Veel honger!!!

Discussion in 'Flesvoeding' started by Eerised90, Nov 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eerised90

Eerised90 VIP lid

Hey meiden!

Mijn kleine meid was zondag 6 weekjes.
    Met de geboorte 4055gram en 54cm
    22 oktober woog ze 5210gram en was ze 57,5cm.
    Nu zit ze sinds vorige week op 180+6 en dat 6x per dag!
    Ze laat bij elkaar wel zeker 1 hele fles staan, verdeeld over de dag.
    Ze doet 20minuten over een fles..
    En soms doe ik tussendoor de speen geven zodat ze een half uur bezig is!

Is dit teveel? En is het schadelijk of erg?

Groetjes,

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    5x180/6 is 1 liter voeding dit mogen ze maximaal hebben op een dag 180/6 is 200 cc voeding na bereiding.
    uit je verhaal begrijp ik dat ze de flessen niet leeg drinkt waarom maak je dan niet minder?
    Volgens mij mag ze de voeding wel hebben het is lichaamsgewichtx150 dat is het aantal cc voeding wat ze mogen hebben per 24 uur.
    Mijn zoontje is nu 11 weken bijna 6 kilo en zit op 5 voedingen van 180/6. Hij slaapt sinds 2 dagen door maar anders had hij ook nog een 6de voeding. Dit heeft zo'n weekje geduurd ( hij dronk ze niet allemaal op).

En misschien is de nutrilon Forte een optie?
    Hier ben ik ook mee begonnen een tijdje terug toen hij veel voeding wilde wat hij eigenlijk nog niet aan kon ( in overleg met het CB).
    Ze doet lang genoeg over de fles dus daar hoef je niet bang voor te zijn dat dat te snel is.

Zolang ze niet over de liter komt dan is het goed.
    Drinkt ze iedere fles leeg?

Ook niet te druk om maken hoor, het regeld zich vanzelf wel.
    Op een gegeven moment hebben ze genoeg en dat geven ze dan zelf aan.
    Mijn zoontje dronk eerst een liter per dag, en is nu ook ineens wat minder.
    Want die 5 flessen van 180/6 drinkt hij ook niet allemaal leeg.
    Terwijl hij er tijdelijk 6 van deze hoeveelheid had gehad en nou deze gingen wel bijna helemaal leeg denk dat hij ongeveer over de dag bij elkaar 60cc liet staan.

3. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    Finn had ook erg veel honger.. we zijn toen overgestapt op de forte en het probleem was meteen over!!
    Dus misschien in overleg met het cb, is het wel een optie!

4. Eerised90

Eerised90 VIP lid

Voeding voor hongerige baby's gebruik ik al..
    Ze drinkt 3 flessen zeker altijd helemaal leeg, en van die andere flessen laat ze de ene keer 20cc, dan weer 40cc staan.. En soms de helft!
    Ik probeer het soms met minder, maar dan houdt ze heel erg honger en ligt ze alleen maar te huilen..
    En ik vind het zielig om dr te laten huilen als ik weet dat ze honger heeft!
    Ik vind het zo lastig.. Ze drinkt meestal tussen de 1000 en de 1100..

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oooh heel herkenbaar, ik heb hier ook zo mee lopen worstelen met mijn zoontje. Ik was echt bang voor wat er zou komen... Uiteindelijk hebben we het kunnen volhouden totdat hij 4 maanden oud was (hoe? door vooral veel te rekken tussen de voedingen... we moesten ook nutriton toevoegen vanwege het spugen en dat zorgde volgens mij ook wel voor een wat meer verzadigd gevoel... ook heeft hij altijd heel veel gezogen op zijn speen). Met 4 maanden zijn we gestart met bijvoeding en dat was wel echt een verademing. Toen ging het langzaam aan steeds beter. Ik heb nog steeds een vrij hongerig kind, maar hij krijgt niet te veel aan eten. Hij houdt het nu in principe goed vol, en anders geef ik hem een extra rijstwafel (zit toch niet zoveel in ;)). Maar hij eet echt alles op, een vol bord met pap, 2 boterhammen, 2 stuks fruit, een vol bord avondeten (vergelijkbaar met de 12 maanden potjes) en nog een tussendoortje (oh en een kleine avondfles). Hij zal nooit eens iets laten staan ;)

6. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38

Misschien heeft ze het ene moment meer honger dan de andere keer, dat heeft mijn zoontje ook.
    Smorgens om half 7 drinkt hij heel zijn fles leeg200cc en om 11.00 met moeite 120cc.
    Maar wat ik overhou kan ik desnoods in een andere fles extra doen.
    Op een gegeven moment heb je dat een beetje door, en dat scheelt dan wel.
    Mijn zoontje heeft dit ook een week gehad en is toen opeens de nacht doorgaan slapen dus viel de 6de voeding eraf.
    Je kan het nog even aankijken want continu meer als een liter is niet goed maar enkele keren kan het geen kwaad.
    En anders zou ik gewoon het CB bellen.
    Soms hoor je ook wel eens dat nutriton wilt helpen.
    Dit maakt de voeding wat dikker.

7. Eerised90

Eerised90 VIP lid

Een nachtvoeding heeft ze al niet meer, ze slaapt van 22.30 tot 07.00, en dan krijgt ze weer dr eerste fles..

Vanaf hoe oud mag Nutriton?

8. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

Mar 16, 2009
    1,074
    0
    0
    renkum
    mijn kleine meisje krijgt al vanaf toen ze 4 weken was nutriton door de voeding de voeding word hier el dikker door dus drinkt ze normaal ze was eerst ook erg hongerig maar let wel ze gaat er wel meer van poepen hoor er zitten namelijk vezels in maar dit kan geen kwaad.

suc6

9. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Herkenbaar probleem, mn zoontje was ook zo! een enkele keer bovenm de liter uitkomen kan niet veel kwaad maar er elke dag overheen schijnt niet goed te zijn (geloof ivm teveel aan eiwitten wat ze dan binnenkrijgen/ ook niet goed voor de niertjes)
    Wij zijn ook overgestapt op forte voeding en later ook nutriton erbij (mag al vanaf het begin!). Dit hielp wel redelijk. desondanks bleef het rekken hoor!
    Al;s je aangeeft dat ze niet altijd alles op drinkt, waarom begin je anders niet met minder en mocht ze dan niet genoeg hebben maak je er wat bij.
    Mn zoontje accepteerde het niet als ik een bodempje voeding wegzette, terwijl als ik minder aanbood en de fles ging leeg was het wel goed...
    Welke speen gebruik je? Ik zou de kleinste speen pakken (speen 1) waardoor ze er langzamer over doet en dr zuigbehoefte goed bevredigd wordt.
    Lastig hoor.... succes!

10. Eerised90

Eerised90 VIP lid

Ik gebruik speen 1..
    En ze drinkt er sowiezo 3 leeg op een dag..
    En van die andere 3 laat ze wel eens wat staan!
    Heb het gister ook geprobeerd, 150+5, maar toen bleef ze honger houden en was het na 1,5uur telkens keihard brullen..
    Ze was echt niet verzadigd!

Vind het zo lastig.. Miss toch nutriton erbij gaan doen?!
    Want forte gebruiken we al..

Share This Page