Normaal gesproken drinkt Chloé al haar 5 flessen van 180+6 helemaal leeg! Nu is dit anders, denk dat het met ontwikkeling en de warmte te maken heeft. Om 07.00 heeft ze 120 gedronken, om 11.00 maar 100, om 15.00 180 en net om 06.30 ook maar 100. Nu krijgt ze haar laatste fles om 22.30 dus dat weet ik nog niet! Wegens allergie geven we haar pas bijvoeding met 6 mnd. Ze drinkt dus een heel stuk minder en meer krijg ik er echt niet in, thee of water wil ze ook niet! Moet ik me nu zorgen maken of valt de hoeveelheid die ze drinkt nog wel mee? Alvast bedankt! Liefs Palmie
Ik denk niet dat je je heel veel zorgen hoeft te maken hoor. Zolang ze niet suf is en goede plasluiers heeft, maakt het voor een dagje niet zoveel uit. Ze moeten min 50cc per kilo vocht binnen krijgen, zit ze daar onder zou ik wel even bellen, maar dat lijkt me niet. evt zou je haar nog een fles tussendoor aan kunnen bieden. Mijn dochter drinkt nu ook minder, maar vaker. Het zal wel met de warmte te maken hebben.
Ik heb ook eens de dokter gebeld met die vraag, 300 cc moesten ze binnenkrijgen zei hij. Dus daar zit ze nog boven. Ik zou het wel goed in de gaten houden, omdat het natuurlijk ook wel warm is nu. De komende 3 dagen gelukkig iets minder, misschien knapt ze daarvan op. Als het langer aanhoudt zou ik even advies vragen aan de Ha
Mij is verteld dat ze ong 500 cc binnnen moeten krijgen, een dagje iets minder kan maar geen dagen, de plasluiers even goed in de gaten houden, met dit warme weer drinken ze al snel wat minder, je hebt bij de AH babysapjes die mogen vanaf 4 maand, Sven wou eerst ook helemaal niets anders drinken, maar die sapjes wou die wil, nu drinkt hij alles ook water, wat we maar aanbieden.
Om normaal te functioneren moet een baby 500cc vocht binnen krijgen (ook met 4,5maand). Om niet uit te drogen 300cc. Als ze een paar dagen onder 500cc zit zou ik even contact opnemen met de HA. Een kleintje droogt makkelijk uit, en helemaal met dit weer. Toen ik destijds over de uitdroging belde stelden ze mij de volgende vragen aan de tel: - drinkt ze minder dan de helft van wat ze normaal drinkt? - hoeveel plasluiers heeft ze? - hoe oogt ze verder, reageert ze normaal of juist suf enz?
Dank jullie wel dames! Ze krijgt zeker wel 500 binnen maar ze maakt er gewoon een grapje van als we haar de fles willen geven, zo van hahaha ik drink toch niet, de ondeugd Ze is niet suf ofzo gewoon heel vrolijk en verder voldoende plasluiers. Misschien is het wel zo dat we over moeten naar 4 flessen aangezien ze gister haar laatste fles helemaal niet wilde!
Toen mijn dochter 4 maanden was, ging ze ook ineens minder drinken. Was wel in de winter, maar toch. Het is zo raar als ze ineens iets anders doen dan je gewend bent tot die tijd. Wij gaven al wel bijvoeding en dat stelde me wel gerust, kreeg ze tenminste nog wat binnen. Maar uiteindelijk geven ze zelf meestal goed aan wat ze nodig hebben. Dus misschien is het de leeftijd en zoekt ze een ander ritme? Misschien voelt ze zich niet helemaal top of is/wordt ze verkouden? Kan er ook allemaal invloed op hebben... (Relaxed klink ik erover he? Ik kan je verklappen dat ik pas sinds een maand of anderhalf ook echt zo relaxed kan zijn als het over voeding gaat. Als ze niet wil, dan wil ze niet, prima. Maar tot die tijd vond ik het altijd verschrikkelijk en werd er heel gefrustreerd van hoor!)
Gister was het echt drama, en inderdaad ik was er gewoon zo sjaggie van he pfffff echt frustrerend! Mevrouw was gewoon vrolijk en elke keer als ik de fles wilde geven ging ze lachen en me de gek aan steken door haar toch uit te steken Vanmorgen heeft ze alles opgedronken(220) zonder een enkel probleempje dus we gaan vandaag echt proberen naar 4 flessen te gaan in de hoop dat dat beter gaat. Dan zit er meer tijd tussen en heeft ze hopelijk meer honger!
dat kan ook he! dat ze gewoon nog geen honger heeft, de een is er al vroeg aan toe aan maar 4 flessen. Kirsten zat pas op 4 flessen met 6 a 7 maanden geloof ik. (het lijkt al zo een eeuwigheid geleden )
proberen kan geen kwaad, ik heb zoveel keren uitgeprobeerd met voeding. dat blijf je altijd volgens mij wel doen
Mijn zoontje ging met 15 weken al naar 4 flessen! Was niet wakker te branden om 23:00. We hebben de fles in een weekje afgebouwd van 180/6 naar 90/3 en toen helemaal weggelaten. Ging gelijk goed en is altijd goed blijven gaan.
Tot nu toe gaat het redelijk, er zit nu 5 uur tussen de voedingen en we geven haar nu 210+7! Ze heeft in ieder geval meer honger nu
Ze drinkt ze nog steeds niet helemaal leeg, tot nu toe heeft ze 530ml op plus ervanuitgaande dat ze vanavond ook nog 100 drinkt dan is het 630ml totaal! Das toch wel voldoende toch? Tja we zijn het niet gewend omdat ze normaal 1000ml op een dag dronk(tot gister dan) vandaar dat ik het elke keer vraag