Hoi dames, Mijn dochter is 7,5 maand oud. We lopen met haar bij de kinderarts ivm reflux en moeizame ontlasting, maar we moeten pas over een tijdje weer dus ik plaats mijn vraag eventjes hier. Dochter drinkt erg weinig. Ik geef borstvoeding, ze krijgt dat soms gewoon live aan de borst en soms gekolfd. 's Ochtends drinkt ze twee keer ca. 90 ml., dus 180 ml totaal, dat is een normale hoeveelheid. Maar dan.. Een fruithapje (half potje of heel kinderbanaantje) gaat er goed in halverwege de ochtend. Ze wil er niets bij drinken. Tussen de middag krijgt ze brood. Ik bied een halve boterham aan, soms krijgt ze die op en soms wil ze er maar een paar stukjes van. Weer wil ze niets drinken. In de loop van de middag wil ze vaak wel drinken, maar dan ook weer weinig: ca. 80 ml. Avondeten gaat gelukkig goed! Ze eet ca. een half potje of dezelfde hoeveelheid vers en een babydanoontje met opvolgmelk of nog wat fruit na. Voordat ze naar bed gaat 's avonds bied ik nog de borst of fles aan. Meestal drinkt ze dan wel wat, maar het blijft weinig: tussen de 70 en 100 ml. Zo krijgt ze toch niet voldoende melkproduct binnen? Ik heb gelezen dat een kindje van deze leeftijd ca. 600 ml melkproduct per dag binnen zou moeten krijgen. Ze lust op zich wel sap en thee, maar daar drinkt ze net zo weinig van als van melk. En het lijkt me belangrijker dat ze melk binnen krijgt dan sap of thee, daarom krijgt ze dat dus overdag niet. Soms ben ik voor mijn gevoel de hele dag bezig er iets in te krijgen! Slapen gaat doorgaans goed: van ca. 20.00 uur tot ergens tussen half zes en acht. Heel af en toe komt ze nog voor een nachtvoeding (m.n. rond het doorkomen van een tandje). Wie stelt mij gerust? Of heeft tips?
500 cc is genoeg hoor. Justin had psies hetzelfde, al vanaf zijn geboorte. En hij groeit goed en deed t goed, dus.. Mijn tip is; water aanlengen in je fruithap en bijvoorbeeld liga'pap' maken van kruimels liga en water.
Hier ook al maanden een probleem. Hij drinkt nu ( als ik geluk heb) 400cc en op slechte dagen hooguit 300. Volgens het cb hoefde ik me daar geen zorgen over te maken zolang hij maar van de rest goed eet en ook nog wat sap/thee/water oid drinkt. Ik moest natuurlijk wel vit d bijgeven en dat doe ik ook wel. Wat ik soms doe is een klein scheutje diksap in de melk, hij vind dit best lekker ( ik weet het, het is heeeeeel fout maar moet toch iets????) Zijn ontlasting is soms ook een probleem, maar sinds ik voorzichtiger ben geworden met banaan of bananenproduct gaat het stukken beter. Ik ben druk bezig om me erbij neer te leggen dat ik gewoon geen flessen kind heb maar een happer, scheelt een hoop frustratie moet ik zeggen. Suc6 met je meisje. Groetjes Kim
Bedankt voor jullie reacties! Het gekke is dat de banaan (geprakt) in eerste instantie juist de ontlasting leek te versoepelen.. Zal eens een tijdje ermee stoppen, wie weet helpt het. Mijn dochter wil meestal ook geen papje - ik dacht, zo kan ik een melkvoeding vervangen, maar dat gaat dus niet.