Rijstebloem of Nutriton of....?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Juli2009, 15 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Juli, dat kan gebeuren hoor.
    Ik heb ook weleens gedacht dat het CB advies ok was, maar later toch bedacht dat het helemaal niet fijn voelde. En dan vond ik op internet ook hele andere tips die beter werkten.

Hier wou de CB-lijn met 3 maand al fruit gaan geven tegen de honger. Terwijl hij nog niet eens aan de nutrilon Forte zat. Dan is dat toch altijd de 1e keus. Verder flesvoeding advies heb ik van i-net en de nutrilonlijn gehaald.
    Maar op het bureau zelf vonden ze dat dus ook een raar advies. De CB-lijn is hier gewoon een stel dozen die ergens in een stad verderop zitten..

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Tip: bel als je twijfelt over een voedingsadvies even met de hulplijn van Nutricia. Daar zitten ze 24 uur per dag en aangezien zij het spul maken weten ze ook het beste hoe je er mee omgaat (al willen ze natuurlijk wel heel graag dat je dan ook HUN producten neemt..)

3. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Bedankt! Voel me gelijk een beetje beter :) Weer wat geleerd ook, ik dacht gewoon dat die mensen bij het CB het wel zouden weten, je mag toch aannemen dat ze ervoor geleerd hebben.

Ik heb inderdaad de Nutricia voedingsadvieslijn gebeld en daar heb je tenminste wat aan! Ik heb nu twee nachten 2 shepjes Nutriton aan de fles toegevoegd en dat werkt hartstikke goed. Ik heb het eerst alleen 's nachts gedaan om te kijken hoe dat gaat, overdag lijkt ze nu ook in ene veel minder hongerig :( Misschien is het ook wel een groei sprong geweest dat ze zoveel honger had de afgelopen weken, ze is echt de lengte in gegaan!

Bedankt voor de adviezen en het meedenken! :):):)

4. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Fijn dat het nu beter gaat.

Ik geef Lonne nu 's ochtends pap van een 3/4 fles melk en 4 scheppen rijstebloem. De rest van de melk drinkt ze lekker uit de fles.

Verder krijgt ze de rest van de dag nog vier flessen 180/6.

Ik wil ook echt wachten tot 6 maanden met bijvoeden. Hier op het CB raadden ze dat vanaf 5 maanden aan. Dat kan zijn, maar ik heb zowel voor Emme als nu ook voor Lonne 6 maanden aangehouden. Ik ben wel al met wat rijstebloempap begonnen om ze aan een lepeltje te laten wennen.

Pim

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    @Juli, volgens mij scheelt het erg per CB en dan nog is het maar net wie je treft. De ene keer heb ik iemand die weet waar ze over praat en ik heb ook al mensen getroffen, waarbij ik net zo goed advies aan mijn cavia had kunnen vragen.
    Met die Nutricia-lijn heb ik ook goede ervaringen. Fijn dat het nu de juiste kant weer op gaat! Hier laatst volgens mij ook een groeisprongetje, want hij leek een paar dagen lang wel een bodemloze put, maar nu drinkt hij weer gewoon net als altijd.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik vraag mijn cavia regelmatig om feedback. En ze zegt altijd hetzelfde: 'mwiehmwiehmwieh'...ik ga er van uit dat ze dan bedoelt dat het allemaal wel goed is:)

Deel Deze Pagina