Ik begreep van een voedingsdeskundige van nutricia dat je rijstebloem niet alleen geeft voor het doorslapen maar ook voor het wennen aan wat lichte voedingsvezels. Daarbij komt dat onze kleine man de laatste tijd steeds iets eerder wakker wordt dus dacht ik ik ga het anders toch maar eens proberen. Ik vind overigens het eerder wakker zijn nog niet eens een probleem, ben toch een ochtendmens maar t punt is dat hij dan ook meteen een flesje wil en ik dan dus op nog meer voeding uit kom. Sowieso is het de laatste dagen wat gerommel met de flessen. Dan denk ik weer dat hij met minder kan (door vaste voeding) en zo maakt hij een inhaalslag en drinkt weer meer. Ook is hij verkouden dus dat kan ook misschien een vertekend beeld geven. Ben echt weer een beetje zoekende naar een goed ritme met die flessen en de vaste voeding... Naas bovenstaande gaf ze ook aan dat ik het in de ochtend kon gaan geven zodat mijn zoontje verzadigder is en dus minder flesvoeding nodig heeft dan die 4 x 210. Dus ik dacht ik probeer dat als papje te maken en met een lepetje te geven maar dat ging niet zo handig omdat het nog vrij vloeibaar is. Nu is mijn vraag dus: hoeveel rijstebloem voegen jullie aan de fles toe, en hoe dik wordt het dan? Is 1 schepje wellicht al voldoende en past het dan gewoon door de s speen van difrax (normaal dikken we al in met jhbpm omdat hij anders zn flessen te snel leeg dronk) of moet ik vandaag een andere speen kopen als ik het vanavond wil gaan proberen? Dan tot slot wil ik even zeggen dat ik zelf ook wel begrijp dat die mevrouw van nutricia dit mij aan raad omdat ze hun product wil verkopen. Ik ben ook nog niet meteen razend enthousiast maar stel hij slaapt weer beter door en kan toe met 4 flessen van 180 zou dat wel fijn zijn....
Voedingsschema's blijft zoeken en uitproberen. Ik vond dat best even lastig, toen zoon aan bijoeding toe was. Wat dat betreft kan ik je dus niet enorm helpen Qua rijstebloem: wij hadden ook een gulzige drinker. Ook difrax fles met s-speen en ingedikt met jbpm. Ben met rijstebloem wel overgegaan op een aventfles die ik in een pakket had gekregen. Daaruit kreeg hij de rijsteloemfles wel, uit de difraxfles kan ik me heugen dat de rijstebloem achter bleef. Maar probeer het een keer uit, dan kom je er snel genoeg achter. Volgens mij voegden wij iets van twee voedingslepeltjes rijstebloem toe per keer. Liet vaak de fles wel even staan, zodat de rijstebloem de kans kreeg de melk op te nemen en dus een beetje in te dikken. Er staat ook iets op de verpakking toch, oeveel ze zeggen toe te oegen?
Overigens hier ook rond 5,5 maand begonnen met rijstebloem aangezien zoon aan max. Flesvoeding zat maar soms nog wel onger had daarna. Werkte hier goed. E toen we begonnen met groente en fruit, heeft het heeeeeeeel lang geduurd er hij dat een beetje at dus toen was rijstebloem ook og wel eens een oplossing
Lekker met de fles geven zou ik zeggen, met de lepel leert hij snel genoeg eten! Maar ik zou zelf niet 's avonds direct een papfles geven,eerst even overdag oefenen. Ik had gister morgen een jbpm schepje rijstebloem door zn fles gedaan en daarna zette hij 't op een krijsen! MAar of het door de rijstebloem kwam weet ik niet. Als dat 's nachts is, ben je alsnog wakker!
Rijstebloem is rijst, en deze zet uit in warm water. Om het dikker te krijgen zou ik de fles iets warmer aanmaken, rijstebloem toevoegen, goed roeren, even laten staan, dan nog een keer goed roeren en dan geven. Denk dat het dan goed indikt. Hier kregen ze Friso Comfort wat je aanmaakt met heet water. Tijdens buikgriep gaf ik hier ook rijstebloem in de fles, en deze voegde ik toe aan heet water (net als voeding), loste dit op, en voegde toen de helft koud water erbij. Zo loste rijstebloem heel egaal op (zonder klontjes), en werd ook best dik.
Ik ging vanmorgen naar het cb en heb het daar ook even gevraagd. Ze gaf aan van 50 cc melk een papje te maken in de ochtend en savonds gewoon in de fles. heb dus vanmorgen nog een beetje gegeven tussendoor en hier reageerde hij niet op gelukkig. Met de s speen was het inderdaad te dik maar met de 1-2-3 speennvan difrax ging het perfect. Hopen dat hij er nu ook geen last van heeft... Bedankt voor jullie antwoorden!