Hallo allemaal, Mijn dochtertje is nu 7 maanden. Haar dag ziet er nu ongeveer zo uit: 08.00 wakker 180 + 6 melk en 3 eetlepels rijstebloem. 08.30 terug naar bed tot 11.30 uur. 11.30 fruithapje en 150 + 5 melk 13.30 slapen tot 16.00 16.00 150 + 5 melk 18.00 avondeten, groente vis/vlees/kip en rijst/aardappels/pasta 18.30 slapen tot 19.30 20.00 180 + 6 melk en 3 eetlepels rijstebloem. Tussendoor maken we ook weleens een wandeling of gaan we wat anders doen. Ik vraag me nu af of ze er nog wat bij moet hebben? Vanaf morgen ga ik een sneetje brood geven moet nog alleen even kijken om hoe laat want het is nogal knutselen met de tijden hier. En yoghurt geven jullie dat ook en wanneer? Vanochtend heb ik in haar ochtendfles fijne granen gedaan van bambix, kan ik die beter vervangen door de rijstebloem dus s ochtends en s avonds? Hoe doen jullie dat? En slaapt mijn dochtertje niet te veel? De arts op het cb vond juist dat baby's te weinig sliepen maar dat t zo goed is voor mijn dochtertje. Maar als ik naar andere baby's kijk denk ik van hey mijn kleine meid slaapt eigenlijk best veel. Alvast bedankt!
Hoihoi, Eh ik vind persoonlijk dat ze heel veel slaapt ja.. maar wie ben ik om te zeggen dat het niet goed is, als jou kleine het nodig heeft.. prima dan lijkt me Daarbij lijkt het voor mij veel denk, omdat mijn kleine (van 8 maand) overdag juist bijna niet slaapt, als ik mazzel heb 's morgens een uurtje, en 's middags ook een uurtje tot anderhalf. Maar snap wel dat je met zoveel slaap wat aan het puzzelen ben met de voeding tijden. Zelf geef ik de kleine fruit en wat drinken om 10.00u, en gaat daarna nog even in bed, wat dus varieerd van 15 min. tot een uur. Schema hier is: 08.00u bord pap (dus 180+6 en dan bambix van 8 maand) 10.00u fruit + tuitbeker drinken 12.00u brood + beker 180+6 (wat niet altijd meer leeg gaat) (daarna even bed in, wat hooguit 1 a 1.5 uur is met mazzel) 15.00u tuitbeker drinken + koekje 16.30u groente + toetje 18.00u fles 180+6 en dan weer naar bed tot 's morgens 07.00 a 08.00u Zou net wat je zelf aan aangaf de rijstebloem 's morgens vervangen door bambix, en zou de rijstebloem 's avonds ook weg laten (zou ook geen bambix geven 's avonds), vaak heeft het op deze leeftijd geen extra waarde meer. (dacht ik) en yoghurt zou je na de groente kunnen doen. Maar dat is net wat je zelf wil. Ben zelf overgaan op 3 flessen vanaf ie 6 maand was, gaf aan de 4e niet meer te willen, dus dat is met schema natuurlijk ook makkelijker, kun je het net wat beter in delen, maar als ze de 4e fles gewoon nog drinkt.. lekker er bij houden dan Dit is natuurlijk hoe ik het heb, iedereen heeft weer een ander schema, en andere gedachtes, maar misschien heb je hier wat aan!
Ja klopt doordat ze zoveel slaapt vind ik t nogal moeilijk om de voedingstijden te plannen soms kom ik ook niet uit met mijn flessen omdat ze dan te laat wakker word 's ochtends en dan moet ik haar wakker maken voor de laatste fles. Anders krijgt ze maar 3 flessen in plaats van 4 en ik las dat tot 9 maanden melk nog steeds heel belangrijk is. Ik ga dan straks even die fijne granen halen want had alleen een probeer verpakking. Nemen jullie nog een smaakje erbij of gewoon fijne granen. 's avonds in de laatste fles niks doen?
Klopt, melk is belangrijk.. maar vanaf 6 maanden mogen ze opzich over op 3 flessen.. mits ze er aan toe zijn. Onze kleine weigerde gewoon de 4e fles, dus toen zat er niks anders op dan over te gaan op 3 flessen Nu geef ik dus melk 's ochtend, (bord pap) na het brood en voor het naar bed gaan, tussendoor krijgt ie thee/water/diksap. En verder, ja ik kan wel zeggen dat je kunt kijken of ze met minder slaap kan.. 's ochtends dus eventjes en dan 's middags weer.. zodat je om 10.00u fruit kunt geven, en om 12.00u evt. boterham met fles, maar als je kleine die slaap echt nodig heeft.. dan word het al lastig Ik kan voor jou en je kleine natuurlijk niet zeggen van je moet haar wakker maken want ze moet om 10.00u dr fruit en om 12.00u dr brood. Dat werkt niet. Hier is het wat dat betreft gewoon makkelijk dat ie zo weinig slaapt, zodat ik aan een vast schema zit. Ik persoonlijk zou bambix zonder smaakje doen (waarom zou je ze aan bambix met bijv. vanille smaak laten wennen) en zou in de avond fles geen bambix of rijstebloem doen, maar gewoon normale fles.
