorbeeld pannenkoekenhuis of pizzaria . Dan ktijgt hij zijn potje en eten wij en dan gaan we weer . Maar uitgebreid uit eten dat niet. Mijn zoontje is 7,5 maand .

8. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik neem hem regelmatig mee (ongeveer eens per 2 weken), al vanaf een maand of 2. Eerst sliep hij lekker in de bak, nu blijft hij wakker en kijkt om zich heen, speelt met de servetten etc. Ik hou hem vaak op schoot terwijl ik zit te eten en ik neem voor hem ook altijd wat mee, zodat hij mee kan eten.

Laatst heeft hij voor het eerst in een restaurant gehuild. Dat was wel ff vervelend, maar ja.... hij krijgt tandjes en had te hard op zijn lepeltje gebeten en toen was het raak. Ik was blij dat hij niet de enige huilende baby in het restaurant was, het was er heel rumoerig en zat vol met kleine schreeuwertjes. Ik ben toen even met hem op het gehandicaptentoilet gaan zitten totdat de Dentinox werkte en toen was het weer goed allemaal.

9. Sunlover

Sunlover Bekend lid

Jan 26, 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nooit gedaan, ook niet als baby. Ik hou er niet van. Mijn zoontje was er ook geen kind voor, die lag om 19u knockout in bed en niet in een wandelwagen. Ik hou niet van dat gezeul na 19u met hem..Dan horen ze in bed te liggen ipv aan tafel te zitten oid. Ik zit liever gewoon rustig aan tafel en zie het als een uitje.

Pas keer pannenkoekenbakker, toen was ie 1.5 en at dus zelf ook wat.

10. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

Sep 29, 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hèb hem uit eten genomen toen hij 1 maand was. En ik doe hertog steeds, wel 1 keer in de twee weken dat we uit eten gaan. Ja hoor, geen probleem! Hij is nu 6 maanden en in de wieg slaapt hij goed, ik merk er nog niets van. Misschien komt het als hij wat ouder is, dat het dan lastiger word, maar nu gaat hèt prima.

11. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Hier is ze bijna altijd mee gegaan eerste keer was precies een jaar geleden dus 5 wk oud. Tweede keer was 10 dagen later

Derde keer was ze 6 mnd geloof ik en we gaan bijna elke maand. Ze houdt het goed vol. Eet gewoon simpele dingen.

12. IngridE

IngridE Fanatiek lid

Oct 31, 2011
    1,214
    0
    36
    Brabant
    Hier met 4 maanden gedaan, waren om 16:30 naar een all you van eat gebeuren gegaan en uur een later gingen we naar huis omdat het niet ging. Ik denk te druk, moe, geuren. Sindsdien regelen we oppas em nodigen we vrienden uit om bij ons thuis te lunchen. Dan gaat S na het voorgerecht naar bed.

13. lauraa

lauraa Actief lid

Nov 17, 2010
    230
    17
    18
    Wij gaan regelmatig uit eten of lunchen, en ze gaat altijd mee. We zorgen dat zij alvast gegeten heeft, dus de honger is weg. Dan krijgt ze daar nog lekker een broodje/patatje oid. We nemen wel altijd een speeltje mee, en in veel restaurants hebben ze ook kleurpotloden dat is ook altijd leuk.
    Als we uit eten gaan, gaan we vaak wel rond een uur of 5/half 6, en we geven altijd aan bij de bediening dat er niet heel veel tijd tussen de gangen hoeft te zitten.

14. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    Eerste keer was onze dochter een week of 10, lekker slapen in de wandelwagen. Steeds blijven doen, lekker erbij zitten op schoot (en omstebeurt eten), later in de kinderstoel en meeëten. Nu gaan we dus wel bijtijds en nooit lang of uitgebreid, boekjes mee etc maar gaat prima.

15. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,829
    19,166
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ieder kind is anders en ook elke ouder is anders. De ene ouder kan wel ontspannen zitten in zo'n situatie met een baby / klein kind erbij en de ander niet. En ook niet elk kind zal het even makkelijk aankunnen.

Wij zijn over het algemeen vrij relaxed en vinden het bijvoorbeeld geen ramp om even met een baby op schoot te zitten als we uit eten zijn. En we hadden het geluk met een baby die prima in de wandelwagen sliep en als hij wakker was het juist erg leuk vond om lekker op zich heen te kijken. Dat werkt dus al mee.

