Ben benieuwd wanneer jullie fruit geven? Mijn dochter is nu bijna 9 maanden en tot voor kort gaf ik haar altijd in de ochtend, rond 11 uur, fruit. Ze at daar nooit veel van, waarschijnlijk omdat ze vol zat van haar ontbijt rond 8 a 9 uur (bv). Nu krijgt ze rond 12 uur een broodje en geef ik rond 15 uur fruit. Tussendoor krijgt ze borstvoeding op verzoek. Rond 17.30 uur is het dan tijd voor haar warme maaltijd. Zit het fruit niet te dicht op de groenten? En zou ik haar eventueel als toetje fruit kunnen geven of is dat te laat op de avond?
Hier kregen ze fruit op een moment dat het uitkwam en ze trek hadden, maar had er geen vast moment voor. Als toetje is het ook prima, de vitamine C in fruit zorgt ervoor dat de voedingstoffen uit het vast voedsel beter worden opgenomen (om die reden zijn zuiveltoetjes ook minder geslaagd, zuivel remt de opname van voeding juist).
Dank voor je reactie! Dan houd ik na de avondmaaltijd gewoon aan, ik gaf haar in het begin weleens wat lepeltjes yoghurt, maar vind fruit toch een beter toetje. Al die eetmomenten...
Ik keek ook altijd hoe het uit kwam.... en wanneer ze sliep! Vaak dronk ze 's morgens tussen 6-7u en sliep dan weer door tot half 10. Meestal gaf ik dan wat fruit, maar hier was ze er uberhaupt al nooit zo dol op en had ze vaak nog geen honger! Op een gegeven moment is het ook min of meer verhuisd naar het 'toetjemoment'... Nu meestal 's middags na haar slaapje omdat we 's morgens vaak om half 9-9u aan het ontbijt zitten en rond 12-12.30u aan de lunch. Als ze dan rond 15u weer wakker en beneden is eten we meestal samen fruit. Op het kdv eten ze weer altijd 's morgens fruit.... ach, al met al maakt het dus niet uit, je kunt het beste per dag kijken wanneer het het beste uit komt! Wel houden we overigens altijd dezelfde tijden/schema aan wat betreft ontbijt-lunch-avondeten, de rest wordt er omheen gepland!
Hier zowel 's morgens als 's middags fruit, na het slaapje. Soms 's avonds als toetje ook nog wat. Ik heb ook wel een goede eter, hij zit niet zo snel vol en is gek op fruit
Hier is het 's ochtends. Maar het ontbijt ook eerder. Ik zou doen wat uitkomt, als ze om 3 uur fruit krijgt en goed avondeet is dat prima. Doet ze dat niet, zou ook een deel van het fruit om 3 uur kunnen doen en de rest als toetje. Alle fruit en groente om 6 uur lijkt me wel heftig voor de maag..
Wat is het ook enorm fijn die eerste 6 maanden met alleen bv (of fv) lekker duidelijk. Vond het ook heel lastig in het begin om eten te combineren. Ps je dochtertje lijkt enorm op die van mij. Maar dat heb je al snel met die mooie donkere haartjes <3
Ik keek naar mijn kind en zijn schema. Ene keer de ochtend als er tijd óver' was en de andere keer middag. Toen hij ouder was heb ik ochtend fruit en middag yoghurt gegeven. En dan geen toetje na het eten, omdat hij ook nog een fles kreeg. Pas toen de fles verviel yoghurt savonds en middag een koekje of extra fruit... maar dan zijn ze al een stuk ouder... Kijk naar je kind..
O wat grappig! Heb je een duidelijke foto van je meisje? Dit is mijn dochter nu: @ iedereen, dank voor de reacties. Ik geef haar Wel heb ik gemerkt dat haar behoefte aan fruit enorm is gestegen! Ze eet nu zo een hele peer op (uit het vuistje, heel grappig om te zien) en een hele kiwi.
hier gaat het ook zo. toetjes geven wij eigenlijk nooit. Heel af en toe en dan is het meer als FEEST zeg maar. Ik heb liever dat ze een stuk fruit eten.
Hier kreeg ze meestal s middags fruit. Hier sliep ze ook vaak tot 11 uur/half 12 s morgens en dan wilde ze eerst bv en kreeg ze later brood. 's Middags sliep ze vaak tot half 4 en gaf ik dan fruit en om half 6 groente. Toen haar ochtendslaapje wat opschoof naar 10/half 11 kreeg ze ook wel s morgens fruit. Eigenlijk net hoe het uitkwam, maar hier een fruitmonster. Rond 1 jaar at ze 3-4 stuks fruit. Vaak s morgens, s middags en s avonds nog wat. Bij de jongste doen we ook hoe het net uitkomt met slapen.