Onzeker over voedingen. Tips welkom!

Discussie in 'Voeding' gestart door Blondie1980, 2 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blondie1980

26 mei 2014
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    ]Mijn zoontje is geboren met 34 weken. Inmiddels 8 weken oud. Gecorigeerd 2.
    Krijgt 6x60 cc en 1x 70.
    Gisternacht werd hij om 0330 wakker. Wonder boven wonder viel hij in slaap en kwam om 0530 weer. Hierdoor gisteren om de vier uur 70 cc gegeven en voor de nacht om 2345 80cc.
    Helaas weer om drie wakker. In slaap gesust. Dit weekte niet waardoor om 0415 de fles en nu weer ( 0730) ik weet ni ff niet hoeveel ik nu vandaag moet geven. Weer om de drie uur 60 of proberen om de vier uur 70?
    Hij weegt nu rond de drie kilo vermoed ik. Krijgt afgekolfde borstvoeding met extra bijvoeding. (Vanuit kinderarts)

2. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Bij mijn dochtertje duurde het ontzettend lang voordat ze om de 4u een voeding kreeg overdag. Dus met 8 weken zou ik gewoon lekker om de 3u doen overdag. Je kunt dan gewoon kijken hoeveel je kindje op krijgt. In de nacht kun je proberen om even te troosten maar na 4u laatste voeding gewoon weer voeding aanbieden! Als baby's op die leeftijd snachts wakker worden is dat vaak omdat ze honger hebben.
    Succes ermee.

3. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Ohwja op de verpakking van de kv staat bij 3-3.5kg mogen ze 6x 90ml (plus 3 schepjes). Dus ik denk dat je qua hoeveelheid niet teveel geeft.

4. Blondie1980

26 mei 2014
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren zat hij op zes voedingen en ging prima..vandaag proberen en anders morgen weer terug naar de 7.
    Geef overigens afgekolfde borstvoeding

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.819
    5.954
    113
    Vrouw
    Je hoeft je verder niet druk te maken over hoeveelheden.
    Er zit geen limiet op borstvoeding.Laat de cc's los, en laat hem drinken wat ie wil.
    Hou wel in je achterhoofd dat mamamelk lichter verteerbaar is, dus dat het niet gek is als je kindje vaker wil drinken dan de kunstvoeding schema's.
    Dus je kan gewoon op verzoek voeden, rekken, zeket s'nachts, niet doen..
    Een nachtvoeding is helemaal oke, ook gezien het feit dat je kindje te vroeg geboren is. Zijn lijfje heeft het nodig.
    Om de 3 uur een voeding is volkomen normaal en heel gezond :)

6. Blondie1980

26 mei 2014
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thnx! Al krijgen we Vd kinderarts wel t advies over t aantal ccs. Hij krijgt nml bijvoeding door de moedermelk. Voor den nacht 1 fles kunstvoedibg maar slaapt ie niet langer op

Deel Deze Pagina