hoeveel cc voeding nodig??

Discussion in 'Flesvoeding' started by paars, May 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. paars

paars Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,117
    18
    38
    Mijn zoontje is 11 weken en weegt nu ongeveer 5700 gram..
    Hoeveel cc voeding per 24 uur moet hij gemiddelt drinken???

2. jewelizz

jewelizz Bekend lid

Dec 25, 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    855 cc (150 cc per kg lichaamsgewicht) volgens het consultatiebureau. Anderen zeggen weer dat je alleen moet zorgen dat je niet over het maximum van 1000 cc per 24 uur heen komt. Hoeveel drinkt hij nu? En over hoeveel flessen verdeeld?

PS: dit geldt alleen voor kunstvoeding, borstvoeding mogen ze in principe onbeperkt drinken. Ik kan uit je berichtje niet afleiden of je bv of kv geeft, vandaar even deze toelichting! ;)

3. paars

paars Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,117
    18
    38
    Hey bedankt voor je reactie! :)
    Ik geef flesvoeding.

Ik geef hem 5 flesjes van 180/6
    normaal drinkt hij 2 van de flesjes leeg en 3 laat hij zo´n 50 staan.. heel verschillend kan het zijn..
    Sinds gister is hij al niet lekker en drinkt slecht vind ik..
    gister in 24 uur 705 binnengekregen en zit vandaag tot nu toe op 440 moet nu nog 2 voedingen doen zeg maar..
    Is dit niet te weinig dan??

4. jewelizz

jewelizz Bekend lid

Dec 25, 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Als het tijdelijk is, is het niet zo heel erg hoor. Je zult zien dat hij weer meer gaat drinken als hij zich weer beter voelt. En als hij normaal gesproken zelf van 3 flessen 50 cc laat staan, heeft hij blijkbaar nog genoeg aan 850 cc. Dit kan volgende week heel anders zijn, wie weet wil hij dan wel 5 x 200 cc. Je biedt het hem wel aan, dus als hij het nodig heeft, drinkt hij het echt wel op!

Zo lang hij niet stelselmatig veel minder gaat drinken zonder aanwijsbare oorzaak, zou ik me er niet teveel zorgen over maken als ik jou was :D

(uiteraard kun je altijd nog even contact opnemen met het cb als je het niet vertrouwt, zij kennen jou en je kindje beter dan wij en kunnen je een advies geven wat helemaal toegespitst is op jullie situatie)

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    je kan het ook uitrekenen met 150cc minimaal á 180cc maximaal per kilo lichaamsgewicht. Dus 5,7 x 150cc = 855cc

Oeps zie dat het al is gezegd ook :)

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Als het om een paar daagjes gaat mogen ze wel wat minder drinken.. Ik dacht dat de helft van de aanbevolen hoeveelheid voeding (dus bij jullie 427.5cc) vaak een richtlijn was dat ze bij huisartsen/ziekenhuizen gebruiken. Maar dan gaat het echt om max een paar dagen, en hij moet verder wel goed helder blijven..

Share This Page