onze meid is nu 11 weken en ze krijgt voeding voor hongerige babys, nu drinkt ze over het algemeen niet altijd haar flessen leeg, maar nu heb ik het iedee dat ze het wel is zuur heeft en soms spuugt ze na 2,5 3 uur nog wat melk omhoog. nu dikken we het al in met johannes maar mijn vraag is zou het kunnen zijn dat die voeding voor hongerige babies dan te zwaar is en dat ik het dan zou moeten gaan mengen met elkaar? ze loopt op een gegeven moment ook erg op haar handjes te zuigen boeren of honger is het niet altijd en ze gaat soms dan ook moeilijkslapen terwijl ze wel moe is. ik hoop dat imand mij kan helpen? groetjes geluk
mmhh...tja...lastig hoor. wat je kan doen als je inhoudelijk advies wil, is de Nutricialijn bellen. Daar zitten voedingsdeskundigen die je meer over de voeding kunnen vertellen, hoe zwaar het is, wat de samenstelling is etc. etc. Het kan natuurlijk zijn dat ze een beetje last heeft van Reflux. Veel baby's hebben daar last van, want het maagklepje is nog niet goed gesloten. De één heeft meer last, de ander helemaal geen last. Als melk een tijdje in de maag zit, en het komt omhoog is het zuur geworden. Dit zuur kan de slokdarm irriteren. Daardoor kan ze ook moeilijker slapen, of moeilijker in slaap vallen. je kan het bedje schuin /heel schuin zetten. boeken onder de poten en zorgen dat ze niet onder de dekens kan schuiven. Doordat ze wat schuin ligt, loopt de melk minder goed terug. En de voeding indikken met jbpm. Huilt ze ook veel? Slaapt ze bijna niet of snel weer wakker? Dan is het misschien een idee om een keer de huisarts te bezoeken. Wieweet kan je dan maagzuurremmers proberen, zodat het spugen minder pijnlijk is voor haar.