Rijstebloem

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Belly34, 2 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belly34

Belly34 Actief lid

29 jan 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

Even een vraag, is het nou echt nodig om je kindje rijstebloem te gaan geven? want ik lees dat vele moeders dat doen, maar mijn vraag is dat echt nodig?
    Ik ben wel bezig mijn dochter hapjes fruit te geven en groenten, maar dit is nu nog meer om te proeven.
    Ik begrijp dat ze wel moet gaan wennen aan vaste voeding, maar hoe kan ik dit het beste gaan doen dan?
    En hou ik dan wel 5 flessen van 180/6.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo!
    Rijstebloem is niet persé nodig. Vaak wordt het gegeven om een kindje te laten wennen aan een andere structuur als voorbereiding van de vaste voeding. Mocht je dochtertje tevreden zijn met de voedingen is dit niet nodig, maar een optie.
    Voor wat betreft de fruit en groentehapjes is af en toe een paar hapjes tussendoor helemaal prima. Je zit nog niet aan tijdstippen vast, een moment ergens op de dag is prima om het te geven en tot 6 maanden hoeven er geen flesjes af. Succes!
    groetjes Femke

3. Belly34

Belly34 Actief lid

29 jan 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Femke,

Nou door verkoudheid en ik denk doorkomende tandjes is mijn dochtertje behoorlijk van slag, veel huilen, onrustig slapen, loopneus,niezen en waterige ogen. Minder trek in eten, de tijden liggen een beetje vreemd op het moment.
    Maar zodra ze beter is dan komt dat toch wel weer terug?

En het is bij mijn dochter moeilijk te zien of merken of ze honger(trek) heeft. En dat maakt het voor mij best wel moeilijk. Ze krijgt nu 5 flessen van 180/6 en over algemeen drinkt ze er goed van, behalve nu dan.
    De laatste fles haal ik haar slapend uit bed, en geef deze dan en dan slaapt ze tot de volgende ochtent 6.30( want dan haal ik haar omdat ik ook naar mijn werk moet) Dus dan is die rijstebloem niet nodig.
    Maar ik geef haar inderdaad wat fruithapjes en als het uitkomt wat groenten. Maar het is dus niet zo dat je tussendoor pap moet geven.

4. Belly34

Belly34 Actief lid

29 jan 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    En nog even een vraag, Wanneer is het zo dat je kindje op 4 flessen mag/moet? want bij de ene wordt gezegt ja dat mag nu al en bij de ander wordt er gezegt, ik zou het nog op vijf houden.
    Mijn dochter heeft vanmorgen een fles van 180/6 op en daarna een fles van 210/7 allebei leeg.
    Maar als ik dan de overige 3 flessen van 210/7 doe dan kan ik haar eventueel na de laatste fles laten slapen en als ze dan zou komen, dan mag ze nog een flesje met 3 schepjes( anders gaat ze over de 30 schepjes voeding)
    Want wanneer is een kindje eraan toe om de laatste fles te laten vervallen of is dat gewoon uitproberen?
    Ik moet je zeggen dat dit wel lastig is en het mij wel bezig houd, omdat ik het soms niet begrijp.

Gr Desi

5. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Desi,

Vanaf 4 maanden mag je kindje over op 4 voedingen. Dat kan wanneer je kindje makkelijk een hoeveelheid van 210 ml water met 7 schepjes voeding op kan drinken, kun je proberen of je over kunt op 4 voedingen. Mocht je kindje nog komen, dan is een flesje met 2 schepjes voeding extra geven.

Groetjes eveline

Deel Deze Pagina