Hallo Dames, Mijn zoontje is morgen 15 weken en ga op advies van het CB rijstebloem geven. Nu heb ik dit gisteravond voor het eerst geprobeerd met de L speen van difrax maar met deze speen krijgt Hij veel te veel in 1 x binnen. Nu heb ik ook de doseerspeen van difrax naar dit werkt ook niet. Op stand 3 teveel en op stand 2 moet hij veel te hard zuigen. Ook met de M speen gaat het niet goed. Nu wil ik savonds voor de laatste fles 30 cc nutrilon en 1 schepje rijstebloem geven met een lepeltje en daarna gewoon de fles 180-6. Hij krijgt als sinds hij 10 weken is maar 4 flessen per dag. Omdat hij niet wakker te krijgen is om 23:00 uur. Wat zouden jullie doen? Of hoe hebben jullie dat gedaan? Ook met een lepeltje? Of pas later begonnen met de rijstebloem?
Waarom krijgt hij rijstebloem dan? Ik zou dat gehannes met een lepel niet in de avond willen... Van een lepeltje eten is ook weer wennen en als hij 's avonds moe is dan kan dat tegen werken... Evt de pap wat dikker maken zodat het minder snel stroomt kun je nog proberen..
Je kindje is nog geen 4 maanden. 4 maanden is echt de ondergrens om met bijvoeding te beginnen. Dus ik zou zeggen: later beginnen. Het is nog helemaal niet nodig. Wat een raar advies van het cb. Enig idee waarom ze tegen hun eigen richtlijn mbt bijvoeding ingaan?
Hij krijgt rijstebloem omdat hij volgens het CB toe is aan iets anders. En omdat hij naar zijn fles nog wel eens honger heeft. Ook smakt hij erg veel en toen zeide ze bij het CB geef hem maar rijstebloem. Ik zelf heb geen idee hoor. Is mijn eerste kindje. En hij krijgt de laatste fles tussen 20:00 & 21:00 uur. Hij mag ook 1 liter vocht per dag. Maar hier komt hij niet aan.
Hij krijgt maar vier flessen, en hij heeft nog honger. Dan zou ik gewoon een extra fles geven. Rijstebloem heb ik maar 1 keer gegeven. Krampen, verstopping, en veel gepruts met die speen. Dat was alles dat ik ervan onthouden heb
@zoe, ik zeg nog, ik heb geen idee, Is mijn eerste kindje. En als ik zo links en rechts op internet lees zijn er toch veel baby's die al voor de 4 maanden rijstebloem krijgen of zelfs al fruit. Ik heb ook geen zin om mijn kleine honger te laten lijden. Ik heb vanmorgen op het advies van het CB ook 210/7 gegeven. Hij drinkt het wel op maar spuugt daarna een paar keer kleine beetjes. Dus ik zeg dat is teveel. Dan geef ik hem liever een beetje pap voor de laatste fles dan dat ik hem alleen maar vol zit te proppen.
Ik zou niet weten wanneer ik die extra fles moet geven?! Ik ga hem niet om 23:00 uur wakker maken. Als ik het dan zo bekijk zou ik liever voor de fles van 20:00 uur 30 cc melk met 1 schepje rijstebloem geven en daar achteraan de fels met 180/6
Maar als hij al goed doorslaapt, dat is het toch niet nodig om in de avondfles rijstebloem te geven? (of apart geven). Dan beter overdag, en met een lepeltje. Maar wat Shakes al zegt, beter een moment kiezen om een klein extra flesje te geven. Dat is echt te verkiezen boven rijstbloem Vaak zie je met deze leeftijd dat kindjes even wat behoefte aan meer melk hebben. Ik denk eerlijk gezegd niet dat "veel" kindjes al fruit en rijstbloem krijgen onder de 4 maanden. Als er geen gegronde reden is, waarom zou je dan de darmpjes van een baby onnodig belasten...Heel bijzonder dat het CB weet dat je baby toe is aan iets anders Een baby kent op deze leeftijd alleen melk. Smakken hoort bij de ontwikkeling van de motoriek. Met nog geen 4 maanden zegt het niets over de voeding inname. Tip: uit deze rare adviezen blijkt wel weer dat je soms maar beter niet te veel naar het cb kan luisteren..
Nogmaals, ik zou het niet weten naar wie ik moet luisteren! Het is mijn eerste kindje. En door geen extra fles te geven zeggen ze bij het CB dat ik rijstebloem kan geven. Ik vraag alleen advies. Wat het CB zegt ja... geen idee waarom ze dat zeggen. Zullen ze vast een reden voor hebben denk ik dan. Ik zie het wel. Ik ga in elk geval geen extra flesje geven. Dan geef ik liever 30 cc met rijstebloem.
