Rijstebloem lukt niet met speen.

Discussie in 'Voeding' gestart door ilona0903, 8 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilona0903

ilona0903 Actief lid

18 apr 2013
    114
    0
    0
    Limburg
    Hij komt niet van de borst, ik heb vanaf dat mijn zoontje 1 week was gekolft. Dit omdat ik teveel melk had en hij het niet weg geslikt kreeg, en hij kreeg ook de borst niet leeg gedronken waardoor hij de achterste (vette melk) niet binnen kreeg en hierdoor had hij vaak honger. Vandaar dat ik BV met de fles heb gegeven. Hij doet ongeveer 20 minuten tot 30 minuten over de fles. En dan stop ik tussendoor Altijd 1 x en vaak ook nog 2 x voor te laten boeren. Anders spuugt hij als hij veel achter elkaar drinkt. Verder spuugt hij eigenlijk nauwelijks.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Oh krijgt hij nog maar zo kort kunstvoeding? Joh, dan zit hij ook nog midden in de wenfase! Kunstvoeding verdragen gaat op een heel andere manier dan moedermelk, en het kan wel een maandje duren voor dat helemaal genormaliseerd is.
    Petje af hoor dat je zo lang gekolfd hebt! Dat is hard werken (ik heb het 10 weken moeten doen en toen kon dochterlief eindelijk zelf uit de borst drinken, wat een opluchting. Ik weet hoe intensief het is om alles te kolven).

Ik heb de indruk dat je CB zich er erg gemakkelijk van af maakt. Ten eerste hadden ze je al beter moeten begeleiden toen je nog kolfde. Ze hadden je moeten verwijzen naar VBN en LLL voor steun. Ze hadden je moeten wijzen op een lactatiekundige, om het kolven of eventueel aan de borst drinken, mogelijk te maken. En dan nou nog eens niet eens uitleggen hoe dat zit met overgang van moedermelk naar kunstvoeding en 'geef maar rijstebloem'. Triest hoor.

Kunstvoeding valt heel anders dan moedermelk. Een kind dat een fles van 180cc moedermelk krijgt hoort bij overstap liefst 150/5 te krijgen. Met een 'kleine' speen, het liefst newborn. 6 a 7 eet- en drinkmomenten zijn het minimum voor een kind onder een jaar. Tot 6 maanden heb je het dan over borsten of flessen, daarna komen de happen. Die 4 flessen die ze op CB's vaak aanprijzen zijn helemaal niet zo goed voor kinderen, en er zijn maar weinig kinderen die daar echt tevreden mee zijn (en die niet tussendoor kleine flesjes of fopspenen willen).

Wat jammer dat je niet wat eerder hier je vraag gesteld hebt!

Deel Deze Pagina