Opvolgmelk veel minder drinken

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Maria74, 19 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Sinds gisteren zijn wij over op opvolgmelk (pepti2), onze porkie was nooit een grote drinker (gemiddeld 5 x 150+5, heel soms 180+6), maar sinds we gistermorgen over zijn op opvolgmelk, drinkt hij niet meer dan 120cc per fles! En dat dus 5 x per dag, lijkt me dat hij veel te weinig binnenkrijgt, ik maak me een beetje zorgen. Heeft iemand anders deze ervaring ook? Wat kan ik hieraan doen? Hij weigert verder pertinent de fles. We geven sinds gister ook een klein beetje bijvoeding in de middag (bouwen op naar 2 eetlepels)

groetjes

2. misa

misa Niet meer actief

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik heb wel eens gehoord dat de van opvolgmelk minder mogen hebben. Dus het zal ook wel meer vullen. En dus is het denk ik niet heel gek dat hij minder wil. Maar zeker weten doe ik niet. Misschien ff op het cb vragen?

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ons cb adviseerde van opvolgmelk 600-800cc, liefst 600. Na 6 maanden. Dus met 5 x120, zit je perfect ;)

4. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Dankjullie wel dames! Zal zeker cb even bellen, maar ik maak me nu iets minder zorgen ;)

5. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn ook net over op opvolgmelk (omneo 2) en aangezien ons dochtertje ook ziek was dronk ze een paar dagen heel weinig (inmiddels is dat gelukkig weer meer). Ze dronk 4x130cc. Ik ben bij het cb geweest en die vonden het ook erg weinig, maar omdat ze verder goed functioneert maakte ze er geen probleem van. Wat wel het advies was, om 's morgens pap te geven zodat ze toch wat meer voedingsstoffen binnen zou krijgen. En een liga verkruimelen door de fruit- en/of groentehap (ook om meer voedingsstoffen binnen te krijgen). Dus wie weet is dat nog wat.

6. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Goede tips snowtje! Het blijkt dat onze kleine man sinds gisteravond een dikke griep te pakken heeft! Dus ik denk nu dat het daar mee te maken heeft en toeval was en dat hij als hij beter is weer meer wil drinken.

7. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is heel vervelend, maar dan komt het idd waarschijnlijk daardoor. Was bij ons dochtertje ook zo. Zij spuugde hierbij ook heel veel en diarree. Volgens de huisarts was het wel belangrijk om vocht binnen te krijgen, niet eens zozeer voeding (water mag dus ook, of OSR is heel goed) en dan telkens kleine beetjes. In het begin zelfs elk kwartier/half uur bv 20 cc. We merkte bij haar vanzelf dat ze inderdaad meer wilde drinken.
    Komt vanzelf weer goed gelukkig :) Duurde hier wel een week voordat ze echt weer normale hoeveelheden begon te drinken.

8. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Tjonge dan was jullie kleintje ook goed ziek! de onze heeft vooralsnog hoge koorts, snotneusje en onstoken oogje. Drinkt wel maar maar 100cc per keer, maar wel al 5 flesjes op, dus dat gaat best ok. ORS heb ik in huis!

9. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Rik drinkt ook veel minder opvolgmelk dan nummer 1.
    Er zitten inderdaad meer voedingsstoffen in en dus het vult meer.

Dus niet meer zorgen maken, dit hoort zo:D

En wat Deepfreeze zegt 600cc-800cc mogen ze hebben op een dag.

Deel Deze Pagina