Mijn dochter slaapt ook zoveel en hier ook moeite om alles een beetje in te passen. Ik heb het maar gewoon los gelaten. Ze zal haar slaap wel nodig hebben en ze groeit nog altijd als kool. Het schema is hier: 8:00 fles 180/6 9:00 tot 10:30 slapen 10:30 fruit 12:00 fles 180/6 Daarna naar bed tot 14:30 14:30 schaaltje yoghurt, soms wat diksap of een rijstwafeltje/liga 16:00 tot 17:00 slapen 17:00 groente tussen 18:00 en 19:00 krijgt ze haar laatste fles, 180/6 Bambix lust ze niet, ze zet het op een gillen. Granen krijgt ze dus nog niet. Brood hebben we een tijdje aangeboden en zo af en toe ging er wat in, voornamelijk vóórdat ze de fles kreeg. We gingen toen een periode in waarin ze heel slecht dronk. We hebben toen eerst het brood na de fles aangeboden, maar ze at niks. Toen zijn we er tijdelijk meegestopt en hebben het nog niet weer opgepakt. Ik zou ook niet weten wanneer ik het moet inplannen, dan zou ze echt eerst wat minder melk moeten mogen drinken denk ik. Of vervangen voor de yoghurt, volgende week zal ik het er over hebben op het CB. Dochter is nog maar ongeveer 1,5 uur wakker per keer, als we weg gaan, een wandeling of de stad in, dan kan ze het langer volhouden, maar ik ben niet de hele dag de hort op. Op het KDV is ze trouwens ook veel meer wakker.
Ja als we weggaan is mijn dochtertje ook langer wakker, soms als we de hele dag weg zijn slaapt ze zelfs nauwelijks. Jammer genoeg drinkt ze ook nog niks anders dan melk, heb vaak geprobeerd om water in dr fles te doen maar dat weigert ze en dan gaat ze ook gillen.
Misschien is het een idee om water, slappe thee of desnoods diksap (sterk aangelengde dan) uit een tuitbeker of zelfs gewone beker te geven? Wij willen liever geen andere dranken dan melk uit de fles. Ze heeft een tuitbeker en hoewel ze nog geen flauw idee heeft, kan ze er wel mooi mee oefenen nu. Die tuitbeker is van Nuby en heeft een zachte tuit, lijkt een beetje op de speen. Ze weet precies dat ie naar haar mond moet, ze bijt dan wat in de tuit en soms komt er wat drinken uit. Een gewone beker proberen we af en toe ook, prachtig vindt ze dat, ze kan helemaal wild worden als het haar niet snel genoeg gaat. Ze slobbert een eind weg en smeert als een gek, maar dat komt allemaal vanzelf wel.
Lekkere slaapkopjes hebben jullie dan Hier echt 1 die te eigenwijs is om te slapen overdag Fles is hier ook verleden tijd, op die van 's avonds na, verder gewoon de pap uit bordje en verder uit tuitbeker, wat overigens ook nog wel klieder bende is, maar ach wasmachine draait wel Ts: Gewoon lekker uitproberen, als je je gevoel volgt.. moet het vast goed komen
Tja, dat is inderdaad wat lastig inpassen... Maar ja, als ze zoveel slaapt, zal ze het echt wel nodig hebben! Of je moet het fruit naar de middag verschuiven, meteen als ze wakker is en dan 's morgens rond 11.30-12u een boterham met fles/beker melk?? Al weet ik dan niet of het weer te dicht op haar avondeten is... Kwestie van uitproberen denk ik! Of je moet haar net iets eerder wakker maken? Verder zou ik sowieso de rijstebloem 's morgens vervangen door die granenpap van bambix. Dan krijgt ze in ieder geval ook al wat vezels binnen om aan te wennen! 's Avonds kun je de rijstebloem weghalen of niet, maakt volgens mij niet zoveel uit. Al heeft het weinig meerwaarde meer om het erin te doen... Geen granenpap geven 's avonds, moeten de darmen 's nachts veel te veel werken!
Hier werd uit de fles ook niks anders gedronken dan melk, uit de tuitbeker alleen maar water en sap met een rietje..haha..gekke kindjes! Dus wie weet drinkt ze bij jou uit de tuitbeker wel wat anders..