Maar je snapt toch wel dat in een flesje voedingsstoffen zitten en in rijstebloem niet? Het is gewoon echt onnodig de darmpjes belasten.
Waarom hier vragen als je er toch niets mee gaat doen? Het cb is niet heilig hoor, integendeel, er zijn heel veel slechte cb's. Bijvoeding voor de 4 maanden is gewoon niet verstandig!
Lastig he al die adviezen. Je wilt het gewoon goed doen! Gewoon je eigen gevoel volgen! Heeft hij na elke fles nog honger of juist alles savonds? Zou anders idd de rijstebloem overdags geven omdat je kindje lekker de nacht door slaapt en er dus eigenlijk niets aan heeft. je zou ook nog kunnen kijken naar voeding voor hongerige baby's? Dan hoef je helemaal geen rijstebloem te geven
Hier met 4 maanden de rijstebloem geprobeerd, maar ik vond het zo'n gedoe en m'n zoontje raakte er alleen maar verstopt van dat ik er snel weer mee gestopt ben. Hier het geprobeerd in de hoop dat hij door ging slapen, maar dat werkte niet, dus toen de nachtvoeding maar gewoon geaccepteerd. Maar wat de anderen ook al zeggen, ik zou er nog even mee wachten en het eventueel straks gewoon van een bordje met een lepel gaan geven. Als je zoontje de nacht gewoon door slaapt lijkt het mij niet dat hij honger heeft toch? En weet je zeker dat hij na zijn fles honger heeft, is het geen zuigbehoefte? Omdat hij juist daarna wel gaat slapen en de nacht door slaapt. Je zou misschien ergens tussendoor nog een klein flesje kunnen geven, deed ik hier bij de overgang van 5 naar 4 flessen, om 15.30 180/6 om 18.00 90/3 en rond 21.00 ook weer 180/6.
Ja is ook lastig. Ik heb het gevraagd bij het CB en als hun mij dan dat advies geven dan weet ik niet beter als dat te doen. Het probleem is dat de meeste baby's van 15 weken nog 5 flessen hebben van 180/6 of zelfs al 210/7. Mijn zoontje heeft maar 4x 180/6. Vandaar dat ik het had gevraagd op het CB. Toen zeide ze bij het CB, je mag ook 4x 210/7 geven en dan savonds met rijstebloem. Dus gister geprobeerd bij de fles van 16:00 uur, hierna spuugde hij. Gisteravond dus 210 /7 met rijstenbloem gegeven. Hiervan spuugde Hij niet en vanmorgen om kwart voor 8 hem wakker gemaakt. Vanmorgen weer 210/7 gegeven maar hier spuugde hij ook weer van. Ik wil dus liever niet 210 geven. Omdat ik het voor hem niet fijn vind als hij spuugt. Dus ja..... Wat is het beste?! Of ik nu rijstebloem geef of over 2 weken als hij 4 maanden is... dat zal niet veel verschil maken toch?!
Ik begrijp gewoon nog steeds niet goed waarom je rijstebloem zou geven, vrees ik. Wat is het probleem precies? Je zegt dat hij honger heeft, maar hij drinkt zijn flessen niet leeg? Dan kan dat toch niet? Ik begrijp dat je het advies van het CB wilt opvolgen, zeker bij je eerste kindje. Maar als je zelf logisch nadenkt: welk probleem moet die rijstebloem oplossen? Als hij tevreden is met 4 flessen, dan is dat toch ok?
Hij drinkt alle flessen met gemak leeg. Ik zie het wel. Bijna iedereen reageerd zo van waar ben je mee bezig. Had het er alleen maar opgezet voor advies. Dus ja... ik ga gewoon doen waar ik mij goed bij voel. Zo voel ik mij er rot door dat ik het überhaupt hier op het forum heb geplaatst!!!!!
Het is jammer dat je je zo voelt. Ik denk dat iedereen hier met plezier advies wilt geven, maar dat we gewoon het probleem niet goed snappen. Ik alleszins niet. Misschien een miscommunicatie.
Het is echt niet rot bedoeld hoor. Ik denk dat iedereen hier op het forum wel onzeker is geweest bij hun eerste kindje. Prima als je echt perse rijstebloem wil geven, maar weet ook dat het totaal niks toevoegt. Je zit met 4x 180/6 nog niet aan een liter voeding, dus als hij zich meldt omdat hij honger heeft kun je gerust nog een flesje geven. Daar heeft hij ook wat aan, daar zitten namelijk zijn voedingsstoffen in.
Hier krijgt dochter een fles van 180/6 met 5 (melk)schepjes rijstebloem. Dit gaat prima door de L speen.