Ons zoontje is nu 5 en een halve maand en dit is zijn drinkschema (allemaal flessen van 180+6) 7.30-10.30-14.15-17.45-21.00 Hij drinkt alle flessen ook leeg (HA-voeding)Dus hij zit iedere dag op een liter. Nu lees ik allemaal verhalen van mensen die al met 4 maanden op 4 flessen zaten.... Ik dacht zelf dat een groente- of fruithapje straks een fles ging vervangen. Ben sinds 3 dagen begonnen met groente, maar hij eet natuurlijk nog maar een paar lepeltjes. Daarbij komt dat zijn een na laatste fles al rond 18.00 valt, wat ik persoonlijk wat vroeg vind voor zijn laatste fles. Wanneer moet die laatste fles vervallen zijn? (dus dat hij rond de 800cc moet drinken?) Is het verstandig om de laatste fles straks af te bouwen (dus steeds iets minder geven) of om hem in 1 keer te laten vervallen?
Wij zitten al drie weken op vier flessen.. Ik heb op een gegeven moment de laatste fles weggelaten omdat ik geen zin had om mijn dochter wakker te pesten zodat ze 60 cc drinkt.. Soms heeft ze dagen dat ze rond 6 a 7 uur wakker is 's ochtends (normaal 8 uur) en dan komen we op vijf flessen uit, dit is twee keer voorgekomen de laatste drie weken.. Ons schema: 8.00 12.30 17.00 21.00 fles en in de ochtend krijgt ze nog een fruithapje sinds een week.. Wat je schrijft is inderdaad normaal, bij introductie bijvoeding vervalt meestal de vijfde fles(en das meestal bij zes maanden), dus onze dochter is gewoon erg snel.
Onze dochter drinkt ook HA voeding en drinkt al sinds 4 maanden 4 flessen. Voorheen was ons schema: 06.00 - 10.00 - 14.00 - 18.00 - 21.00 uur Nu is ons schema 07.00 - 11.00 - 15.00 - 19.00 uur + groentehapje om 17.00 uur Als hij het goed doet op 5 flessen dan zou ik er (nu) niks aan veranderen maar misschien kun je een beetje schuiven met je schema? Wij hebben trouwens niet afgebouwd maar dat komt omdat ze zelf 1 x om 07.00 uur wakker werd en we sindsdien dus op 4 flessen zitten.
Het groentehapje kan inderdaad die 5e fles vervangen. Maar dan moeten ze wel genoeg van hun groente(&fruit) eten. 3 jaar geleden adviseerden ze bij mijn cb wel, om bij 6 maand nog even nr 1 voeding te gebruiken, totdat je die 5e fles kwijt bent. Want van nr2 voeding is de max 800cc. Weet niet hoe de regeltjes tegenwoordig zijn
Ow,dat is een goede tip; zal even met het CB overleggen Het nadeel is gewoon dat die een na laatste fles zo vroeg valt. Kan er niet meer tijd tussen laten, hij heeft al snel weer honger... Misschien dat de boel wat verschuift door de groente....
Nu heb je 7.30-10.30-14.15-17.45-21.00 Dat zou kunnen worden (voorbeeld he) 7.30 (fles, vanaf 6mnd met papgranen) 10.00 (fruit) 11.30 (fles) 15.30 (fles) 18.00 (groentehap) 20.00 (fles)
Ja, zoiets lijkt me ook wel wat....maar ben pas net begonnen met groente en pas als dat lekker loopt en hij er wat van op kan, ga ik over op fruit.....maar bedankt!
ik lees ff mee.Mijn dochter is bijna 4 maanden en ik maak haar altijd wakker voor de fles van 2300 uur. Deze drinkt ze wel altijd op, maar de laatste tijd is ze 's nachts erg onrustig. Ik las op verschillende sites dat veel babies beter slapen s'nachts als ze rond die tijd niet worden wakker gemaakt voor de laatste fles ( dan zitten ze in hun diepe slaap?!) Wat ik mij afvraag is of een baby dan niet in ene te weinig krijgt? Mijn dochter krijgt nu 5 * 180 ( dus 200 in totaal). Ze drinkt niet altijd alles op maar komt toch gemiddeld tussen de 900 en de 1000 ml per dag. Ik denk dat ik binnenkort ga kijken wat ze doet als ik die fles weglaat en misschien die andere dan ophogen? Ik lees verschillende dingen over de flessen van 210 cc en dat deze niet goed zouden zijn voor het maagje van een baby, weten jullie hier iets van? Ik vind het zo raar dat een baby na de 6 kg naar minder voeding gaat, die van mij krijgt voorlopig nog geen bijvoeding. groetjes, Brigitte
vanaf ongeveer 6 a 6,5 kg gaan ze minder hard groeien en hebben ze normaal gesproken minder voeding nodig maar dat hoeft dus niet zo te zijn, ieder kindje is anders
nou ik ben benieuwd, vanavond laat ik de 23.00 uur fles weg. Ff kijken wat ze gaat doen,spannend! Mijn dochter is nu bijna 4 maanden en woog vandaag 6500 gram dus volgens mij kan het niet veel kwaad dat ze iets minder binnen gaat krijgen.
mijn zoon is precies 5 maanden woog met 4 maanden 7235 gram maar krijgt nog steeds 5 flessen en sinds zaterdag fruithapje dit eet hij al best goed krijgt hij nu te veel binnen dan?
Mijn jochie was ook zwaarder dan die 6,5 voordat hij naar 4 flessen ging. Geloof dat hij al tegen de 8 kilo zat, voordat hij 4 x 180/6 kreeg. Sommige kindjes hebben nou eenmaal meer honger dan anderen. Zolang ze maar op hun eigen lijntje blijven zitten. Zware kindjes hebben ook soms iets meer nodig, omdat ze naast de groei iets meer bouwstoffen nodig hebben om hun lijfje te onderhouden. Vaak zitten ze rond de 4a5 maand op hun maximum, en daarna wordt de honger langzaam minder..