drinken jullie kindjes van ongeveer 7/8 maanden de laatste fles goed leeg

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Nataly1972, 18 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.282
    1.437
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

Mijn vraag zegt het al. Ik ben benieuwd of jullie kindjes de laatste fles tussen 19.00 en 20.00 uur goed leeg drinkt.

Mijn zoontje is ruim 7 maanden en hij krijgt tussen 17.00 uur en 17.30 uur zijn warme eten. Dat maak ik zelf en hij krijgt dus 1 eetlepel aardappel/pasta/rijst, 2 eetlepels groente en een beetje vlees of vis en als toetje een beetje yoghurt. Precies zoveel als zou moeten met zijn leeftijd.

Vervolgens krijgt hij dan om 19.30 zijn laatste fles van 180cc met 6 schepjes en 2 schepjes bambix. Deze fles is dus sinds een paar dagen een probleem. Hij drinkt hier nog maar maximaal 150 cc van soms nog minder. Gisteren was het maar 120cc. Hij duwt de fles dan letterlijk weg. Vervolgens gaat hij wel gewoon slapen tot de volgende morgen 07.00 uur. Soms wordt hij 's nachts nog wel een keertje wakker maar hij huilt dan niet maar brabbelt wat en slaapt dan weer in.

Zijn schema is:
    07.00 fles 180 cc met 6 schepjes en 3 schepjes bambix
    08.30 slapen tot 10.30
    10.30 2 stuks fruit
    12.00 uur 1 boterham met boter en beleg bijv appelstroop en een fles van 180cc met 6 schepjes
    13.00 slapen tot 15.00/15.30
    15.30 rijstewafel met tussen de 50 en 100 cc diksap
    17.00/17.30 uur warm eten met yoghurt als toetje
    19.30 uur fles 180cc met 6 schepjes en 2 schepjes bambix

Dit schema hebben we al een paar weken en eerder wilde hij nooit zijn warme eten hebben. Dat gaat sinds 2 weken weer erg goed maar nu wil hij opeens sinds 4 dagen zijn laatste fles niet meer terwijl hij die altijd heel goed heeft gedronken.

Wat zou dit kunnen zijn en hebben jullie advies voor mij?

Veel liefs
    Nataly

2. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Misschien heeft hij er gewoon geen behoefte meer aan?
    Vaak geven kindjes zelf wel goed aan wanneer ze toe zijn aan minder in die laatste fles of hem helemaal niet meer nodig hebben.
    Mijn zoontje drinkt eigenlijk altijd wat wij hem voorschotelen, dus ookal geven we 100 slaapt hij door, maar geven we 250 drinkt hij ook alles op!

3. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Ja, dit is wel herkenbaar hoor!

Onze dochter heeft vaker periodes dat ze niet goed drinkt en een paar weken geleden had ze dat ook weer. Liet ze bijna standaard 's ochtends en 's avonds iets staan, soms zelfs best veel, tot wel 80 cc. Maar nu drinkt ze ze weer helemaal leeg...... Waarschijnlijk gewoon een fase :).

Eigenlijk vind ik het wel fijn dat ze zo goed in staat is om aan te geven dat ze vol zit. Heeft ze niet van mij! ;)

4. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Ik kan me ook voorstellen dat hij minder behoefte heeft aan melk omdat hij yoghurt krijgt? Hij krijgt meer dan onze dochter, zie ik nu. Niet dat dat erg is hoor, zij is niet echt een grote eter en het is een meisje, volgens mij maakt dat wel verschil. Zit soms met verbazing te kijken naar wat mijn zusjes allemaal bij hun zoontjes naar binnen krijgen (3 weken en 3 maanden ouder dan krummel).

Deel Deze Pagina