Hoi allemaal! De laatste paar dagen kregen wij steeds meer problemen om ons meisje de fles te geven. Maar met veel moeite kwam ze altijd nog een eind. Ze kreeg 5x 150 met 5 scheppen. Soms de laatste fles 180 met 6 scheppen, dat deden we sinds een week en dronk ze ook netjes op. Nu dus drama en vandaag wil ze hem helemaal niet meer. Vanochtend met moeite 160 cc op, de tweede fles dronk ze met veel gedoe 95 moest hem er echt in wurmen en deed er drie kwartier over). De derde fles heeft ze 80 van op, weer met enorm veel gedoe om haar maar iets binnen te laten krijgen. Mijn man is toen ander merk gaan halen ( nadat we ook al andere fles geprobeerd hadden), maar die moet ze ook niet. Gewoon lippen stijf op elkaar en wild nee schudden en trappen/slaan. Met oefenhapjes zijn we drie weken bezig, daar slikt ze nog niet veel van naar binnen, net ook niet. Twee ondertandjes zitten er sinds half juli ( zijn al doorgekomen), boventandjes misschien last van? Heeft iemand tips? Ze moet wel drinken natuurlijk. Ze heeft ook geen verhoging en is ook nog gewoon vrolijk. Het is ook niet zo dat ze erg huilt met de fles, helemaal niet. Overdag slaapt ze gewoon nog goed, in de nacht is ze de laatste nachten we wat onrustiger .
Wij hebben er ook een tijdje last van gehad bij mn dochtertje, ook rond die tijd! Wij hebben toen een grotere speen gekocht maatje 3! Dan komt de melk er sneller uit en moet ze zich beter concentreren op het drinken! Hier was het de oplossing. Is ze snel afgeleid of echt niet willen drinken?
Wat voor speen gebruik je? Toen dat hier het geval was heb ik een grotere speen gepakt en toen was het opgelost,
Hier was dat ook meestal het teken dat we een grotere speen moesten pakken. Maar soms was dat niet het euvel en had ze gewoon minder trek. Er waren dagen dat ik er nog geen 500 ml in ging. Maar ze deed het prima en groeide goed, dus ik heb het uiteindelijk maar wat meer losgelaten.
Beide haha. Snel afgeleid maar nu ook echt niet willen drinken. Gewoon lippen op elkaar. Tussendoor tijdens de fles gewoon lachen hoor, dus ziek is ze niet. Wij gebruiken nog gewoon de standaard speen van de dr. Brown fles. Die fles heeft ze al sinds geboorte ( wel grotere fles nu natuurlijk dan in het begin). Andere speen gaan we eens proberen!
Ow echt? Niet meer dan 500? Dit zijn de eerste dagen dat ze minder drinkt. Echt nog nooit problemen mee gehad. Ik maak me dan meteen zorgen of ze niet veel te weinig krijgt maar als ik jou zo lees dan valt dat wel mee. Loslaten dus.
Ik zou dan eerst speen 2 kopen als je er nu nog een kleinere op heb zitten! Dan gaat 3 wel erg snel! En wat hier ook wel is helpt in de maxi cosi en de kap omhoog, hebben ze minder afleiding! Maar het is even zoeken, mn dochtertje drinkt nu ook der flessen niet meer helemaal leeg! Maar ze is vrolijk en groeit goed! Dus maak me er maar niet druk over! Ze krijgt nu ook veel groentje en fruit !
Oh, wat ik er nog bij wilde zeggen Kindjes verhongeren zichzelf niet heb ik laatst gehoord. Als jij gewoon aanbied wat ze mag hebben zal ze heus niks overslaan. Een keertje wat meer of minder is normaal. Probeer eens uit te vogelen of de fles een uurtje later helpt, of een grote speen (dr brown minder strak aandraaien wil ook nog wel helpen), na het slapen as ze goed wakker is bijvoorbeeld. Komt goed Zolang ze goed groeit en plasluiers heeft...
Misschien wat vaker een klein flesje? Ik zou me er verder nog niet meteen teveel zorgen over maken en zeker geen strijd over aangaan. Uiteindelijk beslissen ze zelf hoeveel ze eten en de meeste kinderen kunnen dit prima zelf regelen.
Ja, echt zo weinig. En kwam telkens in periodes weer terug. Huisarts zei ook dat dat nog wel prima was en ze zichzelf echt niet zou laten verhongeren. Loslaten dus idd. Duurde even voor dat lukte hoor, haha. Hier dronk ze in die periodes het beste op de arm rondlopend, was dan wel weer vermoeiend, maar ja. O, en ze is nu echt een hele goede eter, dus dat zegt ook niks
Zo begon het hier ook...eerst twee bepaalde flessen weigeren, daarna bij alle flessen moeilijk doen. Uiteindelijk 1 fles weggelaten (of in twee kleine flesjes gesplitst), 1 vervangen door pap en nu drinkt hij de drie flessen die hij heeft gewoon weer (af en toe laat hij een beetje staan). Die derde fles schijnt hij ook niet te missen zolang ik iets van water of thee geef bij zijn tussendoortjes...hij slaapt nog steeds goed en groeit ook goed.
Ok! We hadden een heel goed ritme te pakken met eten en slapen, dat ligt nu alleen compleet overhoop. Ik vind dat erg lastig...het is zo zoeken. Nu heeft ze vanochtend om 7.30 met moeite en in 50 minuten 150 cc op. Volgende fles maar geven om 11.30/12.00. Hopelijk is ze dan wakker. Wakker maken doe ik liever niet, maar men zegt toch dat baby's ritme fijn vinden en als houvast ervaren, juist als ze niet lekker in velletje zitten. Dus ergens wil ik een beetje het oude ritme qua flessen aanhouden, maar dat betekent dan wel zo wakker maken als ze niet wakker is. Zo lastig dit....
En wat voor tussendoortjes geef jij nu? Wij geven oefen groentehapjes maar die gaan er nog niet zo goed in hier.
In de ochtend op dit moment nog een tussendoortje broodstukjes met verschillend beleg en in de middag fruit. Uiteindelijk krijgt hij zijn broodje op een ander tijdstip, maar dat wordt pas als hij weer een fles gaat laten vallen.
Ik zou haar trouwens niet wakker maken en kijken welke tijden ze nu heeft...misschien zit ze wel op een ander ritme en gaan haar flessen dan ook beter.
Wat knap! Nu al brood! Dat lukt hier echt nog niet. En we hebben haar niet wakker hoeven maken, ze heeft vanochtend 1,5 uur geslapen. Toen weer een zeer moeizame fles van 170 gedrongen en nu weer op bed.
Ah elk kindje heeft zijn of haar eigen tempo...ze doet het gewoon rustig aan en daar is niks mis mee hoor. Als ze in de nacht niet komt voor een fles heeft ze waarschijnlijk ook gewoon genoeg voeding overdag. Misschien een idee om over te gaan op 4x180/6 ipv 5x150/5 Dan creeer je op dit moment al 4 eetmomentjes. De ochtend, de lunch rond 12.00, de middag en dan voor het slapen gaan. Nu kun je tussen de fles van 15.30/16.00 en de kaatste fles een paar hapjes groenten geven. Krijgt ze tussen de flessen door meer honger, omdat er nu langer tussen zit kun je beginnen met een paar hapjes fruit in de ochtend tussen de flessen... Zo zal ze het zelf iedere keer aangeven.