Ivm koemelkallergie moest mijn dochter andere voeding. Ik had eerst de Friso, die voor koemelkallergie weet even niet meer hoe hij heet, die paarse. Die werkte perfect. Maar vond ik nogal heel erg prijzig 36 euro per bus voeding. Dus ben ik nu overgegaan op de Nutrilon Pepti. Zou volgens de apotheek niet veel verschil moeten maken. Maar kan het zijn dat ze daar veel meer krampjes van heeft? Sinds ze aan deze voeding zit (nu 3 dagen) is ze veel onrustiger, en laat ze heel veel scheetjes. Kan dit door die voeding komen?
volgens mij krijg je bij koemelk allergie de voeding vergoed of gedeeltelijk. zou even informeren bij je zorgverzekeraar hoe het zit. ze moeten over het algemeen twee weken wennen aan nieuwe voeding. Groetjes, Miranda
ik gebruik ook sinds zondag pepti, maar mijn zoontje heeft nergens last van. Krampen daar had hij voor die tijd ook al veel last van en ik heb het idee dat het nu juist minder wordt! Maar het zou kunnen dat je dochter even moet wennen aan de voeding.
Ik weet niet of je al 'geprovoceerd' hebt ivm de KMA? Maar als je dit hebt gedaan en er is bewezen dat je dochtertje KMA heeft, dan wordt de voeding vanaf dat moment sowieso vergoedt door je zorgverzekeraar. Mijn zoontje krijgt Pepti, en heeft hier geen last van. Maar het kan natuurlijk goed dat je dochter wel degelijk last heeft van deze voeding. Ik zou, als het zo blijft, dan toch terug gaan naar de Friso voeding, en als je dus nog niet geprovoceerd hebt, dit z.s.m. doen, zodat je t vergoedt krijgt. Succes
Hoi bedankt voor jullie reacties. De huisarts heeft inderdaad een machtiging uitgeschreven voor het ziekenfonds. Bedoel je dat met geprovoceerd? Want ik heb met vgz gebeld, en die jongen vertelde dat ik maar 300euro per jaar vergoed krijg voor speciale voeding. Wat dus betekent dat als ik die friso van 36 euro per bus moet kopen, ik na een week of 7 al aan dat bedrag zit. Terwijl dat bedrag per jaar is dus dat schiet ook niet echt op natuurlijk. Maar had al van meer mensen gehoord dat je het verschil tussen normale en kma voeding gewoon terug moest krijgen. Maar bij het vgz hebben ze daar niks over gezegd. Weet iemand hoe dat zit dan? Ik zal het volgende week nog even proberen maar mochten de krampjes blijven toch maar weer naar de friso gaan dan.
Wij hebben ook friso intensief omdat ons zoontje niet tegen Nutrilon kan ivm krampjes idd. Tegen ons werd er ook gezegt dat er een max was aan vergoeding maar al met al krijgen we het nog steeds vergoed tot nov 2009.
Femmetje, als je de voeding besteld via www.sorgente.nl dan krijg je alles volledig vergoed( ben ook bij vgz verzekerd!) Zij sturen de rekening rechtstreeks naar het vgz. Heel makkelijk! ( wij gebruiken nutramigen voor ons meisje, op advies van de huisarts)
Wat raar dat er een maximum is voor dit soort dieet voeding voor baby's... Ik dacht dat t gewoon verzekerd werd vanuit t basispakket... Ik ben verzekerd bij IZZ, maar voordat dat uberhaupt ter sprake kwam werd er bij het uitschrijven van de machtiging meteen al verteld dat de machtiging voor de vergoeding 2 jaar lang geldig was.. Als ik jou was zou ik dat nog eens goed nakijken, kan toch niet zo zijn dat er hieraan een maximum zit verbonden?