Hoi, Ik ben sinds 2 dagen begonnen met rijstebloem. Ik geef 2 schepjes bij de fles rond 14.30 uur. Ik heb voor dit tijdstip gekozen omdat mij dochtertje vaker om de 3 uur komt en zo wil ik het een beetje rekken tot de fles van 18.30 uur. Daarna gaat ze meestal meteen weer naar bed. Gisteren haar voor de eerste keer niet gewekt voor de voeding van 23.00 uur en ze heeft keurig doorgeslapen tot 6.40 uur * kan het zijn dat ze zurige dunnere ontlasting krijgt van rijstebloem? * op welk tjdstip zou ik het beste met fruit of groente kunnen beginnen? * beginnen jullie eerst met fruit of met groente en welke fles laten jullie weg of is dit extra? * schema op dit moment: 6.30 wakker 7.00 fles (180 water+6 schepjes) 8.00 slapen 10.00 wakker 10.30 fles 12.00 slapen 14.00 wakker 14.30 fles met rijstebloem 16.30 slapen 18.00 wakker 18.30 fles en 19.00 slapen tot volgende ochtend * Mijn dochtertje is een drifige drinker en eentje met weinig geduld Nu vraag ik me af hoe ik het beste kan gaan bijvoeden als ze zo weinig geduld heeft? Lijkt me niet gezellig met een lepeltje met worteltjes: wel leuk voor de foto En mijn dochtertje slaapt super veel. In de ochtend na een nacht van bijna 12 uur wil ze na 1 uur alweer naar bed en overdag is ze uiterlijk 1,5 uur wakker. Prima hoor, maar ik vergis me vaak in haar vermoeidheidssignalen. Ze huilt als ze moe is maar ik dacht dat dit het allerlaatste signaal is. Eerder zie ik het echt niet, iemand tips? Wat een vragen zeg, maar ik ben benieuwd naar jullie reacties en ervaringen! Groetjes trotse mama van meisje van 18 weken
Ons schema bij het beginnen van fruit en groente was: 8.00 fles 9.00 fruit 9.30 slapen 11.30 fles 13.15 slapen 15.00 fles 16.30 groente 17.00 slapen 20.00 laatste papfles ( rijstebloem) Zoiets was het, weet het niet meer precies want de mannetjes zijn inmiddels alweer 1. Dus je vergeet het snel. Ik zou als ik jou was die fles met rijstebloem niet geven, wel gewone melk. Want als je kleintje daarna nog groente krijgt dan zit ze denk ik wel erg vol.
hoi hoi gedoe allemaal he als je wilt beginnen met bijvoeding? is ff uitvogelen hoor maar al snel zit je er in. * kan het zijn dat ze zurige dunnere ontlasting krijgt van rijstebloem? ik heb niet zo lang rijstebloem gebruikt want mevrouw vond het niet lekker. ben ik al snel weer mee gestopt en toen ze een maand of 6 was smorgens aan de pap (fijne granen) gegaan ipv papfles. * op welk tjdstip zou ik het beste met fruit of groente kunnen beginnen? ik zou rond 10 uur met een fruithapje beginnen. en daarna die fles nog. * beginnen jullie eerst met fruit of met groente en welke fles laten jullie weg of is dit extra? ik begon met fruit en dit was extra. van dat slapen, is normaal hoor. Jill ging hier toen ook al na een uurtje weer naar bed, nu is ze zo'n 2, 2/5 uur wakker en gaat dan weer naar bed. Die tijden dat ze wakker zijn worden steeds langer. hopelijk kan je hier wat mee? groetjes
Bedankt voor de reacties! Ik heb de vraag in het topic voeding geplaatst. Bedankt voor de tip! Groetjes