Baby 6 maanden onrustig snachts en nachtvoeding?

Discussie in 'Voeding' gestart door Hooverphonic, 14 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    #1 Hooverphonic, 14 jan 2015
    Laatst bewerkt: 14 jan 2015
    Hallo dames,

Onze zoon van 6 maanden krijgt sinds een maand bijvoeding. Het is een grote jongen (8,7 kilo en 73 cm) Hij heeft een kea dus we pakken het rustig aan. Het ging tot ongeveer twee weken geleden erg goed. Hij kon zelfs al zelf stukken eten en at steeds meer. Alles vers gemaakt meloen, banaan, appel, peer, druiven, broccoli, boontjes, bloemkool, worteltjes en aardappel heeft hij gehad

Maar nu is hij opeens erg onrustig snachts, heel, heel veel wakker worden, huilen, stoppen met huilen als je hem vasthebt, niet meer willen slapen. Hij heeft ook verborgen reflux, maar daar houden we rekening mee en we voegen nutriton toe en dat heeft goed gewerkt altijd. Uiteindelijk heb ik afgelopen nacht na twee uur hannessen met soezen, tutten etc. een flesje gegeven en toen is hij als een blok in slaap gevallen....

Welke conclusie moet ik nu trekken? Is de bijvoeding nog teveel van het goede? Heet hij krampen? Hij laat wel af en toe scheetjes. Wil hij opeens weer een nachtvoeding?

Sinds vorige week kan hij van rug naar buik en van buik naar rug draaien, pakt hij zijn voeten en stopt hij ze in zijn mond, kan hij beter zitten en maakt hij een nieuw scala aan geluiden. Ik dacht dus: ontwikkeling, maar sprongen daar ben ik niet zo van. Maar gaan baby's daar s nachts van huilen?

Met andere woorden: heeft iemand dezelfde ervaring? Iemand tips?

Zijn schema:
    7.15 150cc
    10.00 fruit
    11.00 150 cc
    1500 150 cc
    1700 groente en aardappel
    1900 150 cc
    22.30 150 cc

Alvast bedankt!
    Hoover

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.944
    113
    Vrouw
    Sommige kindjes hebben, na al doorgeslapen te hebben, toch weer tijdelijk behoefte aan een nachtvoeding, dat kan :)

Je zou even kunnen stoppen met bijvoeding,kijken wat er gebeurd.
    En als je weer begint, een dagboekje bij houden? Kijken of je kindje ergens specifiek op reageert?

3. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier wordt onze dochter sinds een paar dagen ook een aantal keer wakker. Niet zo zeer voor een voeding maar meer ongemak. Voelde een bobbeltje in haar mond dus tandjes zijn onderweg ;) Ze heeft ook wat dunne ontlasting en koorts gehad. Dat is nu over maar ze eet nog wel wat slecht, laat soms wat staan... Onrustige nachten zijn er ook nog dus vanavond geven we haar (op advies van ha) maar een pcm. Misschien heeft jouw zoontje ook last van tandjes

4. sther3

sther3 Niet meer actief

Is een fase, hier ook rond 6 maanden ineens onrustig en vaak wakker 's nachts, sinds adgelopen week iets beter weer. (7 maanden nu) kan van alles zijn, meer te verwerken omdat ze ineens veel leren (kruipen, zitten ..) tandjes, groeispurtje?

5. Binkie81

Binkie81 Actief lid

14 jul 2014
    142
    1
    18
    Haarlem
    Hier ook momenteel een drama 's nachts terwijl hij al sinds 9 weken doorsliep. Nu soms 4-5 keer wakker per nacht. Hij is net flink ziek geweest dus dat zal ook wel een rol spelen, maar hoor het nu van meer kindjes van 6-7 maanden om mij heen dus denk toch dat het een fase is....hij leert nu ook zoveel momenteel!

6. Hooverphonic

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Ja het kan inderdaad best een fase zijn. Ik sta ook versteld van wat er allemaal in dat lijfje gebeurd.

Vandaag in ieder geval de bijvoeding even achterweg gelaten. Een proces van eliminatie dus :) tot we het lek boven hebben. Of niet en dan is het een fase en dan ook gaat het weer over.

Ben blij te lezen dat het in deze periode wel meer voorkomt. Hopelijk is de rust redelijk snel wedergekeerd

7. Hooverphonic

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    vannacht geen onrust! Geen gejengel, of gewoon klaarwakker en willen spelen. Wel 3 x eruit voor een speentje, maar dat gebeurde voorheen ook wel eens. Toch de groente? De komende dagen laten we de groente achterwege , zien wat het resultaat is en dan ga ik weer opnieuw opbouwen denk ik.

8. Missmadeliefje

Missmadeliefje Bekend lid

4 mrt 2014
    589
    3
    18
    NULL
    Benieuwd hoe het nu met de kleine gaat!

9. Hooverphonic

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Een stuk beter, lief dat je het vraagt

hij krijgt momenteel geen bijvoeding en slaapt het klokje weer rond. We wachten nog een week of twee en gaan dan weer rustig beginnen, hopelijk dan met meer succes 😉

Deel Deze Pagina