Laatste fles laten vervallen???

Discussion in 'Voeding' started by maggie100, Apr 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

May 12, 2011
    1,318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vroeg me af wanneer je de laatste fles mag laten vervallen? Onze dochter van 11 weken krijgt nu al een kleine maand 5x 180 cc sinds ze vorige week een sprongetje heeft gehad lijkt het alsof ze niet meer genoeg hieraan heeft! Vanmorgen om 6 uur fles gehad en om 9 uur had ze alweer honger! ( hebben we uiteindelijk kunnen rekken maar niet van harte) om 9.30 uiteindelijk fles gegeven en om 1 uur alweer honger! Nu hebben we om 1.30 de fles extra ingedikt met nutriton (2 schepjes ipv 1) en nu was het weer te dik maar was ze wel voldaan.
    Maar nu zaten we eigenlijk het volgende te bedenken: overdag slaapt ze lastig en na fles 19.00 uur goed tot ochtend 6.00 met tussendoor fles om 23.00 waar we haar voor wakker moeten maken. Mag je ervoor kiezen om de fles van 19.00 de laatste te maken en dan eventueel 210 cc en dan laten slapen en de rest van de flessen (4x 180) te verdelen over de rest van de dag?

Als ze zo blijven slapen tot 6 uur ( in het mooiste senario) dan komen de flessen korter op elkaar is ze misschien meer tevreden!

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je hoeft je kindje niet wakker te maken voor de fles nee. Zelf hebben wij tot ruim 8 maanden 5 flessen gegeven omdat ze toen pas voldoende bijvoeding at om de flessen te compenseren, op 4 flessen had ze het echt nooit uitgehouden. Maar als jou dochter daar tevreden op is, kan je het altijd proberen he! Of overdag 5 flessen geven, want hij hoeft nog lang niet te vervallen, ze is pas net 3 maanden! Daarin spreek je jezelf ook wel een beetje tegen, je hebt het vermoeden dat ze niet meer genoeg heeft aan 5*180 en wilt daarom over op 4 flessen?

3. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

May 12, 2011
    1,318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan staat het er niet duidelijk sorry maar ik bedoel wel 5 flessen maar dan niet meer om 23.00. De laatste fles in ieder geval rond 19.00 en de andere 4 verdeeld over de dag maar dan minder tijd er tussen.
    Bijvoorbeeld 6.00 9.00 12.30 16.00 19.30....
    Mocht ze dat volhouden van 19.30 tot 6.00 ( wel fles van 210cc) mag dat dan wel omdat ze dan heel lang geen voeding heeft gehad?

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    ja hoor mag best zo lang ze maar niet slap wakker word en gewoon vrolijk en actief is.

Evy slaapt ook al met 2,5 maand 12 uur achter elkaar.

5. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

May 12, 2011
    1,318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok dan ga ik het gewoon proberen en ik ben erg benieuwd hoelaat ze dan komt. Ik vind het altijd zo zielig als we haar wakker moeten omdat ze dan zo vast slaapt en overdag helemaal niet zo goed! Ook hoop ik dat ze meer tevreden zal zijn met de fles van 180 als er minder tijd tussen zit....

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    ik moest mijn dochter ook altijd om 22 uur wakker maken toen ik de gok nam om haar te laten liggen sliep ze ook gewoon tot 8 uur haha dus vanaf die tijd slaapt ze van 20/8 heerlijk hoor!!

7. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Kwestie van proberen natuurlijk!
    Wel kans dat ze toch nog een keer 's nachts komt en dan zit je natuurlijk wel al aan het maximum wat je mag geven aan schepjes... Zelfs met 5 flessen waarvan 4x 180/6 en 1x 210/7 zit je er al overheen!
    Zou dan overdag gewoon ergens een schep minder in doen...

8. Tania

Tania Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,240
    0
    0
    Wat je wil geven is inderdaad te veel, ze mogen maximaal 30 schepjes op een dag.
    Of het werkt is een kwestie van uitproberen, als zij eerder honger heeft merk je het vanzelf.

9. grietje

grietje Fanatiek lid

Oct 16, 2009
    1,918
    0
    0
    Wij zijn bij 3 maanden over gegaan op 4x 210cc en dan om 7/11/15/19 uur. De flessen zijn dan wel wat groot, maar hij is er heerlijk tevreden mee en slaapt snachts zonder moeite door. Op CB gaven ze aan dat als ze 6 kilo wegen rustig 12 uur zonder voeding mogen. Hier regelde hij de verdeling van 4 flessen zelf, en nu nog.

10. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

May 12, 2011
    1,318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanavond wordt dat proberen in ieder geval niets! Vorige week dronk ze de flessen ineens niet meer leeg ( sprongetje, prikjes??) en nu lijkt ze wel onverzadigbaar! Om 18.15 fles gehad en uiteindelijk om 22.00 konden we er niet om heen om haar een fles te geven, we hebben het nog iets kunnen rekken gelukkig..... Een tijdje geleden had ze dit ook toen ze 5x 150 kreeg toen wou ze ook steeds meer en meer. We hebben dit toen tijdelijk opgelost door te combineren met friso extra met als gevolg dat ze weer meer ging spugen (reflux). Nu gebruiken we nog steeds friso comfort maar nu met nutriton. We dachten dat nutriton ook wel zou helpen voor de hongerigheid maar blijkbaar bij haar niet (vandaag extra schepje per fles)!

