1 jaar en afbouwen overdag

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Matirini, 18 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matirini

    Matirini Actief lid

    14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Ik ben opzoek naar ervaring of tips hoe ik het het beste aan kan pakken om de voeding van 11 uur en die van 15 uur te laten vallen.

    Wil de voeding van 's avonds en 's ochtends wel voorlopig behouden.

    En wat bied je dan aan ipv borstvoeding een beker opvolg melk of iets anders.

    Hij drinkt nu ook water uit een rietjes beker maar daar kan je geen melk in geven.

    Wie kan mij op weg helpen met hoe ik het goed aan kan pakken.
     
  2. Xellepel

    Xellepel Bekend lid

    28 aug 2013
    803
    0
    0
    Ik heb die late middag voeding, bij mij om 16 uur of nog later, laten vallen omdat ik dan om 20 uur voor het slapen gaan zo weinig melk had. Dit was rond 10,5 mnd denk ik.
    Mijn zoontje dronk toen nog amper wat anders dan mamamelk. Hij maakte er geen probleem van.
    Tot afgelopen weekend gaf ik 3 voedingen. Nu heb ik die van 12.30 uur laten vervallen en vervangen door gewone melk uit een fles. Hij drinkt niet uit wat anders. De eerste dag was het huilen en dronk hij niet veel maar na 4 dagen gaat het al prima en ging er vanmiddag 130 cc op.
     
  3. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Afleiden en alternatieven bieden.
    As je gewoon nog 3 keer op een dag zelf voedt hoef je geen zuivel als vervanging te gevn. Gezien de leeftijd van je kind is 3 voedingen ook het minimum om je productie stabiel te houden.
     
  4. Matirini

    Matirini Actief lid

    14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Mag ik dan vragen hoe jou schema er uit ziet en is gewonen melk koemelk of bedoel je dreumesmelk?
     
  5. Xellepel

    Xellepel Bekend lid

    28 aug 2013
    803
    0
    0
    Mama melk om half 7 / 7 uur bij het opstaan. Rond 10 uur gaat hij weer naar bed.
    Dan weer melk bij de lunch om 12.30 ongeveer, na het slapen.
    Slapen rond 15.30 uur of iets later.
    En dan weer melk bij het slapen gaan om 20 uur.

    Nu dus nog alleen in de ochtend en de avond bij mij melk drinken. S middags krijgt hij soyamelk, dat smaakt hem beter dan gewone melk. Maar ik wil wel over gaan op koemelk binnenkort omdat soyamelk toch niet zo goed schijnt te zijn voor die hele kleintjes.
     

Deel Deze Pagina