Declaratie kma

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Hope123, 19 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope123

Hope123 Actief lid

9 sep 2007
    384
    0
    0
    Paarden en mn kids!
    Zeeland
    Wij zijn dmv voeding aan het testen of ons zoontje kma heeft. Nu was Fryso Allergy Care 36.50 en de kinderarts zei dat je dit kunt declareren. Wie heeft hier ervaring mee en kan mij vertellen hoe dit moet?

groetjes

2. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    als het goed is hoef je enkel de bon van de voeding te sturen bij je declaratieformulier aan je zkv.

misschien krijg je em weer terug dat ze het niet vergoeden omdat er geen briefje van de ha bij zit, maar dat is dan even een telefoontje naar je ha of hij een briefje wil maken dat het nodig is,was voor je kindje.

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    verplaatst

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hou er wel rekening mee dat sommige verzekeringen alleen maar bonnen accepteerd van de apotheek,
    Dat was mij dus ook te laat verteld.
    Dus eerst even navragen bij het ziekenfonds

5. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Ons zoontje krijgt nutramigen (Wordt ook voor koemelk allergie gegeven). Wij kunnen de nota's insturen samen met een machtiging van de kinderarts of dietist van het ziekenhuis. Dan wordt het bij ons vergoed.

Succes, Josie

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Je moet over het algemeen een machtiging aanvragen, die wordt dan beoordeeld en dan wordt het geaccepteerd of niet. De machtigingsformulieren kun je meestal wel downloaden van de website van je verzekeraar. Die kun je dan laten invullen door je arts.

7. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Voor het provoceren wil een zorgverzekeraar wel eens moeilijk doen over een vergoeding.. (zo ook de mijne..)
    Want ik kocht de pepti bij de c1000 (daar was t goedkoopst ipv bij de apotheek, en er was niet verteld dat ik het dus bij de apotheek moest kopen) alle bonnen opgestuurd, krijg ik bericht: niet vergoedt. Ik bellen: had ik alle bonnen naar een andere afdeling moeten sturen.. (ja en nu had ik de bonnen niet meer, die ha dik tenslotte al opgestuurd)

Na de provocatie, en als dan de KMA bewezen is, krijg je als het goed is een machtiging. De apotheek regelt dit dan verder met je verzekering en jij kunt elke keer als je voeding nodig hebt, dit dan gewoon ophalen bij je apotheek (zonder te betalen ;) )

8. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hier werd de machtiging gewoon ingevuld door het CB (waarschijnlijk omdat t om Pepti gaat en niet Nutrimagen?)
    En deze moest ik juist NIET zelf doorsturen naar de verzekeraar, maar afgeven bij de apotheek en die regelen het dan met je verzekeraar...

9. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Je moet eerst een maand het zelf betalen. Na die maand ga je weer even terug naar de oude voeding om te kijken of de klachten dan weer terug komen. Dan krijg je een papier van de kinderarts of cb die je moet inleveren bij de apotheek en dan krijg je de voeding zonder te betalen gewoon mee.

Mij werd gezegt door het cb dat ik de bonnen van de maand dat ik het zelf moest betalen moest bewaren en dat ik die dan in zou kunnen dienen bij de zkv indien door gebruik van die voeding werdt aangetoont dat mijn dochter kma had.

Heb de bonnen pas opgestuurd dus ben benieuwd of ik ze vergoed ga krijgen.

10. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Hoi hier hetzelfde. Ben je toevallig bij het vgz verzekerd? Dan kan je je bestelling plaatsen via www punt sorgente punt nl
    Dan hoef je het helemaal niet voor te schieten maar krijg je het 'gratis' thuis bezorgd, zij regelen het met het VGZ.
    Ik heb zojuist mijn maandbestelling van 12 pakken weer binnen gehad, ik heb ook die allergy care van 36,50 nou reken maar uit als je die zelf allemaal moet betalen is niet te doen.
    Maar als je een provocatietest hebt gedaan krijg je het vrijwel altijd vergoed hoor. Je kan je huisarts een machtiging laten invullen en opsturen naar je zorgverzekeraar en dan kan je die allergy care ook op recept verkrijgen bij de apotheek (hoef je hem oko niet voor te schieten maar krijg je hem zo mee)

11. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Wij kregen een machtiging van de kinderarts, die konden we bij de apotheek inleveren en sindsdien krijgen we de voeding zo mee. De apotheek regelt het verder met de verzekeraar.

Deel Deze Pagina