Hoi allemaal, Onze dochter is 4,5 maand en drinkt 5 flessen van 150/5. Daarbij krijgt ze een half potje fruit en 1 potje groenten. Ze sliep voorheen van 20-8u en dan maakte ik haar nog wakker voor een fles van 23u. Nu wordt ze steeds eerder wakker, de laatste dagen rond 6u. Overdag wil ze niet meer drinken, een fles van 180 gaat er gewoon echt niet in, wat we ook proberen, ze begint dan gewoon te krijsen dat ze genoeg heeft. Is het een idee om wat rijstebloem aan de laatste fles toe te voegen? Wie heeft hier ervaring mee en kan ik daar zomaar mee beginnen? Of heeft iemand nog een ander idee? Alvast bedankt!
Hoi, mijn zoontje is 4 maanden en ik geef hem sinds dat hij 3,5 mnd is rijstebloem door de laatste fles. Op de verpakking staat hoeveel je kunt gebruiken. ik ben begonnen met 1 schep en nu geef ik 210/7 + 3 scheppen in de laatste fles van 20 uur en daarmee slaapt hij door tot ca 7-8 uur de vlg dag! Overigens ben ik ook met 4 maanden overgestapt naar 4 flessen per dag ipv 5. Ik moest mn zoontje voord e fles van 23 uur uit een coma halen en ik heb eens geprobeerd om hem te laten slapen en het maakte voor het doorslapen niks uit! Hij dronk ook een periode slecht, ik kreeg er niet meer in dan 150 per keer, maar nu met 4 flessen per dag drinkt hij weer 200cc leeg! Misschien ook iets om te proberen? succes!
Je kunt vanaf 4 maanden rijstebloem proberen. Het helpt niet altijd.. Probeer eerst eens 1 of 2 eetlepels. Op de verpakking staat ook wel een dosering.. Je moet wel proberen om boven de 800cc aangemaakte flesvoeding te blijven zitten tot 6 maanden. Dus als ze er nou veel minder hongerig van wordt, dan misschien toch wat minder in de fles. Moet zeggen dat hier het slapen ook in fases ging. Opeens een week lang om 6 uur wakker. Ook niet eens direct hongerig, maar gewoon wakker. Dat ging hier ook vanzelf weer over. Vaak veranderde dan het dagschema. Dan had hij daarna minder slaap nodig overdag..
Ja inderdaad, daar zeg je wat deepfreeze. Ze is nu rond 6u wakker maar inderdaad niet hongerig, ze is gewoon klaarwakker, haalt haar bedje overhoop, ligt te kraaien naar de vogeltjes die op haar muur zijn geschilderd en haalt ons uit de slaap haha... En overdag is ze inderdaad wat meer wakker, inderdaad misschien gewoon een fase. Dan kan ik maar beter even wachten met die rijstebloem?
Je kunt het eens 2/3 avonden proberen, maar dan betwijfel ik dat het helpt.. En omdat ze al niet zoveel drinkt, loop je het risico dat ze die laatste fles niet goed opdrinkt en onder die 800cc komt.. Wij gaven al zware voeding (forte+nutriton) dus rijstebloem hielp hier niks extra's.. We hebben genoeg geprobeerd. Maar hier was het uiteindelijk de tijd die ervoor zorgde dat het weer later werd.. Even doorbijten
Ja ik vind het ook niet zo erg hoor, het is zomer en de vogeltjes fluiten ook al vroeg Maar het was tóch wel lekker toen ze sliep tot half 8, 8 uur haha. We zien het wel, bedankt voor de tip!
Isabella krijgt al sinds 8 weken rijstebloem door de laatste fles, ik maak haar om 23.00 wakker voor de laatste fles 180cc plus 5 scheppen nutrilon omneo en dan doe ik er drie schepjes ( zelfde schepje als de voeding) rijstebloem doorheen, dit is bij ons de enige fles die ze juist wel helemaal leegdrinkt, hoor heel vaak dat baby'tjes de laatste fles juist met gemak naar binnen krijgen, daarom geef ik haar savonds wat meer in de fles plus wat pap, ze slaapt van 20.00 tot 08.00 ( dan maak ik haar wakker) hier werkt het dus wel... Ik houd haar ook een tijdje wakker om 23.00 tot ong 00.00 dan is ze weer lekker moe en slaapt ze weer verder... hoop dat het zo blijft ook na de 4 maanden hahaha ik vind slapen ook zoooooo leker