Volgende week wil ik als ontbijt beginnen met pap. Onze zoon heeft snel harde ontlasting, vandaar dat we maar heel even rijstebloem hebben gegeven. Maar nu ben ik bang dat hij door de pap weer hele harde ontlasting krijgt. wat zijn jullie ervaringen. En moet de pap dan met melk of gewoon water worden gemaakt?
het handigste is fijne granen die je gewoon aanmaakt met de melk die je kind gewend is. er bestaat ook pap waar al kv-poeder door zit, die maak je aan met water. Maar als je echt bang bent voor verstopping, waarom dan niet gewoon wat groente en fruit? En over een weekje of 2 wat gewoon brood?
Ik zou de fijne granen doen. Hier ook een mannetje dat makkelijk verstopt maar daar had hij met de pap geen last van, althans niet meer als normaal.. De melk pap die mijn voorgangster noemt vond ik erg dun om van een lepeltje te geven. Kan echter wel prima voor een pap fles. Ik wissel pap en brood gewoon af met het ontbijt, ik was ook een pap kind en mijn zoon smult er ook lekker van. En als je voor je werk eten moeten geven gaat pap hier toch echt sneller als een boterham.. Maar dat is voor later, jou kindje is nog stukje jonger lees ik.
Wij gebruik(t)en de pap van Bambix, die voeg je gewoon toe aan de melk van je kindje. Dus gewoon fles maken van bijv 180/6 en daar de scheppen pap doorheen roeren. Vond persoonlijk de pap waar alleen water nog bij moest een stuk minder fijn mengen... Rijstebloempap werkt meer de darmen in de vorm van verstopping, granenpap zou dat juist moeten 'voorkomen'... Hier geen problemen mee gehad!
Ik gebruikte een granenpap van Biobim omdat ik dat mengde met borstvoeding, later toen we overgingen op koemelk Bambi fijne granen (zonder smaakje) en nu havermoutpap.
Hier ook de "gewone" bambix door de ochtendfles. Daar zat dan 180 water en 6 schepjes melkpoeder in. Je kunt het misschien rustig opbouwen, eerst 1 theelepel, dan 2, etc? Anders lekker alleen melk geven, en dan vanaf 6,5-7 maand brood aanbieden..