Hoi, daar ben ik weer Mijn zoontje van 12 weken heeft nu de laatste 1,5 week dat hij steeds eerder wakker wordt dan dat hij eigenlijk weer de fles moet, met name in de middag. Dan huilt en jengelt hij. Ik krijg hem dan niet meer stil tot ik de fles er weer in doe. We hebben nu het volgende schema: 08.30 1e fles (dan wordt hij pas wakker) 12.00 2e fles (dit gaat meestal goed, hoef niet te rekken) 15.00 3e fles (meestal rond half 3 wakker en dan rek ik het maar zoveel mogelijk, wat veel moeite kost) 18.30/19.00 4e fles (ook hier veel rekken omdat hij vaak om half 6 alweer wakker wordt, dus doe hem vaak in bad) 23.00 5e en laatste fles, hier moeten we hem altijd voor wakker maken Meestal is hij met fles geven, spelen, box iets meer dan een uur wakker en dan is hij er weer klaar mee. Het liefst zou ik hem wat langer wakker houden zodat hij het redt Met slapen tot de volgende fles maar dat gaat echt niet. Wat zouden jullie doen, fles geven zodra hij weer wakker wordt of toch uitstellen? Hij drinkt alle flessen bijna helemaal leeg, dat is 180+6 dus meer voeding mag ik hem niet geven. Of ik zou langzaam aan over moeten gaan naar 4 flessen en dan die van 23.00 minderen en de andere 4 flessen langzaamaan ophogen naar 210+7 totdat hij die laatste helemaal niet meer hoeft maar is hij daar niet te jong voor? Lastig lastig lastig dit dingen.
Hallo! Ik zou inderdaad niet naar 4 flessen gaan maar naar 5 flessen en dan kijken wat er gebeurd als je de voeding op verzoek geeft, wellicht krijg je een ander mooi schema met de laatste fles iets eerder. Succes groeten Femke
Hoi, dank je wel voor je antwoord. Is het dan niet erg als er maar 2 uur tussen zit? Of zou ik dan de middagflessen wel op kunnen hogen en dan de laatste fles minder, zodat hij toch aan voldoende voeding komt (niet meer dan 1 liter)? Grt Esther
Hallo! Nee, is niet erg kijk maar even een aantal dagen aan hoe het loopt en of hij dan boven de liter komt, als dat zo is kan je gaan proberen met verandering in de hoeveelheden. Anders zou je het zo kunnen laten. Succes! groeten Femke
Hoi, maar het is toch niet goed als ik nu ineens elke 2 uur moet voeden? Dan drinkt hij steeds maar een klein beetje, dus uiteindelijk kom ik dan niet boven een liter uit, maar dan raakt hij toch helemaal uit zijn ritme of zie ik dat verkeerd? Groetjes, Esther Ps of zou het zijn 12 weken sprongetje zijn?
Hoi, Als je voedt op verzoek zal het waarschijnlijk niet zo zijn dat hij voor iedere voeding na 2 uur komt. Je kunt even kijken hoe het gaat en wat je zoontje zelf aangeeft. Soms is het weer even zoeken naar een nieuw ritme. Hij mag 1 liter klaargemaakte flesvoeding per 24 uur hebben. Wanneer hij 15-20 minuten over zijn voeding doet wordt de zuigbehoefte ook goed bevredigd. Groetjes Angelique
Hoi, dank je wel voor je antwoord. Het enige probleem is nu dat hij na 2 uur maar 100ml drinkt, dus kan niet echt weer honger zijn. Hij heeft wel weer wat meer last van krampjes, was gestopt met de cinababy, misschien is dat de reden dat hij steeds wakker wordt omdat het dan pijn doet. De nachten gaan wel heel goed nl. Hij slaapt de hele nacht door. Toch maar weer die druppels geven en dan hebben ze natuurlijk ook zuigbehoefte voor de afleiding. Denk nu eerder dat dat het is als ik even goed naar hem kijk en luister, want het ging allemaal prima met de voeding. Nog even een andere vraag. Hij krijgt dus 180+6 en zit volledig op de forte maar hij drinkt eigenlijk nooit de fles leeg. Moet ik de forte gaan mengen met de standaard zodat hij de fles wel leeg drinkt? Bedankt weer. Groetjes Esther
Hoi, Fijn dat het met de nachten goed gaat. Het zou goed kunnen dat hij de forte niet meer speciaal nodig heeft, als hij zijn flessen niet meer leegdrinkt. Je kunt het dan eerst met elkaar mengen en even kijken hoe het gaat en indien nodig kun je ook helemaal over op de Standaard flesvoeding. Groetjes Angelique
Okay dan ga ik dat doen. Heel erg bedankt voor jullie advies, altijd fijn om even met iemand te sparren hierover. Blijft soms heel lastig allemaal. Grt, Esther
Hoi Esther, Graag gedaan (namens mijn collega's) en het kan zeker lastig zijn soms. Je mag altijd met ons sparren hoor! Groetjes Linda