dringend vraagje voor avond eten

Discussie in 'Voeding' gestart door happymama, 21 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

hallo dames
    ik wil vanavond de kip speciaal in ketjap saus maken van conimex .
    is zo'n paket !
    mijn dochter van 14 maanden eet veel met de pot mee maar nog niet alles , normaal wil ik haar eigenlijk die speciale dingen niet geven omdat ik bang ben dat t kruidig is of zo .

een tijdje terug heb ik dit haar ook gegeven en toen sliep ze erg slecht dus ik dacht dat t daarvan kwam .
    wat zal ik nou doen ? toch weer geven of wat bami aprt houden zonder kruiden ??

maar ze zal er toch een keer aan moeten wennen !! en ze zeggen dat ze vanaf een jaar normaal mee kunnen eten ....

2. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    kun je voor haar niet de bami apart doen en daar de helft van de kruiden die je normaal doet erin doen, zodat ze wel binnenkrijgt en het proeft, maar minder dan anders?

of misschien een schep apartgehouden bami mengen met een schep van de met kruiden aangemaakte bami, dan is het ook minder gekruid.

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

ik sluit me aan bij sannaa

Het klopt dat je kindje vanaf 1 jaar mee mag eten met eigenlijk alles wat jij eet, maar daar moeten ze natuurlijk wel aan wennen. Als ze tot een jaar praktisch nooit gekruid heeft gegeten, kan het zijn dat haar darmpjes er op reageren. Dan bouw je het gewoon rustig op.
    Wie weet was het ook wel toeval de vorige keer!

4. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Het ligt ook echt maar net aan je kindje. Wij hadden de eerste keer dat we nasi aten toen Sam met de pot mee had een beetje een probleem: mijn man was uitgeschoten met de scherpe kruiden. We hebben echt zitten denken of we het misschien niet moesten geven. Toch maar gedaan, en... hij VRAT!

Nu kijkt ie ons ooit aan van: waar is de sambal ;). Maar goed... wij hebben gewoon een raar kind.

Waar ik wel mee uit zou kijken met die prefab-pakjes is het zoutgehalte. De tip van het halveren van de aanbevolen mixhoeveelheid zou denk ik al genoeg zijn. Zeker bij introductie.

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat kruidige zou ik niet bang voor zijn, dat zoute wel, want al die conimexdingen zijn vreselijk zout!

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Voor een keertje kan het best hoor, je kindje is ouder dan 1 jaar.. Kruiden kunnen altijd en prima (even goed kijken hoe je kindje reageert maar je hoeft niet persé te verwachten dat zij zal reageren). En zout.. ja, pakjes zijn zout maar ook dat is voor een keertje niet erg.

Deel Deze Pagina