Met de pot mee-eten

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Yil, Sep 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yil

Yil Bekend lid

Mar 16, 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Onze dochter van 14 maanden eet bijna volledig met de pot mee.
    Dit gaat eigenlijk heel goed en ze lust alles. Wel heb ik een vraagje over groenten bij het avondeten. Ik geef haar elke dag een portie groenten bij het avondeten, maar vanavond aten wij pannenkoeken en heeft zij er ook eentje gehad. Hier zitten dus geen groenten bij en dan weet ik niet zo goed wat ik moet doen. Geef ik haar dan 's middags groenten?

Omdat ze nog maar 2 kiezen heeft eet ze nog niet zo makkelijk rauwkost en een salade hoef ik ook niet te proberen. Wel heeft ze naast haar pannenkoek een rauw worteltje zitten wegknagen (lekkere combinatie;))
    Ik maak me snel zorgen als zij niet voldoende groenten binnenkrijgt op een dag. Het liefst laat ik haar dan niet met de pot mee-eten, maar maak ik speciaal voor haar iets met groenten. Er zijn nou eenmaal gerechten waar niet al te veel groenten in zitten en voor ons zelf maak ik daar een salade bij, maar zoals ik al zei is dat voor die kleine meid nog niet echt te doen.

Wat kan ik het beste doen op dagen dat er bij het avondeten niet al teveel groenten zit? Blijf ik apart koken of kan een keertje wat minder groenten geen kwaad?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi Yil,

Wat fijn dat je dochtertje zo goed met de pot mee eet. Je zou haar, wanneer je bijvoorbeeld een keer pannenkoeken eet, 's middags of tussendoor wat groenten kunnen geven. Bijvoorbeeld een beetje tomaat of komkommer (dat kan ook op brood), een worteltje, of een klein beetje soep. Een keer een dagje iets minder groenten is overigens geen probleem hoor!

Groetjes Linda

Share This Page