Paar algemene tips voor uit eten gaan met baby's en jonge kinderen:
    - Ga vroeg uit eten (5 uur / half 6) Je kindje is dan nog niet zo moe (lees: minder vervelend ;)) en het is nog rustig in het restaurant dus je hebt wat meer bewegingsvrijheid en minder prikkels voor je kind. (Ook minder mensen die 'last' hebben van je kind + wordt het eten vaak vlotter gebracht.)
    - Sla het voorgerecht over, zeker als je kindje het nog niet gewend is of als je zelf nog niet weet hoe lang je kind het volhoudt. Als het dan niet gaat, kun je sneller weer weg. Als het goed gaat, kun je altijd nog een lekker dessert nemen. (E wees eerlijk, dat is toch lekkerder dan een voorgerecht, haha.)
    - Neem wat te spelen mee. Bij voorkeur iets wat weinig lawaai maakt en niet door de zaak stuitert (andere gasten) en wat voor het kind echt interessant is. Ik heb nu bijvoorbeeld voor onze zoon een treintje in mijn tas zitten dat hij alleen mag gebruiken als we buitenshuis eten of ergens moeten wachten. Omdat hij er maar weinig mee speelt, is het elke keer weer 'nieuw' en blijft het leuk.
    - If all else fails: iPad / telefoon. :)

16. Kaden

Kaden Actief lid

Dec 13, 2011
    441
    0
    0
    Hier zijn we ook vanaf het begin gegaan, maar we kiezen er bijna altijd voor om ergens te lunchen. Dan is ze veel gezelliger. Het was een tijdje lastig maar nu ze zelf een beetje mee kan eten gaat het allemaal weer wat makkelijker. Ze vermaakt zich prima met een stukje kip of brood of iets dergelijks. Als we wel 's avonds gaan, dan gaan we om een uur of 6. Als we ergens gaan eten waar het stil is, dan vragen we of mijn schoonmoeder wil oppassen.

Goede tips trouwens Tupp :)

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Oh met één baby was het allemaal zo ongelofelijk makkelijk. Vanaf het moment dat ik een beetje opgeknapt was van de bevalling gingen we uit eten. Niet elke dag ofzo maar wel regelmatig en dat zijn we blijven doen tot nummer 2 zich aandiende. Toen werd het wat lastiger omdat de oudste toen sneller wakker bleef en je niet zo gemakkelijk een kinderwagen en een buggy parkeert in een restaurant :D
    Vanaf 10 weken lag de baby hier rond 20:00 te knorren en dan gingen wij aan tafel. Kinderwagen naast de tafel en allemaal erg relaxt. Voor die 10 weken gingen we wel uit eten maar wel in 'makkelijke' restaurants zodat ik makkelijk kon voeden of even kon rondlopen.

Nu gaan we gewoon uit eten met z'n vieren of als we oppas hebben!
    A.s. donderdag en vrijdag hebben we het rijk weer alleen.. nog even bedenken wat we gaan doen!

Met de kids uit eten:
    - papier en kleurtjes mee
    - magic tekenboard
    - boekjes
    - smartphone
    maar vooral gezellig en niet al te uitgebreid eten. Veel aandacht voor de kindjes (verhalen vertellen etc)
    We eten altijd rond 18:00 en als we uit eten gaan dus ook. 17:00 vind ik echt geen tijd... veel te vroeg.

18. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    WIj zijn wel naar zuidfrankrijk gereden toen de jongste 10 weken was en 10 maanden :) maar uit eten niet...

Alleen overdag.

De eerste weken had hij savonds vanaf 1800 zijn huiluurtjes en die duurden tot de fles van 2300. Dan wil je niet ergens in een restaurant zitten. Koken was ook topsport toendertijd, net als eten an sich, ik at altijd koud eten ;)

Later sliep hij overdag nooit, hooguit 30 minuten over de gehele dag genomen dus om 1800 begon hij al aan zijn nacht (op zijn voedingen na dan).

Nu zou het kunnen, maar dan rond een uurtje of 1700. Alleen is hij nou in een fase dat hij alles wat je IN zijn mond stopt, hij er weer uit haalt, door zijn vingers wil persen en dan overal veegt waar het niet hoort te zitten ;)

Ook heeft hij nu uitgevonden dat als je dingen los laat vallen ze op de grond, ook je eten ;) En als je gooit maakt dat geluid.

Ben dus nu in de opvoedfase belandt en zie me nog niet op mijn gemakje uit eten gaan met zijn viertjes ;)

19. Metire

Metire Niet meer actief

Ik heb mn zoontje altijd meegenomen, de enkele keer dat hij moest huilen ging ik gewoon even met hem wandelen tot het weer over was (het scheelt wel dat we altijd met meerder personen zijn, dus mijn man zat dan niet zielig en alleen te wachten)

Nu dineert meneer al heerlijk mee, hij houdt van eten en vind al dat 'nieuwe' eten prachtig :)

20. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Mijn dochter was echt een huilbaby, dat ging dus niet in een restaurant. Maar nu ze een dreumesje is gaat get super! Ze vindt het heel gezellig, al die mensen, en eet ook gezellig mee.

Share This Page