Rijstebloem slechter slapen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Miepie74, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hoi dames,

Mini heeft nu een aantal keer rijstebloem in haar avondfles gehad. We hebben het opgebouwd van een beetje naar 3 eetlepels. Maar ik heb het idee dat ze er juist slechter van slaapt, zijn er meer moeders die dat herkennen?
    De afgelopen twee nachten hebben we geen pap gegeven en toen trok ze weer de hele nacht door en de nachten met rijstebloem werd ze een aantal keer wakker al babbelend. :) Nu is ze op dit moment wel een beetje aan het rommelen met haar eten, er is weinig ritme over (dat komt wel weer goed hoor) dus het kan ook toeval zijn, vandaar mijn vraag...

Groetjes van Miepie en Mini

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja dat gebeurt regelmatig hoor!
    Rijstebloem is ten eerste een grotere belasting voor de darmen, en dan kunnen kinderen voelen door een ongemakkelijk gevoel, buikpijn of kramp (en dan slaap je niet lekker).
    Daarnaast is rijstebloem natuurlijk gewoon langzame koolhydraten, die in het lichaam omgezet worden in energie op een moment dat ze eigenlijk moeten slapen. En veel kinderen worden daar wakker van.

Als ik zo in mijn omgeving kijk de afgelopen jaren zijn er evenveel kinderen die NIET beter slapen na rijstebloem als kinderen die wel beter slapen. En voor een heleboel maakt het geen verschil.

3. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Thanks Dirksmama, we kunnen altijd rekenen op een antwoord van jou! :)

Goed om te horen dat het vaker voorkomt en zoals je het uitlegt klinkt het ook heel logisch. Ik zou bijvoorbeeld nooit van die pyjama-dingen geven of andere papjes met suikers voor het slapen gaan eigenlijk om dezelfde reden (vanuit hetzelfde gevoel) maar rijstebloem doet iedereen zo onschuldig over maar ik ga nu ook definitief stoppen met rijstebloem in de avond. Vanochtend werd ze er trouwens ook niet blij van hoor, de speen verstopte en toen werd ze gefrustreerd en heb ik haar lekker gewone melk gegeven. Ging erin als eh... melk! :D

4. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Ik geef sinds een week rijstebloem in de fles van 20:00, hiermee vervalt de laatste fles (23:00), mijn kindje slaapt tot de volgende ochtend 08:00 door :) Misschien dat het verschilt per kindje?

5. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Ik denk het wel, dat het verschilt per kind. Als ik kijk naar mezelf: wanneer ik een boterham eet voor het slapen dan word ik twee uur later wakker en heb ik zin om het huis schoon te maken. Als mijn moeder dat doet (en dat doet ze omdat ze ander niet kan slapen) kun je middernacht een kanon naast haar af laten gaan en dan slaapt ze vredig door.

Ik heb een instabiele bloedsuiker, en dat weet ik. Maar een baby weet dat niet en kan dat ook niet uiten. Dus als rijstebloem niet werkt bij jouw baby, laat het dan. Dan is het dus niet geschikt voor zijn lijfje.

6. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Sorry, ik typte ik 'hij' vorm maar kom er nu achter dat je een dochter hebt. Slaaptekort, argh!!

7. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Het "zij" je vergeven! :D (woordgrapje, maar met slaaptekort weet ik niet of het aankomt :))

Je hebt gelijk hoor, ik ben er al mee gekapt en ze slaapt als een roosje! Ik laat me soms (niet altijd) en ook in dit geval, een beetje van de wijs brengen door mijn man. Hij zag het verband niet en dacht dat ik een beetje overdreef. Tja, die mannen hebben dat moedergevoel niet he? En omdat bij hem alles beredeneerd moet worden en ik dat niet kon dacht ik: ik vraag het eens hier en voila: een beredeneerd antwoord! :)

Jaja, sommige mannen zijn niet betrokken genoeg en de mijne is juist soms een beetje té en ja: dat bestaat! :D

Deel Deze Pagina