Rijstebloem is bijvoeding en ik vind persoonlijk 3 maanden daar veeel te vroeg voor dus ik zou het niet doen.
Ik zou er ook nog even mee wachten, er staat ook niet voor niets op vanaf 4 maand en zelf dat vind ik nog jong. Maar als je kindje niet genoeg heeft aan een gewone fles, kun je misschien wel Nutriolon Forte gebruiken, dat mag al wel vanaf 3 maand.
wij hebben vanaf 2 maanden ook rijstebloem in de fles gedaan en ze had er geen last van. we hebben dit op advies van de kraamhulp gedaan. wij doen het alleen bij de laatste fles en dan slaapt ze een hele nacht door. op den duur wil je wel want als je elke nacht er 2 keer uit moet breekt dat wel op. bij een fles van 180 +6 doen wij 1 schep rijstebloem ( vanille, want anders moet ze het niet ) en dan is het iets dikker dus dan zou ik wel een 3 standen speen gebruiken en dan op 2 zetten of zo want anders zijn ze te snel moe van het zuigen omdat ze het niet door die speen krijgen succes
sowieso moet je dan wel een speen voor een papfles gaan gebruiken of een 3 standen speen, en ikzelf zou zeker in het begin niet te veel doen maar bijvoorbeeld 1 eetlepel en dat kun je langzamerhand ophogen per fles. die van ons heeft er trouwens ook nooit last van gehad maar goed dat is voor ieder kind verschillend natuurlijk.
ik las net trouwens in je andere topic dat de kleine goed doorslaapt dus dat het daar niet voor is, maar dat het is omdat het een hongerig kindje is, misschien is het dan een optie om friso extra te gaan gebruiken, die is speciaal voor hongerige babys succes
ik gebruik het ook al vanaf 3 maanden hoor. bij elke fles 2 schepjes nutrix doorheen. mijn zoontje gebruikt al friso extra. alleen begon hij weer veel melk terug te geven. Friso comfort en nutriton helpen wel tegen het spugen bij hem ,maar dat is geen optie omdat hij anders heel de dag alles er weer uit loopt te poepen. En nu met de nutrix gaat het hardstikke goed hij spuugt ook niet meer gelukkig.