Ha it's me again Mijn meisje blijkt aloe vera sap (dat groene flesje van de xenos) heel erg lekker te vinden. Ze is boven de 1 jaar dus je zou denken dat dat dan wel moet kunnen, vooral ook omdat het bekend staat als een heel gezond drankje. Maar op de achterkant staat: 'bevordert de spijsvertering en vetverbranding'. Nou wil ik dus echt niet dat het mijn dochters vet gaat verbranden want ik hou van haar nog overgebleven babyspekjes Bovendien, ze is ook al niet de dikste... Dus ik vroeg me af of iemand weet of dit mag voor kindjes? Had wel gegoogled op afslanken door aloe vera sap en er zijn ook sites die beweren dat dat helemaal niet kan... Maar ja, het staat weer wél op de achterkant! Wat denken jullie?
hmmmm zal het zelf persoonlijk niet doen dan. mara ben er eigenlijk niet zo mee bekend. sorry aan mij heb je niet veel
Aloe Vera is volgens mij juist een echt natuurlijk iets. Oke..het zal best bewerkt zin voor in de sap...maar moet je eens kijken wat er allemaal in diksap e.d. zit!
Ja, op zich ben ik ook niet bang voor de ingrediënten, maar meer vanwege dat 'vet verbrandend' effect. Mijn lieve schat moet natuurlijk helemaal geen vet gaan verbranden hè; ben er juist zo dol op
Er zijn heel veel levensmiddelen waarvan geclaimd wordt dat het 'vetverbrandend' werkt (bijv. ook groene thee), alleen is dat nooit onomstotelijk wetenschappelijk bewezen. Het 'afslankeffect' met al dat soort levensmiddelen heb je vanwege de combinatie met een dieet. Maar ik moet eerlijk zijn, dat ik bij Aloe Vera een beetje mijn twijfels heb. Toen mijn zoon klein was en veel last van eczeem had werd me geadviseerd om alle verzorgingsproducten en levensmiddelen met Aloe achterwege te laten en het ook niet als kamerplant te houden. Ik vind het zelf toch ook een wat 'exotisch' ingredient. Zelf zou ik me bij zoiets aan de regel 'bij twijfel niet oversteken' houden. Maar ik hoop dat er hier nog iemand reageert die meer verstand heeft van Aloe Vera.
Ik weet dat Aloe vera afgeraden wordt aan zwangeren (al weet ik niet meer waarom). Ik zou het alleen al om die reden navragen of heel sporadisch geven. Het vetverbrandende effect zal allemaal wel meevallen. Al die zaken helpen alleen een beetje als je zelf goed oplet wat je eet en gaat bewegen! (en dan lukt het zonder ook wel)
Pure Aloe Vera gel wordt afgeraden tijdens de zwangerschap omdat het een laxerende en ontslakkende wrking zou hebben . "Goed voor de spijsvertering" of "reinigt uw darmen" staat er dan op de verpakking. Er wordt gezegd dat het goed is voor je immuunsysteem en je er meer energie door krijgt vanwege dat reinigende/ontslakkende effect. Ik heb ooit pure gel gedronken als immuunopbouwende kuur; vies! Maar het had weinig effect. Op de huid werkt het bij mij wel heel goed tegen eczeem en jeuk. Wat zit er nog meer in dat flesje van de Xenos? Water, suiker? Ik persoonlijk zou het niet geven, omdat er zoveel verschillende verhalen over gaan en een baby is toch kwetsbaar.
Er zit in: aloe vera gel en poeder, mineraal water, citroenzuur, natuurlijk druiven aroma, vruchtensuiker. De verpakking claimt dat er alleen natuurlijke ingrediënten in zitten. Overigens snap ik nu dus wel waarom ik de laatste dagen erg vaak naar de plee moet rennen hahahaha. Maar voor kinderen klinken deze ingrediënten niet heel slecht lijkt me?
Als het bij de Xenos te koop is, is het wsl een goedkoop product. Pure Aleo Vera- gel is duur en alleen te koop bij de betere gezondheidswinkels dus ik denk dat het meer water en suikers bevat dan Aloe Vera. Ik persoonlijk zou het om die laxerende werking niet geven. Als het bij jou al laxeert, wat zou het dan met je baby doen? Maar of het echt slecht is, kan ik je niet vertellen, dat moet je voor jezelf uitmaken.
Je kunt het bij Jumbo ook halen voor 2 euro per anderhalve liter. Is best duur hoor voor een sapje. Fles cola kost ook veel minder. Dus het is denk ik geen goedkoop product. Maar van dat laxerende heb je wel gelijk. Moet nu wel eerlijk zeggen dat ik sinds vandaag ook superverkouden ben dus misschien is er een griepje on the loose
Vooral water met suiker en smaakstoffen dus. Dan zou ik persoonlijk liever gewoon thee met een beetje suiker of gewone aanlengdinges geven
Doe ik ook al, maar kennelijk is dit wel errug lekker ofzo.. Wazig hoor, ze vindt het zelfs lekkerder dan limonade!