Hoeveel voedingen met 7 weken oud?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Cherrylein, 21 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    5 of 6? We zitten nu op 6, de laatste fles krijgt hij om half 12, maar hij slaapt dan al vanaf half 9/ 9 uur ongeveer en is soms niet wakker te krijgen. Hij slaapt tot s'ochtends 7 uur/half 8, ook als je geen fles geeft om half 12..

Wanneer kan een kindje over op 5 voedingen? Of moet ik het voorlopig gewoon op 6 houden?

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

dat hangt helemaal van je kindje af, je zou kunnen proberen de 6e fles te verdelen over die andere 5.

die van mij zit nog op 6 flessen trouwens maar die is best laat met naar 5 flessen gaan, ze is er gewoon nog niet aan toe.

als jou kindje er aantoe is probeer je het toch een keer? je hebt wel kans dat hij dan midden in de nacht om voeding gaat vragen ;)

3. Jessie81

Jessie81 Actief lid

4 jan 2008
    441
    0
    0
    Office manager
    Overijssel
    Rosan is 7 weken en ik zit al bijna 2 weken op 5 flessen. Ze heeft nog niet alle nachten doorgeslapen maar als ze snachts wakker wordt doe ik haar gewoon een fles. Het CB zei dat dat niet erg was, die 6e fles hebben ze dan soms nog gewoon nodig. Ik merk wel dat Rosan zich zelf eigenlijk regelt, komt ze snachts voor een fles dan kom ik de volgende dag op 4 flessen. Dus totaal weer 5. Ik zou gewoon eens proberen hoe je kindje het met 5 flessen doet. Als de nacht doorgeslapen wordt gaat het vaak hartstikke prima!

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn zoontje zat met 7 weken net op de 6 flessen. Soms nog 7. Pas met 11/12 weken ging hij naar 5.

Maar er is een normregeltje voor het doorslapen.. Het gewicht in ponden is het aantal uren dat ze mogen doorslapen. Bij jullie is van half 9 tot half 8 totaal 11 uur. Dus dan zou de kleine 5,5 kg moeten zijn.

Aan de andere kant, als je kindje slecht wakker wordt en in de andere flessen genoeg binnenkrijgt (150cc per kg) en verder goed groeit en wakker wordt, waarom dan 's nachts zo'n drama maken..

5. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Milan is nu 8 weken en woog vorige week 4510 gram. Hij zit sinds vorige week op 5 flessen van 165/5, die bijna allemaal wel op gaan. hij krijgt rond 22.30 de laatste fles en komt dan om 5.00 weer voor de eerste.

Deel Deze Pagina