vanaf wanneer pasta enz?

Discussie in 'Voeding' gestart door silly88, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    hij krijgt hier eigenlijk altijd groenten met aardappel als avond etem. maar vanaf wanneer mag ie ook wat anders?
    dus bijv pasta met ..iets ?
    of rijst met ..iets ?
    net bij het CB zeiden ze dat ik ook langzaam aan vlees mag introduceren. dus bijv kipfilet koken en dan stukjes geven

groetjes

2. adi

adi Niet meer actief

pasta mag als je al begonnen met met granen/ brood. pasta is namelijk ook gewoon deeg, en daar zitten gluten in.

Rijst mag al heel vroeg hoor, rijstebloem wordt aan veel babys al met 4 maanden gegeven.

Wij zijn met beide begonnen ergens na 8 mnd dacht ik. Ook met vlees toen.
    We zijn inderdaad ook gestart met kalkoen, dan kip, dan witte vis, daarna rundvlees.

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    idd pasta en rijst kan al prima.
    Zijn wij ook ongeveer met 7,5 maand mee begonnen geloof ik.
    Met vlees pas met 9-9,5 maand. Eerder vond ik het nog niet nodig. En toen kreeg ze het ook maar ongeveer 2 x per week, niet meteen iedere avond.

4. fafje

fafje Niet meer actief

hier sinds een week rijst en pasta en sinds 3 dgn ook kip en vis!

ik geef alles gewoon apart dus groente en rijst ernaast, soms een hapje met van alles erop en hapjes alleen met rijst of de groente of vis etc etc...hij eet de groente eigenlijk uit zn hand

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Je hoeft kipfilet niet te koken hoor, je kunt het ook gewoon bakken in wat olie of boter - die extra vetten zijn alleen maar goed.

Hier rond 8 maanden begonnen met vlees, inderdaad kipfilet, een beetje rundergehakt en witvis, een paar keer per week.

Pasta zijn we ook rond die tijd mee begonnen maar vond ze toen nog niks, dat vind ze pas sindskort echt leuk om te eten

6. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    nou gister macaroni geprobeert. net zoals alles, vind ie het lekker. alleen nu maar broccoli gekookt met macaroni erdoor heen. beetje rare combi maar goed wist niet of ie saus ofzo mocht dus heb het zo gedaan. hij vond het prima :)

hier zei het CB dat ik het moest koken. mssn omdat ie zo zwaar is dat ze dat zei

Deel Deze Pagina