Hopelijk kunnen we het morgen gaan proberen of ze vanaf 19.00 door kan slapen maar ja daarvoor moet ze wel gaan slapen en dat was vanavond niet het geval lol

11. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

May 12, 2011
    1,318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteravond was best een drama want ze wou niet slapen na de fles van 19.00. Ze werd constant wakker en ik moet zeggen dat ze eigenlijk nooit heeft. We hebben haar vaak getroost en speen gegeven en ze viel telkens even in slaap. Uiteindelijk om 22.00 de fles gegeven en toen viel ze heerlijk in slaap maar om 4.15 werd ze wakker en dit heb ik kunnen rekken tot en met 6.00 door de speen te geven. Eerlijk gezegd denk ik niet dat het volhoud van 19.30 t/m 6.00 maar het is nog steeds het proberen waard. Maar mijn man durft het niet te proberen hij is bang dat ze s nachts al om 2 uur komt en daarmee haar hele 'schema' overhoop haalt. De volhouder wint en daarbij ik ben diegene die overdag bij haar is en 's nachts eruit moet lol. ;)

12. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    ja soms moet je de schema,s een dag laten liggen voor wat het is hoor. baby,s zijn nu eenmaal geen robots haha

13. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Wat een gedoe en gerek. Waarom niet gewoon vaker kleinere flesjes, dan kun je haar gewoon voeden als ze honger heeft en zit je niet zo te leuren met schema's en gedoe.

14. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

Feb 11, 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je ze 3 weken wakker maakt voor een voeding dan kun je ook proberen om hem eraf te laten.
    En inderdaad, als ze snachts dan honger heeft geef je een klein flesje en compenseer dat desnoods overdag. Maar van 1 keer een beetje extra voeding.. denk ik dat het geen kwaad kan. Bij borstvoeding drinken ze ook op verzoek.

15. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    210/7 mag echt niet, veel te groot!vraag het aan CB.

ik ben bang als ze geen flesje krijgt om 23uur, dan ze om 2uur in de nacht honger heeft.

16. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

May 12, 2011
    1,318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eigenlijk heeft mijn dochter vandaag een begin gemaakt met nieuw schrma (of misschien komt het ook mede doordat ik oude schema nu meer los durfde te laten). Ze had om 6 uur fles gehad, daarna nog even lekker geslapen tot 8.15. Vervolgens fles gehad om 9.00 (zonder nutriton), heerlijk geslapen en werd wakker om 12.30 dus weer fles. Dat ging allemaal pruma tot de fles om 16.00. Of het was te snel of ze was moe van het zuigen ( gebruik nu andere speen anders gaat het veel te snel) maar ze liet 70 staan. Om 17.10 weer honger dus heb ik het restant gegeven. Ze wou niet meer slapen tot aan volgende voeding 20.00 Ze heeft dus nu haar laatste fles met rijstebloem op. Ik mocht van de kinderarts ermee starten omdat ze zo hongerig is. Ze heeft ong 20cc laten staan..... Na flink te hebben geboerd slaapt ze nu heerlijk! We zijn erg benieuwd hoe dat gaat vanacht. Die tip van een kleine fles maken is een goede ik ben alleen bang dat zij er niet in zal trappen maar je weet maar nooit! Speentje erin helpt soms ook goed dus wie weet!!!
    We hebben nu dus oude schema losgelaten en kijken hoe dat gaat, we hebben alleen niet zo handig moment uitgekozen omdat ze morgen gaat wennen op kdv en we vrijdag zelf hele dag weg zijn en mijn moeder past op(wel ervaren gelukkig haha).....

Hoelaat geven jullie de laatste fles? Is 20.00 niet te laat? Daarna gaat ze wel meteen naar bed. Eerst ging ze rond 19.00 uur naar bed....

17. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

May 12, 2011
    1,318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag je ook niet 1 flesje maken van 210?

18. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

May 12, 2011
    1,318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben haar nu fles aan het geven. Het is goed gegaan! 1x heb ik haar gehoord om 4 uur en zat meteen rechtop maar kon weer gaan liggen want ze was meteen stil! Hopelijk blijft dit zo goed gaan!

19. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    11 weken en dan al rijstebloem????
    Niet zo'n goed advies van de KA lijkt me...
    Is gewoon een vorm van bijvoeding die je dan geeft!

Wat betreft die 210/7: er zijn meer mensen die het geven, maar het is wel een kwart liter :$ wat er in zo'n klein maagje gaat!
    Erg veel en de maag rekt mee op en zo krijgen ze steeds sneller het hongergevoel...

20. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

May 12, 2011
    1,318
    0
    0
    NULL
    NULL
    De flessen korrter op elkaar werkt goed alleen doen we er geen nutriton meer in en spuugt ze meer. Dan nog een bijkomend probleem: de ontlasting! Voorheen ( geen medicatie, 1 schepje nutriton per fles en friso comfort) had ze altijd een goede poepluier per dag. Dit ging erg makkelijk maar nu... Vandaag gelukkig wel gepoept maar ERG moeizaam en in etappes 3 beetjes verdeeld over de dag....

Ik weet dat rijstebloem idd vanaf 4 maanden is maar kinderarts gaf aan dat we op een rustige manier er mee mogen beginnen.... Ik heb gister en vandaag 1 schep aan avondfles toegevoegd.... Morgen doen we wat minder want ik zag dat het echt al veel dikker werd, klein beetje zal ook al voldoende zijn....Ik wil even kijken hoe het gaat want had ook gehoord dat ze daarvan last met ontlasting kunnen krijgen....

Share This Page