Ik heb een vraagje over dat Nutriton. Ik lees dat dit (of dat Johannes Pitbrood meel?) kan zorgen dat de voeding in de fles wat dikker wordt. Nu lees ik op de verpakking dat je dit alleen mag gebruiken op doktersvoorschrift of met toestemming van de mensen op het consultatiebureau? Alleen je kunt het wel in elke winkel krijgen. Misschien vragen ze bij de apotheek nog naar het feit of ik overleg gehad heb met een arts, maar denk dat de cassiere bij de AH kassa dat niet zal doen. Hoe serieus moet ik dit nemen? Want mijn zoon drinkt nu zijn flesje van 100 ml in ongeveer 5 minuten leeg. En dat is dus véél te snel, waardoor hij dus na bijna elke fles last krijgt van buikkrampjes...
Je mag dat gewoon zelf proberen, zonder doktersadvies. Maar misschien zijn er alternatieven. Want veel kindjes krijgen extra krampen van jbpm, dus het is zeker geen garantie op succes. Welke speen gebruik je nu? Wellicht kan je een kleinere speen of een ander merk proberen? En tussendoor extra laten boeren. Goed rechtop houden bij het drinken... Heb je dat al geprobeerd?
Nutriton bevat 30% jbpm, de rest zijn toevoegingen. Ik zou voor alleen dit probleem geen jbpm adviseren, maar een andere fles/speen. De dr bowns fles staat erom bekend voor rustig drinken te zorgen. Als je de smalle variant koopt kan je naast de level 1 speen die erbij zit evt nog de prematuur speen kopen als level 1 te snel zou gaan. De brede variant heeft dit niet.
Om even wat antwoorden te geven: Ik heb de natural Difrax flessen. Gebruik hierbij de kleinste speen (1, kleiner is er volgens mij niet), en tegenwoordig zit Max al (zo goed en kwaad als een 5 weken oude baby dat kan) tijdens het drinken. Maar dat maakt voor het snelle eten niets uit. En ook het eten geven als hij amper wakker is (dus niet eerst een paar minuten huilen als ik iets later ben), geeft geen verschil.
Ik heb nog even opgezocht betreft die Dr Brown flessen. En volgens mij zeggen die zo goed als hetzelfde als de Difrax flessen. Volgens de site zouden die prematuur spenen (van dr. Brown dus) zijn voor baby's die voor de uitgerekende geboren zijn. Nu is dat bij Max het geval geweest, maar hij is inmiddels 5 weken, en er staat dat je die spenen zou kunnen gebruiken tot de uitgerekende datum. Ik geef hierbij geen commentaar op wat ik lees of hoor, ik denk gewoon even hardop.
Ik heb zelf ervaring met beide flessen en mijn ervaring is echt dat de dr brown langzamer is. En ik weet ook hoe het er staat op de site(prematuurspeen), echter de ervaring blijkt dat deze vaak toch langzamer(rustiger) is. En prematuurspeen, tja een naam is maar een naam. En ik weet dat ik niet de enige ben http://www.zwangerschapspagina.nl/verzorging/572719-help-snelle-drinker.html Nutriton kan krampen veroorzaken, maar ook diarree of juist verstopping. De dr browns fles kan juist krampen verminderen. (Dat werkte bij mij en bij een vriendin wel zo, hoeft niet). Als je naar de kosten kijkt, nutriton kost circa 5 euro, een dr brownsfles circa 10 euro. Ik deed met 1 pakje toendertijd ongeveer 1 week. Maar als je het eenmaal gebruikt, blijf je het vaak gebruiken (gewenning aan de dikkere voeding). (Ik heb nutriton en pure jbpm gebruikt ivm reflux, onze oudste was een snelle drinker en ben om die reden gestart mef de dr browns fles)
Goh, wat er op de verpakking staat, is ook maar een indicatie. Mijn dochter heeft tot ruim 6 maand een 1-speen gehad, die dus voor kindjes tot een maand oud is. Anders dronk ze veel te snel, en kreeg ze krampen. Ik ging in het begin ook 'flink' naar de 2 zoals 'moest', maar dat bleek al snel een ramp.
Ik neem alle informatie in mij op Wat is dan meer een aanrader, de standaard of de brede fles? Qua prijs maakt het niet veel uit. Heb ook even de link bekeken. Kan ik ook wel wat mee. Zijn er (heb nog niet rondgekeken hoor, maar misschien weet iemand dit sowieso al?) ook flessenwarmers van dit merk, zoals bij Difrax?
Ik geef zelf voorkeur aan de smalle variant, maar mogelijk ook door de bouw van onze kinderen. Bij de brede variant kregen ze de speen niet ver genoeg in hun mond, waardoor hun drinktechniek niet goed is (was). En de smalle variant heeft als voordeel dat je mogelijk dus nog die prematuurspeen kan proberen zonder een nieuwe fles te kopen. De smalle variant past in een gewone fleswarmer. Ik had die van isi, een goedkope. Maar ik moet zeggen dat ik die vrijwel nooit heb gebruikt.
