rijstebloem

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Sweetlakecity, 13 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ik had gelezen dat rijstebloem niet indikt met borstvoeding.
    Nu kon ik daar biodim ofzo voor halen.
    Ik heb gekeken in de natuurwinkel maar moet ik dan van dat merk biodim rijstebloem halen of die poedermelk.

(dit is by the way gewoon een vraag, ik heb 3 pakken rijstebloem staan en om ze weg te gooien vind ik zonde. Zou ze best willen gebruiken als de tijd rijp is)

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Rijstebloem kun je wel gebruiken i.c.m. borstvoeding. Je moet dan alleen je melk heel erg verhitten. Beetje zonde van allerlei antistoffen e.d. want die gaan dan voor een gedeelte verloren.

4. Sweetlakecity

omdat ik het zonde vind om weg te gooien.
    Ik moest van het cb nu al pap geven want in hun lijntje daalde ze. Alleen in het bv lijntje niet :)
    Maar stel dat ze volgende week weer komt en we dalen qua lijn ga ik er steeds meer overna denken.
    Vind lepeltjes geven ook wel leuk dan alsmaar aan de borst.

5. Sweetlakecity

ooo wacht even dus als het goed begrijp moet ik dus wel hun poedermelk geven. Hmmm dat wil ik dus niet.
    En mijn mooie vloeibare goud erg verhitten ook niet.

Wie o wie wil er rijstebloem. ;)

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

laat je aub niet gek maken door het cb hoor. fynns lijntje daalde ook 2 maanden achter elkaar was echt de 4 maanden dip. nu zit hij weer netjes op de 0 lijn.

de biobim bloem kun je gewoon mengen met je afgekolfde bv.

ik zal fynn zijn curve even plaatsen. kun je het zien;)

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Rijstebloem geven om extra te groeien is niet aan te raden. Een fles rijstelbloem geeft net zoveel calorieen als een paar slokken moedermelk extra. Trix op het bvforum verteld altijd het precieze aantal slokken. Om die reden zou ik het zeker niet geven. En je zegt zelf dat op de bvcurve de groei wel goed gaat. Ik zou zeggen laten ze op het cb eens de goede curve gebruiken.

9. Sweetlakecity

blusvrouw zo een dip als Finn heeft pauline niet.

nemo ooooo eigenlijk is rijstebloem gewoon vulmiddel voor de fles?

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Als ze dus een dipje heeft in het groeien zou ik zelf juist geen rijstebloem geven. Dat is naar mijn mening namelijk alleen om een voller gevoel te geven, waardoor ze dus minder drinken of gewoon nog langer tussen de voedingen gaan laten zitten. Mi kan je dat juist met een dipje niet gebruiken maar zou je gewoon lekker een paar keer extra aan moeten leggen, zodat ze lekker kan drinken van de melk, zoveel ze maar wil ;)!

11. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Sweetlakecity: idd net zoals Hanneke zegt en jij ook vulmiddel. Ook handig als je vanaf een lepeltje wil leren eten. Maar m.i. niet nodig bij jou.

12. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik heb ook 4 pakken staan van Friso (rijstebloem) die kreeg ik gratis bij de luiers. Maar ik ga het ws dus ook niet gebruiken, op het CB zeiden ze alleen als ze niet goed groeit of slecht brood eet.
    Qua gewicht heeft ze het ook niet nodig;)

13. Sweetlakecity

vond t trouwens by the way lekker ruiken.
    Vind brinta ook altijd lekker :)

Nee lieke hoeft het echt niet. Hihi

14. appeltje

appeltje Niet meer actief

Eens met Hanneke!!

Maar je kan de biobim rijstebloem wel gebruiken icm borstvoeding trouwens, dat hoeft niet met hun kv hoor. Ik gaf het ook weleens in een flesje in de hoop op doorslapen (met de nadruk op hoop ;))

15. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    haha ja je kan het altijd nog zelf opeten:p
    Moet je hier trouwens niet je andere banner neerzetten;)

16. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Dat heb ik gedaan met de proefsachets pyamapapje. Lekker dat ik het vond!

17. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw

hahaha ik ook!:D en ook van zonnatura knapperige appelstukjes ofzo die zaten in de babydoos van c1000 en plus maar wanneer Lieke die kon eten (is erg scherp) waren ze al over de datum hihi

18. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik heb de rijstebloem wel altijd door de BV gegooid, ging wel redelijk hoor en maar verwarmd tot drinktempratuur....

19. Sweetlakecity

snoopy> net als die andere. Paste niet :(

Ahhh wij dus aan de rijstebloem. HIHI

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb de rijstebloem gebruikt voor door de groentehapjes die ik zelf gemaakt heb... scheelde weer rijst koken, :D
    Voor door de BV is het waardeloos. Je kunt wel gewoon biobim granen halen, die hebben ze geloof ik vanaf 5 mnd, en die mengt goed met BV: dat kun je dan dus in een papfles geven eventueel.
    Maar om te groeien... nou, geloof niet dat dat gaat werken. En het CB moet maar eens de goeie curves gaan gebruiken. Als ze nou onder de -1lijn uitkwam, werd het een ander verhaal misschien, maar dan nog zou ik eerst met een BV-curve checken...

Deel Deze Pagina