Hallo, Ik had even een vraagje, ik ben nu ruim een week met rijstebloem begonnen. Mijn kindje is 4 maanden maar hij slaapt er niet langer op en komt nu zelfs eerder valt me op, of dit toeval is weet ik niet maar heeft het dan wel nut om met rijstebloem door te gaan? Ik weet dat dat niet de hoofdzaak is om te geven maar hij slaapt net zolang zonder rijstebloem en ik heb gelezen dat het een dikmaker is? Ben sinds afgelopen maandag begonnen met vast voedsel dus een groentehapje omdat mijn zoontje erg kauwde op zijn fles alles in ze mond stopte etc.. Van het CB kreeg ik niet echt een duidelijk antwoord. Alvast bedankt. Groeten Sunshine
Beste Sunshine24, Wanneer je zoontje 4 maaanden is geworden mag je beginnen met het geven van rijstbloem en een groente of fruithapje. Het is nog niet per sé nodig want alles wat kindje nodig heeft zit nog in de borstvoeding/flesvoeding. Het is meer bedoeld als wenperiode waarin hij kennis kan maken met verschillende smaken,en nieuwe producten. Het is niet zo dat pap een dikmaker is omdat maar een paar schepjes worden toegevoegd (1 of 2 keer per dag) maar als het voor je zoontje geen effect heeft op het slapen mag je er ook mee stoppen. Groet, Saskia