Ze hebben ze wel van dr brown, maar erg prijzig (vind ik) Dr. Brown's Flesverwarmer - Elektro - Baby eet en drinkt - Dreambaby
Ik heb een ISI flesverwarmer (gekregen), maar ik heb er geen gebruiksaanwijzing bij en kan deze ook online niet vinden... Dus misschien kan je me daarover iets wijzer maken?
Ja hoor Ik had deze; Flesverwarmer ISI Mini | Flesverwarmer | Voeding | BabyPlanet | Isi De eerste stand (fles) is om melk of voeding warm te houden. De tweede stand (bakje) is om de melk of voeding op te warmen in de verwarmingsbeker. 100 graden is voor steriliseren van spenen. Giet koud water in de verwarmer tot het niveau dat is gemarkeerd met 110 ml. Plaats de fles in de flessenhouder. Steek de stekker in het stopcontact. Draai de regelknop naar de juiste stand. Het lampje gaat branden om aan te geven dat het verwarmjngsproces is begonnen. Als het apperaat klaar is komt heg automatisch in de warmhoudstand. Ik zette de fles in het water en dan op de eerste stand.
Super! Want deze heb ik ook. Toch nog ff dit: Er staat bij de fles alleen 40 graden? En dat is voor een flesje toch te warm? Kan je er gewoon zo water ingooien? Bedoel: er zit toch een gat in de bodem? Ik zie overigens geen 110 ml aanduiding? Ik heb er 2 bakjes bij: een met een soort kruis opening aan de onderkant; waar is die voor? En verder nog een gewoon bakje; dit zal voor de latere hapjes zijn?
Heb je dezelfde als het plaatje? Ik had er maar 1 bakje bij en daar zat geen opening in 40 graden is idd iets te warm, maar hier ging dat wel goed door de fles even tussen 2 handen te rollen. Dan mengte alles zich ook goed. Ik deed de fles gewoon zo erin... Op deze advertentie staat dat een voor de fles is en een voor voeding. ⥠Isi mini fles/voeding warmer. - Babyvoeding en Toebehoren - Marktplaats.nl Die met onderkant open zal wel voor de fles zijn. Dan doe je water in de fleswarmer, daar het bakje in en dan de fles daarin. lijkt mij.
Tja.. dat weet ik nu net niet. Maar heb de persoon even een email gestuurd om informatie (hehe). Gelukkig hebben we ook nog een magnetron. Maar om weer even terug te komen op waar het oorspronkelijk om ging: ik denk dat ik sowieso een Dr. Brown fles ga aanschaffen en dan kijken hoe dat gaat. En wellicht dit combineren met Nutriton..? Wil eerst sowieso de drink tijd een stuk langer maken Naar 10 of het liefst 15 minuten zou eerst al heel mooi zijn.
Ik zou eerst de dr brown proberen en dan verder kijken. Ik gebruikte trouwens altijd de waterkoker. Een deel heet water van de kook af, poeder erbij, roeren en dan aanvullen met koud water. (Zodat je totaal de juist hoeveelheid water hebt. Evt koud water vast in een ander flesje/maatbeker afmeten)
Je zou ook nog alleen de spenen van dr. Brown kunnen kopen. Ik weet niet hoeveel difrax flessen je al hebt, maar ik vond het zonde om steeds nieuwe flessen te kopen. De spenen van dr. Brown passen namelijk op de flessen van difrax (wel de smalle variant dan). Maar goed.... als je toch nog flessen nodig hebt, kan je natuurlijk net zo goed een dr. Brown fles kopen. Maar dacht geef het je even mee als tip, al is het alleen maar om uit te proberen. Hier namelijk een kindje die de spenen van dr. Brown echt niet prettig vind en er gewoon niet uit wilde drinken
Met de smalle variant bedoel je dus de "standaard" variant, neem ik aan? (Omdat de andere dus -duuh- de brede hals genoemd wordt). Maar als dat zo is, zou dat ook misschien kunnen werken. Heb namelijk 5 flessen van Difrax (3 van 170 ml en 2 van 240 -of hoeveel kan in zo'n grote?) En het gaat mij juist specifiek (ga ik vanuit) om de speen, om de drinktijd langzamer te maken. En heb een Difrax flessenwarmer en magnetron sterilisator, dus het zou wel zonde zijn als ik die dan niet meer zou kunnen gebruiken. Heb nu eerst een standaard 120 ml fles van Dr. Brown gekocht, en dan kijk ik dat inderdaad wel even aan.
Deze lijkt duur inderdaad. Totdat je naar de Difrax site gaat... Die flessenverwarmer is 20 euro duurder (69,99 meende ik). Oke, daar krijg je dan wel een extra flesje bij, maar dan nog..