dimphy krijgt als ze haar zin niet krijgt, steeds een enorme driftbui. waarbij ze geen adem meer haalt. ik heb een koude lap geprobeerd, maar dan word het nog erger. ze houdt het soms wel een half uur vol. wie herkent dit? heeft iemand tips, wat ik kan doen om zo'n driftbui te stoppen?
In het gezicht blazen, tegen de wangen tikken of laten schrikken (heel gemeen) maar dan halen ze wel weer adem... Erg herkenbaar, Lynn is net zo....
Nu al driftbuien? Wat krijgen ze niet wat ze wel willen hebben dan? Gewoon nieuwsgierigheid hoor Hugo laat het wel heel duidelijk merken als hij z'n fles al wel ziet, maar hem nog niet proeft.
Wanneer de fles nog klaargemaakt moet worden en ze moet even wachten, wanneer ze vastgelegd wordt in de maxicosi en wanneer ze gepoept heeft en een schone luier moet.....en bij het afdrogen na het badje.... Bij Lynn is het altijd wel duidelijk waarom ze zo boos wordt, maar ze wordt zeker driftig
Heel herkenbaar... Iman hield al gelijk de adem in van gif toen ze geboren werd Ik blaas of laat haar idd schrikken!
zelfde redenen als chacha. maar ook als ze niet bij iemand wil zitten, als ze niet in bad wil, als het niet lukt om iets te pakken, om haar hoofd omhoog te houden enz. zal het blazen eens proberen. liefs mamsie
Iman ook hoor, om alles wordt zij zooooo boos.... Als ze honger heeft en de fles niet a la minute klaar is, als ze moe is en ik haar niet a la minute in bed leg, als ze schrikt, gewoon als haar iets niet bevalt De verpleegster in het ZH blies ook gelijk in Iman's gezicht, want ze was echt nog geen 5 minuten op deze wereld en toen was het al zover haha.
hahahaha. dimphy is s'middags geboren en s'nachts had ze haar eerste diftbui. was Iman nog sneller. hahahaha een stel pittige dames
Bij mij begon het toen de kraamverzorgster weg was.... Lynn dacht zeker: Ik zal jullie eens ff een poepie laten ruiken Ach het heeft ook wel wat hoor, dametjes met pit, komt later goed van pas.
die van mij kan ook aardig kwaad zijn.meestal zet ik een heel boos gezicht en een boze stem op dan is hij gelijk stil.ik dim het nu al in want het word denk ik alleen maar erger naarmate hij ouder word.(kan er zelf oomwat van hij heeft het van geen vreemde)hahahahah
dit zijn nog geen driftbuien hoor dames.. Maar omdat dit de enige manier van communiceren is, laten ze weten door flink te blèren, wat ze willen.. Evengoed kan het knap irritant zijn!
ben het helemaal eens met gupsie , meer kunnen ze niet doen om ons wat wijs te maken dat het ze niet zint
Natuurlijk is huilen het enige wat ze kunnen om duidelijk te maken dat ze iets niet bevalt, maar er zit wel degelijk verschil in de huiltjes van Lynn. Ze huilt bijvoorbeeld heel anders wanneer ze net wakker is en uit bed wil worden gehaald dan wanneer ze honger heeft en ze moet wachten op de fles.... Misschien is het geen driftbui om zo iets voor elkaar te krijgen en te manipuleren (zoals peuters kunnen doen), maar de adem inhouden en zo booooos worden is wel driftiger dan een zeurhuiltje.... En ik zie ook zeker het verschil wel met de beeb van mijn buurvrouw, die rustiger van aard is. Het is toch ook wel een beetje karakteraanleg
ow zeker wel dat geloof ik ook graag want je zie wel degelijk verschil bij kinderen ook al zijn ze zo jong maar om nu te zeggen dat ze een driftbui heeft wacht maar tot ze 2 is hihi als ze dan nog zo te keer gaat dan kan je spreken over driftbuien ik heb hier een dame als het haar niet zint gaat ze slaan , en doeltreffend ook soms auw auw
ik denk dat je het gedrag van dimphy wel kan omschrijven als driftbui. zij kan met 3 maanden nog niet gericht slaan enzo. maar wel op anderen manieren haar zin doordrijven. bv. door haar adem in te houden, zich helemaal stijf houden. er zit een groot verschil tussen een driftbui van een kind van 2 jaar en van 3 maanden. er zijn meer mensen die denken dat een kind van 3 maanden geen echte driftbui kan hebben. tot dat ze het zien. zelfs mijn moeder kon het niet geloven. omdat ze het zelf bij ons nog nooit had mee gemaakt. liefs mamsie.
Breath holding spell noemen ze dat, daarvan kan je kindje zelfs buitenbewustzijn van raken en daarna gewoon weer verder gaan alsof er niets aan de hand is. Doodeng. Maar dat is inderdaad een drift.
des doet het ook nu sinds 2 weken word het kinder maar hij stopte wel even als je in ze gezicht blaasde maar ging daarna gewoon weer verder hij blijft volhouden tot je hem oppakt en even troost en da kan ik hem vaak wel wegleggen
ik heb weleens gehoord als ze er echt even in blijven hangen dat koud water in het gezicht ook wil helpen!