Ziek

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Belly34, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belly34

Belly34 Actief lid

29 jan 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Sinds gisteren is onze dochter wat grieperig, verkouden, hangerig huilen en ze eet een stuk minder dan normaal.
    Maar de HA heeft haar verder nagekeken en ze heeft wat rode oortjes van binnen dus misschien dat het daarom ook komt. Maar nu mijn vraag,
    ze drinkt normaal 5 flessen van 180 maar daar laat ze steeds van staan, ze drinkt wel 100 en bij de ander 130 maar nu als ik naar normaal kijk dan drinkt ze 820 per dag en daar komt ze nu niet aan, want moet ik hiermee doen? want ik kan haar niet verplichten om het allemaal te drinken en omdat ze niet lekker is, slaapt ze ook wat meer.
    Maar moet ik dan de laatste twee flessen gaan verhogen naar 210 of gewoon 180 houden en dan kijken hoelang ze het erop doet. Want ze is echt van slag want haar ritme in de tijden is ook nu even anders, maar daar ben ik niet bang voor want ik start elke dag met 6.30 en als ze weer beter is dan komen haar tijden wel terug. Want nu eet ze steeds iets later dan normaal.
    Maar mijn vraag wat moet ik doen met de verloren cc en krijgt ze dan wel voldoende binnen?

Gr Desi

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Desi,

Vervelend dat je dochtertje zich niet helemaal lekker voelt! Dan is het ook logisch dat ze wat minder trek heeft in haar flessen. Als ik je zo goed begrepen hebt drinkt ze per keer 100-130 ml, 5 keer per dag. Dit is prima, je hoeft je geen zorgen te maken. Als ze zich wat beter voelt zal ze vanzelf weer meer gaan drinken.

Groetjes Linda

3. Belly34

Belly34 Actief lid

29 jan 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook echt heel erg rot, want morgen moet ik werken( had gevraagd thuis te blijven maar dat mocht niet grrr) dus ik breng haar morgen naar Opa en Oma en vrijdag ook. Maar omdat ze nu nog zo raar drinkt. Zie gisteren:

6.30 fles 190 70 laten staan+ poepluier
    11.00 Fles 190 30 laten staan
    15.00 fles 190 90 laten staan 15.30 zetpil gegeven temp 36.2
    17.00 had ze honger en dronk 100 op
    1930 fles 190 maar 40 van opgedronken en wilde slapen
    22.30 fles 210 gemaakt en daar dronk ze 180 van op.
    Dus in totaal is ze nog wel aan de 700 gekomen, maar het is niet wat we van haar gewend zijn.
    Het is heel rommelig, en ik weet wel dat als ze zich beter voelt dat ht ritme er ook weer is,want nu is het behoorlijk verstoord.
    Merk je ook aan haar zelf.

Vanmorgen om 6.30 Fles 190 laat ze weer 90 staan. Temp 36.4

Wat moet ik nu doen??

Ze is wel allert en een natte mond, hoest wel kuch kuch niet zwaar ofzo.
    Ik heb nu een kruik in haar bed gedaan en een ui onder het bed. Ik weet het ook even niet meer. En als ik zie dat ze honger heeft dan geef ik haar gewoon, en ga niet wachten totdat het de (tijd) is. Want daar komt ze straks toch wel weer in terug?

Groetjes Desi

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Desi,
    het is goed om bij te houden hoeveel je dochtertje drinkt nu ze ziek is. Uit je schema blijkt dat ze voldoende drinkt. Als je dochtertje zich wat beter voelt zal ze vanzelf weer haar oude schema aanhouden. Succes, groetjes van Petra.

5. Belly34

Belly34 Actief lid

29 jan 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag weer een beetje rommelig:
    6.30 Fles 180 90 laten staan
    7.45 naar bed, en om 9.15 wakker en haar eruit gehaald en wat water gegeven en even gespeeld. 10.00 naar bed
    11.00 fles 190(10 xtra vocht) 40 laten staan
    1200 uur naar bed en om 15.30 wakker
    15.30 fles 190 60 laten staan
    17.00 weer naar bed
    1930 fles
    2230 fles

Nu krijgt ze straks nog 2 flessen, maar dan kom ik weer denk ik bij de 700 in de buurt.
    Ik vind haar luiers ook niet zo nat als voorheen, maar dat kan ook komen omdat ze niet helemaal fit is.

Nu weegt ze 5470 dus dan krijg je de rekensom 150x 5,5kg = 825 dus dan drinkt ze eigenlijk misschien nog niet eens zo slecht of heb ik dat verkeerd.
    Maar ik hou elke dag bij wat ze drinkt hoor, want dan kan ik zien wat ze doet.En ze heeft een aantal dagen 820 840 gedronken.Maar ik hou het wel in de gaten en hoop dat ze snel weer aan de betere hand is. Ze is wel heel levendig en lacht en dat is wel fijn, ze is wel bleekjes maar ze heeft ook 3 januari haar inentingen gehad en moet 7 febr weer. Zou het ook daarmee te maken kunnen hebben.
    Nou in iedergeval bedankt weer voor het beantwoorden, ik vind dit forum heel fijn. Al zijn het voor jullie steeds dezelfde vragen hihi maar daar zijn jullie voor :)

Gr Desiree

6. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Desiree,

Sommige kindjes hebben inderdaad wat last van inentingen, maar het kan ook gewoon toeval zijn hoor. Goed om te lezen dat ze verder gewoon levendig is en lacht, dat is inderdaad geruststellend.
    Mocht je iets echt niet meer vertrouwen kun je altijd weer terug naar de huisarts.
    Veel sterkte voor je meisje!

Groetjes Laura

7. Belly34

Belly34 Actief lid

29 jan 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Laura,

Ik ga denk ik ook eens proberen om de flessen even wat later te zetten, dus 5x 160 want misschien is die 180 toch teveel en heeft ze deze alleen even gedronken terwijl ze misschien even een sprongetje heeft gehad. En als ze dan die 5 weer wel leeg drinkt dan kan ik altijd verhogen. Het is even uitproberen.

En ik denk idd dat het ook een koudtje is,want ze heeft traanoogjes, hoest kuch kuch,en ziet wat bleek.

Deel Deze Pagina