Mijn dochter van bijna 7 maanden krijgt nu sinds een maand groentepapjes, zoals hoort. Fruitpapjes maak ik zelf en daar smult ze van, maar de groentepapjes die ik maak vind ze niet lekker en die krijg ik ook nooit bij haar binnen. Ik doe er alles aan om het smaakvol te maken, maar ze wil het gewoon niet. Gelukkig eet ze groente wel uit pot, en daar had ik een vraag over. Vanwege ons geloof (Islamitisch) mogen wij alleen rundvlees eten wat tijdens de oplezing van een gebed is geslacht. Rundvlees in groentepotjes zal niet op die wijze zijn geslacht en is dus niet toegestaan volgens ons geloof. Wanneer ik zelf groentepapjes maak met rundvlees dan eet ze dat dus niet op. Nu vraag ik me dus af of ze ook zonder roodvlees/rundvlees kan. Ze krijgt dan wel kip, kalkoen, en vis. Of is het toch heel belangrijk dat ze ook rood vlees binnen krijgt?
Hoi, Je dochter heeft niet perse (rund)vlees nodig hoor. Zonder kan ze ook. Het is belangrijk dat ze voldoende ijzer binnenkrijgt. Dit haalt ze ook uit kip, kalkoen en vis. Maar ook uit vleesvervangers (met ijzer), ei, tahoe, peulvruchten. Wanneer je bij elke maaltijd iets van fruit/groente hebt wordt ijzer goed opgenomen. Groetjes Angelique