Opvolgmelk veel minder drinken

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Maria74, 19 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Sinds gisteren zijn wij over op opvolgmelk (pepti2), onze porkie was nooit een grote drinker (gemiddeld 5 x 150+5, heel soms 180+6), maar sinds we gistermorgen over zijn op opvolgmelk, drinkt hij niet meer dan 120cc per fles! En dat dus 5 x per dag, lijkt me dat hij veel te weinig binnenkrijgt, ik maak me een beetje zorgen. Heeft iemand anders deze ervaring ook? Wat kan ik hieraan doen? Hij weigert verder pertinent de fles. We geven sinds gister ook een klein beetje bijvoeding in de middag (bouwen op naar 2 eetlepels)

groetjes

2. misa

misa Niet meer actief

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik heb wel eens gehoord dat de van opvolgmelk minder mogen hebben. Dus het zal ook wel meer vullen. En dus is het denk ik niet heel gek dat hij minder wil. Maar zeker weten doe ik niet. Misschien ff op het cb vragen?

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ons cb adviseerde van opvolgmelk 600-800cc, liefst 600. Na 6 maanden. Dus met 5 x120, zit je perfect ;)

4. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Dankjullie wel dames! Zal zeker cb even bellen, maar ik maak me nu iets minder zorgen ;)

5. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn ook net over op opvolgmelk (omneo 2) en aangezien ons dochtertje ook ziek was dronk ze een paar dagen heel weinig (inmiddels is dat gelukkig weer meer). Ze dronk 4x130cc. Ik ben bij het cb geweest en die vonden het ook erg weinig, maar omdat ze verder goed functioneert maakte ze er geen probleem van. Wat wel het advies was, om 's morgens pap te geven zodat ze toch wat meer voedingsstoffen binnen zou krijgen. En een liga verkruimelen door de fruit- en/of groentehap (ook om meer voedingsstoffen binnen te krijgen). Dus wie weet is dat nog wat.

6. Maria74