Hallo allemaal, ik heb net voor onze kleine rijstebloem gehaald (van Bambix, is dit de goede?) en lees op de verpakking dat we die moeten geven met een 3-standen speen of een pap-speen. die heb ik dus niet, kan het ook met een speen nr. 3 van Avent? Anders moet ik nog even terug om een goede speen te halen, maar als het met die 3 speen ook kan.... Bedankt alvast voor de tips....
Ha grappig, ik heb net vanochtend ook de rijstebloem gekocht. Ik heb de nr. 3 dr Brown erbij gekocht ik hoop dat dat genoeg is. Ik kan me voorstellen dat zo'n papspeen gelijk te groot is. Anders heb ik 'm morgen nog snel gehaald.
Ga het ook maar gewoon proberen met deze speen. Weet jij (of iemand anders) hoeveel schepjes ik erbij moet doen??? En zijn dat theelepels of eetlepels??? En moet ik dan minder schepjes voeding doen, of is dit dan extra erbij??? Het lijkt zo makkelijk, maar als je er eenmaal voor staat komen er toch wat vragen boven
Hoi, Ik heb vandaag voor de eerste keer rijstebleom gegeven om 14.30 uur. Ik had de speen van Avent nummer 3, maar.......fles was binnen no time leeg Nu weet ik dat mijn dochter een driftige hongerige drinker is, maar zo snel? Nu moet ik zeggen dat ik voorzichtig een schepje erdoorheen heb gedaan, waarschijnlijk veel te weinig. Hoe gaan jullie dit opstarten? Op welk tijdstip en hoeveel schepjes? Ben benieuwd! Groetjes
Damien krijgt altijd bij zijn laatste fles de rijstebloem,ik doe t zo: 200 cc water 6 schepjes melk (Friso1) 4 schepjes rijstebloempap Ik gebruik voor de rijstebloem ook gewoon het schepje wat ik ook bij de voeding gebruik. Ik heb een fles van de Difrax en gebruik dat een speen met 2 gaatjes...dat gaat prima! Het is altijd smullen haha
Onze meid ligt nu te drinken en volgens mij gaat het prima met de fase 3 speen. Ik maak 180/6 en doe er 2 schepjes (dus het schepje van de voeding) rijstebloem door. Kijken hoe dat gaat dan kan ik morgen nog altijd een schepje erbij doen. 1 zo'n schepje is ongeveer een eetlepel. De rijstebloem komt dus niet ipv de voeding maar je doet het erbij. Is niet erg toch daar is zo'n forum toch handig voor
Ik heb Difraxflessen en gebruik bij rijstebloem de M-speen. Ik maak de fles met 180/6 en 3 eetlepels rijstebloem. Trouwens, het maatschepje van nutrilon dat is ook ongeveer een eetlepel dus dat kun je ook gebruiken. 's Ochtends maak ik pap van de rijstebloem en dan is het 90/3 en 2 eetlepels. Maar dan kun je het ook echt met een lepeltje eten.
Wij zijn ongeveer 1 week geleden begonnen met rijstebloem. We doen dit in de laatste fles van 21.15. 180+6 en dan 3 eetlepels rijstebloem erdoorheen (dit wel langzaam opgebouwd, dus eerst begonnen met 1 lepel, daarna 2 enz.) Meestal kan ze dit makkelijk wegkrijgen met de nr.3 speen van Avent, maar als ze erg moe is moet voor het laatste beetje toch vaak even de 3-standenspeen op de fles. Maar dit ook alleen voor het laatste beetje, want als ik deze speen voor de hele fles gebruik is hij zo leeg
Wij zijn van de week ook begonnen met rijstebloem omdat hij vorig weekend steeds in de nacht wakker werd. Nu slaapt hij 's nachts gelukkig weer door, maar wel net zolang als eerst (voor de rijstebloem). Moeten ze juist niet langer slapen hiervan? Of doe ik er te weinig in? 210 water, 7 schepjes voeding en 2 eetlepels rijstebloem. Met speen 3 van Avent.
Hier komt ze ook nog om 05.00-05.15 We staan niet voor haar op en ze slaapt ook weer netjes in tot een uur of 07.30-08.00. Niet langer dan voorheen zonder rijstebloem. Ik doe er vanavond 3 ipv 2 schepjes in maar ik vraag me af of ik er anders niet beter mee kan stoppen
Dat vroeg ik me ook al af.... Wij hebben dus gisteravond 3 schepjes erbij gedaan, maar nog steeds 6.00 uur, dus volgens mij helpt het niet echt. Kun je ook 240/8 voeding geven voor de nacht, of is dat teveel?